Cooper: 50 yıllık düÅŸünüp geldik, hiç piÅŸman olmadık

Güncelleme Tarihi:

Cooper: 50 yıllık düşünüp geldik, hiç pişman olmadık
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2004 00:00

Ritz Carlton Hotel Company BaÅŸkanı Simon F. Cooper, 11 Eylül 2001 ve sonrasında yaÅŸananların 'Ä°stanbul hedeflerine' doÄŸal olarak darbe vurduÄŸunu belirterek, "Ä°stanbul'a yatırım kararımız doÄŸruydu. Hiçbir piÅŸmanlık duymadık. Çünkü biz bir oteli 50 yıllık perspektifle açarız" dedi.DÃœNYANIN en lüks oteller zinciri Ritz Carlton Hotel Company'nin BaÅŸkanı Simon F. Cooper, 2001'de açtıkları Ä°stanbul Ritz Carlton'un müşteri kitlesinin Avrupalı ve Amerikalılar olduÄŸunu, bu nedenle de 11 Eylül 2001 ve sonrasında yaÅŸananlar nedeniyle hedeflerinin tutmadığını söyledi. Cooper, "Ancak biz Ä°stanbul'daki otelimizden ve iÅŸletmemizden çok memnunuz. Åžanssızlığımız; otelimizin açılışının pazarın olaÄŸanüstü olaylarla kötüleÅŸtiÄŸi bir döneme rastlamasıydı. Bombalar patladı diye hiçbir zaman yatırımdan piÅŸmanlık duymadık. Kesinlikle böyle bir ÅŸey olmadı" dedi.Ä°stanbul yatırımının AÄŸustos 2001'deki perspektifinin çok iyimser olduÄŸunu, hatta açılışa doÄŸru 120 kiÅŸiyi de fazladan iÅŸe aldıklarını anlatan Simon F. Cooper, 11 Eylül 2001'deki terörist saldırıyla birlikte Ä°stanbul'da toplantı yapacak ABD'li dev firmaların rezervasyonları iptal ettiklerini, sonrasında da bu negatif sürecin Ä°stanbul'da patlayan bombalarla devam ettiÄŸini hatırlattı. Ä°stanbul Ritz Carlton'un geliÅŸen pazarda ve çok iyi bir konumda olduÄŸunu belirten Cooper, "Tek üzüntümüz; burada iÅŸlerimiz umduÄŸumuz gibi gitseydi daha çok hanımefendi, beyefendi çalıştırırdık. Genel ekonomoiye de daha çok katkımız olurdu" diye konuÅŸtu.DÃœNYA YANILTTICooper, ÅŸunları söyledi: "Tabii ki Türkiye'de pazardan ÅŸu anda çok memnun deÄŸiliz. Fakat bu; dünyanın gerçeÄŸi, Türkiye tek başına böyle deÄŸil. 2000 yılı başında dünya için yaptığımız perspektiflerden sadece Asya için düşündüklerimiz tuttu. Amerika, Avrupa pazarlarında hedeflerimizin altında kaldı. Lüks bir otel hiçbir zaman günlük ÅŸartlarla açılmaz minimum 50 yıllık bir perspektif vardır ve öyle kısa vadeli piÅŸmanlıklar sözkonusu olamaz."Ritz Carlton'un önümüzdeki 6 yıl içinde Asya'da ve Avrupa OrtadoÄŸu bölgelerinde 15'ten fazla otel açacağını açıklayan Simon F. Cooper, "Asya'da ÅŸu anda 7 otelin inÅŸaatı devam ediyor. Avrupa ki bu OrtadoÄŸu'yu da içeriyor. 8-10 farklı bölgede çalışıyoruz. Beyrut, Kahire'de olmalıyız, Dubai'de ikinci oteli düşünüyoruz, var olanı geniÅŸletiyoruz. Viyana, BükreÅŸ ve Moskova'ya, Düseldorf'a bakıyoruz" dedi.