D-Smart'ta her maç derbi

Güncelleme Tarihi:

D-Smartta her maç derbi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 16, 2010 00:00

D-Smart ve Smile adsl Şirketleri Yayın Grup Başkanı, “Takımlarımızın Avrupa’daki her maçı derbi. Bu keyif de D-Smart’ta yaşanacak” dedi.

TÜRK sporuna yeni bir soluk getiren D-Smart platformu spor yayıncılığında yeniliklerin öncülüğünü yapmayı sürdürüyor. D-Smart ve Smile adsl Şirketleri Yayın Grup Başkanı Murat Saygı yeni sezon öncesi yayıncılıkta özellikle HD kalitesiyle sporun nabzını tutacaklarını söyledi. Saygı, yeni dönemde D Smart’ın yaptığı yatırımları ve bunun halka nasıl yansıyacağını Hürriyet’e anlattı...

Türkiye, dünyadaki spor yayıncılığının neresinde?
Spor yayıncılığında dünyanın birçok ülkesine göre daha gelişmiş bir pozisyondayız. Süper Lig’de oynanan tüm maçlar artık canlı yayınlanacak. Eski dönemlerde Türkiye’de bir maç yayınlandığı zaman yurt dışındaki maçların yayınına izin verilmezdi. Ama simdi durum değişti. Şifreli ya da şifresiz kanallarda dünyanın birçok liginin maçları yayınlanıyor. Federasyon Başkanı olsam Türkiye’de oynanılan maç saatlerinde dünyadaki başka bir lig maçının yayınlanmasına müsaade etmem. Çünkü bu kadar çok alternatifin olması stada giden seyirci sayısını da düşürüyor.

Bu anlamda D Smart bizi nerden alıp, nereye taşıyacak?
D-Smart olarak 2 yıl önce High Defination (HD) yayına geçtik. Biz bu yayın sistemine geçtiğimiz zaman Türkiye’de HD’nin ne olduğu bilinmiyordu. Hala da tam olarak bilinmiyor. HD, siyah beyaz ekrandan renkli ekrana geçmek gibi bir durum. HD keyfini bir kere yakaladıktan sonra bir daha kopamazsınız.

Avrupa maçları bizde

D-Smart olarak futbol konusunda ne kadar iddialısınız?
En başta Şampiyonlar Ligi ve UEFA Avrupa Ligi maçlarını yayınlayarak bu konudaki tavrımızı zaten net olarak ortaya koyuyoruz. Bunların dışında özel maçlar, bazı hazırlık maçları ve de Türk takımlarının Avrupa kupalarında oynadığı maçları yayınlıyoruz. Süper Lig’de ortalama 10-15 derbi izleyebilirsiniz. Oysa ki yurtdışında oynanan herhangi bir ön eleme maçı bile bizler için derbi niteliğindedir. Bu nedenle futbol ligine bu kadar yüksek rakamları vermeyi çok uygun bulmadık.

Şifresiz maçları Star TV’den veriyoruz

Siz tenis, basketbol, plaj voleybolu gibi spor dallarına da fazlasıyla yer veriyorsunuz. Bu bir risk midir, yoksa açık kapatmak mı?
Bu sporlara adanmış bir kanal yok. Sports TV kurulduğu zaman (D Spor), tamamen futbol dışı sporlara konsantre ve sponsorlarla da değer katan bir mecra yaratıldı. UEFA kriterlerine göre Şampiyonlar Ligi’nde de Avrupa Ligi’nde de bir maçı şifresiz yayınlamamız gerekiyor ve biz de bunu Star TV üzerinden gerçekleştiriyoruz. Fenerbahçe’nin ve Bursaspor’un 3 maçını biz yayınlayacağız. Bunların dışında 100-150 maç var. Ama amacımız sadece futbol değil. HD için ciddi bir yatırım yapıyoruz ve o alanı büyüteceğiz.

HD kalitesi bambaşka

Dünya Kupasını TRT üzerinden HD kalitesiyle yayınladınız ve bir ilk oldu. Sonuçtan memnun musunuz?
Bu bizim için çok önemli bir adım oldu ve sonuçlarından elbette ki çok memnunuz. Tabii ki bu sadece bir aşama. Şu an NTV ile birlikte HDN kanalını kurduk. Dünya Basketbol Şampiyonasını ve bazı yabancı ligleri o kanal üzerinden yayınlayacağız. HD kalitesi bambaşka. Geçen gün İtalya’nın bir maçını izlerken ağır çekimde futbolcunun suratından dökülen terler odaya düşecek zannettim. Dünya Kupası’yla birlikte farkı anlayanlar çoğaldı. Şu anda kutu yetiştiremiyoruz.

Spor yayıncılığında herkesi memnun etmelisiniz

Spor yayıncılığı karlı bir iş mi?
Spor yayıncılığı karlılığından öte pahalı bir iştir ve teknik bedelleri vardır. Stüdyodan yayın yapmak ile maç yayınlamak arasında ne kadar büyük teknik farklar var. Yayın araçları, kameralar, uydu sistemleri. Naklen yayın çok ciddi bir iştir. İşin maddi olmayan boyutunda da kulüplerle uğraşmak vardır. Herkesi hoşnut etmeniz gerekir. Spor yayıncılığı açık kanallar için pahalı bir ürün, şifreli kanallarda ise evlere girmek adına çok güzel bir vesiledir. Türkiye’de evine ekmek götürmese de spor paketine abone olan insanlar var. Ama aylık ücreti 30 liradan 35 liraya yükseltince ciddi oranda üye kaybediyorsunuz.

Ücretlerimiz pahalı değil

Türkiye deki dijital platform ücretleri çok mu yüksek?
Hayır değil. Ancak Türkiye’nin gelir düzeyi düşük. Futbol endüstrimiz dünyayla mukayese edilecek durumda. O platformlar belli bir sayıda aboneyi elinde tutmaya çalışarak, şirket değerlerini korumaya çalışabilir. Şu anki yayıncı kuruluş bu rakamlara çıkmasaydı, kaybedeceği 500 bin abone şirket değerini 800 bin dolar aşağıya çekecekti.

Tüm bu yenilikleri var olan kadronuzla mı gerçekleştiriyorsunuz?
Bizim yetişmiş bir insan kaynağımız var.Büyümeye paralel insan alımı da gerçekleştiriyoruz. 10 kanal açtık diye 20 kişi almıyoruz. 10 kanal açıyorsak, bünyemize iki kişi dahil ediyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!