Güncelleme Tarihi:
Autosport'a konuşan Dennis, Mclaren'in bu seneki stratejisinin sıralamalarda tek turda hızlı olmaktan çok tüm pistlere uyumlu bir araç hazırlamak olduğunu söyledi.
Dennis, bu sayede kazandıkları tek pol pozisyonuna rağmen şampiyonada lider olduklarını düşünüyor.
Dennis "Rakiplerimizin bazıları, dayanıklılıktan ödün vererek sıralamalarda hızlı oluyorlar ve aynı zamanda onların harika stratejileri yok."
"Mevcut kurallar altında aracı geliştirmenin iki yolu var. Yarışlarda 200 kg ekstrat yakıt yükü olacağını ve tüm yarışı bununla geçireceğimizi biliyorduk. Yarış içerisinde yakıt seviyesiyle birlikte lastik aşınması da azalıyor."
"Aracın lastikler üzerinde büyük etkiye sahip olması üzerine odaklandık ve böylece lastikler yarış boyunca iyi şekilde kalabiliyor. Eğer bunu yaparsanız sıralamalarda lastiklerden maksimumu çıkarma konusunda biraz ödün vermeniz gerekiyor."
"Aracımızı sıralamalar için optimize etmediğimiz konusunda şüphe yok. Ancak çok iyi bir yarış aracımız var. Ve sonunda yarışlar kazandık ve şampiyonalarda lideriz. Her iki sürücümüz sürücüler klasmanında ilk 2 sırada yer alıyor."
"Bu yüzden onların şikayetlerini anlayamıyorum ve düşüncelerimi söyledim. Pilotlarım çıkıp 'Keşke ön sırada olabilseydim' dediğinde medyada onlara yarış kazanamayacakları, daha zayıf bir araç verdiğimiz algısı oluyor. Böyle olduğunda ben de 'Her ikiniz 4 yarış kazandınız ve şampiyonada lider değil misiniz?' diyorum. Pilotların doğası böyle." dedi.
Hamilton'un son zamanlarda sürekli olarak en hızlı 3. araca sahip olduklarını ve puanlar klasmanındaki pozisynlarını korumanın zor olacağını söylemesi karşısında Dennis, şampiyon olabileceklerini söyledi.
Dennis "Gerçek şu ki, sıralamalarda en hızlı araca sahip değiliz ancak araçlarımızın gelişim süreci aralıksız devam ediyor. Asla pes etmeyiz."
"Formula 1'de sıkı sık takımların 'Tüm kaynaklarımızı gelecek seneki araca yönlendiriyoruz.' dediğini duyarz. Bunu duyduğunuz anda 'Aynen öyle devam et!' dersiniz. Eğer takımımız hiç yarış kazanmayıp son yarışı kazanmış olsaydı o zaman tüm harcanan paranın sadece son yarışı kazanmak için olduğu söylenebilirdi."
"Sezon başında rekabetten uzak olan ve olması gerekenden 2 sn daha yavaş olan araçlarımız oldu. Ve bu aracımız sezon sonunda en güçlü araç oldu. Eğer sezona rekabetçi başlarsak, yenilmemiz zor olur. Gelişim performansımız çok hızlı ve bazen, Silverstone'da olduğu gibi kendimizi bile geçiyoruz. Ancak hızlı gelişimin bedeli bu."
"Bizim üstümüze iddiaya giren zor bir iddiaya girmiş olur. Ancak daha çok uzun yol var. Hiç puana sahip olmamaktansa bu şekilde ortalama puanlar almayı tercih ederim."
"Aracımızın belli pistlerde özellikle iyi olduğuna şüphe yok. Kanada'da baskındık. Kimse aracımızdan memnun olmadığını söylemedi. Araçlarımız sıralamalarda göründüklerinden daha rekabetçi." dedi.