Ä°STANBUL'UN ALTYAPISICooper, Ä°stanbul'un her zaman çok iyi bir marka olduÄŸunu ancak turizmin umulduÄŸu kadar geliÅŸmesi için altyapısının yetersiz kaldığını söyledi. Cooper bu konuda ÅŸunları söyledi: "Bir yatırımcı otel iÅŸinde son 10 yıl doluluk oranına ve ortalama fiyata bakar. Bu bakımdan ÅŸu andaki durum; yüzde 60 doluluk ve ortalama 90 dolar fiyat. Bu çok da cazip deÄŸil; özellikle de lüks otel yapacaklar için deÄŸil. Hükümetin bunu cazipleÅŸtirmek için var olan kongre salonlarını büyütmesi gerekiyor. Oteller arasındaki ulaşımı ve bütün yürüme yollarını uygun bir altyapıya kavuÅŸturması lazım."AB Ä°stanbul'a ilgiyi artırırTÃœRKÄ°YE'nin Avrupa BirliÄŸi üyesi olacağına inandığını belirten Simon F. Cooper, "Bu süreç Türkiye'de ve Ä°stanbul'da turizmi çok hızlı büyüyen bir sektör haline getirecek. Ä°stanbul'un turizm açısından önemi çok daha iyi anlaşılacak" dedi. Barselona ve Münih gibi kentlerin uluslararası organizasyonları (olimpiyatları) kullanarak öne çıktıklarını kaydeden Cooper, "Avrupa BirliÄŸi süreci de Ä°stanbul için böyle bir sıçrama yaptırabilir" dedi.Ä°stanbul heyecan verici bir markaRITZ Carlton Hotel Company BaÅŸkanı Simon F. Cooper, Ä°stanbul'un tarih ve kültür köprüsü bir kent olduÄŸunu belirterek, "Ben tarihçiyim ve Ä°stanbul denince aklıma tarih ve kültür geliyor. Avrupalılar Asyalılar gelmiÅŸler burada birleÅŸmiÅŸler. Bu bakımdan Ä°stanbul çok iyi bir marka heyecan verici" diye konuÅŸtu. Cooper, Ä°stanbul'un turizmde olması gereken yerde bulunmadığını belirterek, ‘30 yıl önce Dubai'de hiçbirÅŸey yoktu. Altyapı mucizesiyle bir ÅŸehir oldu. Ä°stanbul'un tarihi, kültürü herÅŸeyi çok avantajlı ama altyapıda eksik" dedi.19 ülkede 58 lüks otel iÅŸletiyorlarTHE Ritz Carlton Grubu, Uluslararası Pazarlama AraÅŸtırmaları Åžirketi J.D. Powers'ın 54 otelde 13 bin misafir üzerinde yaptığı araÅŸtırma sonucunda lüks oteller segmentinde 'en iyi otel grubu' seçildi. Son iki yılda büyüme ivmesi hızlanan The Ritz-Carlton Grubu'nda baÅŸkanlık görevini yürüten Simon F. Cooper, Marriott International Inc. ve Bulgari S.P.A’nın ortak yatırımı olan Bulgari Otelleri’nin geliÅŸtirilmesinden de sorumlu. The Ritz-Carlton Hotel Company’nin portföyünde 19 ayrı ülkede 58 otel yer alıyor. Cooper, The Ritz-Carlton Hotel Company’e Åžubat 2001’de katıldı ve bugün ekadar 20 otelin açılışını gerçekleÅŸtirdi. Åžirket, The Asian Wall Street Journal/Uzak DoÄŸu Ekonomik DeÄŸerlendirmesi’nde ‘Asya’nın Önde Gelen Ä°ÅŸverenleri’ listesine girdi. Business Travel News tarafından BirleÅŸik Devletler En Ä°yi Deluxe Otel Zinciri Sıralaması’nda da yer aldı. The Ritz-Carlton bünyesinde bulunan otellerden 21 tanesi ise AAA Five Diamond Award ödülüne layık görüldü.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!