Güncelleme Tarihi:
Takımların, Silverstone'dan itibaren, egzoz beslemeli difüzerlerde, gaz pedalı serbestken, downforce'u artırmak için aerodinamik avantaj elde eden sistemler kullanması yasaklanacak.
Yasak, belli bir dereceye kadar bazı araçları diğerlerinden fazla etkileyecek. Ancak tüm takımlar, yeni uygulamaya temkinli yaklaşıyor.
Ferrari ve McLaren gibi takımların umudu, sistemin öncülüğünü yapan Red Bull'un bundan en çok etkilenen ekip olması. Böylece, sezonun geri kalan 11 yarışında şampiyonluk mücadelesinde ümitlerini canlı tutmak istiyorlar.
Red Bull, son iki senedir (2009-Vettel, 2010-Webber) Silverstone'da podyumun tepesine çıkıyor. O yüzden sonuç burada daha belirgin olarak anlaşılabilecek.
Ferrari takım patronu Domenicali konuya ilişkin yaptığı açıklamada, yasağın Ferrari'yi ne kadar etkileyeceğini bilmediğini ifaed ederek, "Silverstone yüksek hızda geçilen bir pist olduğu için Red Bull burada zaten çok güçlü. O yüzden bekleyip görmemiz lazım. İlginç olacak" yorumunda bulundu.
Domenicali, "Herkes performans açısından bir kayıp yaşayacak. O yüzden bu, en çok bedeli kimin ödeyeceği meselesi" ifadelerini kullandı. 2
Alonso'nun Valencia'da üç senenin ardından ilk kez podyuma çıkmasıyla ilgili olarak, "Vettel'le aradaki farkı kapatabilir miyiz? Bilemiyorum. Fakat Sebastian'a tebrikler, 8 yarıştan 6'sını kazandı" diye konuştu