Güncelleme Tarihi:
ESKİŞEHİRSPORLU futbolcu Ediz Bahtiyaroğlu’nun kalp krizinden ölümü ile başlayan kara hafta devam ediyor. Türk spor dünyası dün de ünlü motosikletçi Kemal Merkit’i kaybetti. “Çöl Kaplanı” lakaplı 52 yaşındaki motosikletçi, Konya Karapınar’daki Transanatolia Rallisi’nde geçirdiği kaza ile hayata veda etti. Sabah saatlerinde Meke Gölü etabının startından kısa bir süre sonra durarak yönünü bulmaya çalışan Merkit ile İtalyan motosikletçi Mirco Miotto’ya, arkadan gelen genç Hollandalı sporcu Wouter Vaar Kamp 103 kilometre hızla çarptı. Çarpışmanın etkisi ile boynu kırılan Kemal Merkit ve Hollandalı motosikletçi olay yerinde hayatını kaybetti. İtalyan motosikletçi ise kazadan hafif yaralı olarak kurtuldu.
Bu yıl 3’üncüsü gerçekleştirilen Transanatolia Rallisi, 5 Eylül’de Konyaaltı Beach Park’taki yapılan törenin ardından start almıştı. 11 Eylül’de Alanya’da bitmesi planlanan ralliye bugün gerçekleştirilecek veda töreninin ardından yarın devam edecek.
Kaskı ve boyunluğu neden korumadı?
KEMAL Merkit’in, Hollandalı rakibi Vaar Kamp’ın çarpması ile birlikte hayatını kaybetmesi şu soruları gündeme getirdi.
1-Kasklar olası bir kazada ne denli koruyucu görevi yapabiliyor?
2-Kullanılan kaskların kaliteleri arasında bir fark var mı?
3-Merkit’in, boyunluk da taktığı halde niçin boynu kırıldı?
4-Yol güvenliği açısından organizatörlerin bir ihmali var mıydı?
KEMAL MERKİT'İN GÖRÜNTÜLERİ / WEB TV
Bugün toprağa verilecek
KEMAL Merkit’in cenazesi bugün Levent Camiisi’nden ikindi namazına takiben kaldırılacak. Bu arada Merkit’in fotoğraflarından oluşan bir klip hazırlandı.
Motorsporlarının büyük kaybı- Ercan Kazaz
OTOMOBİL sporlarının duayen ismi Ercan Kazaz, Merkit’in ölümü ile ilgili “Yarış koşulurken yollarını kaybetmişler. Kısa sürede herkesin sevgisini kazanan genç Hollandalı motosikletçi de onlara çarpmış. Motorsporları çok önemli bir ismi kaybetti” dedi.
Canımız 20 TL’lik kaska emanet
KAZA asfalttan, mıcırlı parkura geçerken yarışçıların arkasında oluşan toz bulutu nedeni ile oldu. Konu ile ilgili Türkiye’nin elit motosikletçilerinden bilgiler aldık. Buna göre beyin travması ve boyun kırıklarının sıkça görüldüğü motosiklet kazasında canlarımız, 20 TL’den 4 bin Euro’ya kadar değişen kask fiyatlarına bağlı. Bu kaskların yapımında kullanılan malzemeler ise çok önemli.
E belgeli kask şart
“KASK çoğu zaman yüzde yüz koruyucu bir aparat. Dünya artık E belgeli kaskları kullanıyor. Bunun yanında kalitesiz malzemelerle üretilen kaskların böyle bir özellikleri yok. Bunlar tamamen ölüme bir davetiyedir. Müsabıklığa yeni başlayan ya da trafiğe çıkan arkadaşlara E belgeli kaskları öneriyorum.”
Boyatıp kullanıyorlar
“BEN de geçen yıl kasklı olmasına rağmen bir arkadaşımı kaybettim. Kask kafasından uçtu ve paramparça oldu. Kalitesiz kasklar tamamen önleyici değil. Boyun için tulumlu air-bag denilen kasklar var. Türkiye’de genelde kaskları boyatıyorlar. Tamir ettiriyorlar. Bu olmaması gereken bir uygulama.”
Dakar’da yarışan ilk Türk’tü
MOTOSİKLET dünyasının “Kemal Ağabey’i” olarak anılan Merkit, 2002’de Dakar Rallisi’ne katılan ilk Türk oldu. 2010 Dakar Rallisi’nde de “servis desteği olmadan yarışanlar” kategorisinde şampiyon oldu. Bir yıl sonra aynı klasmanda yarışı ikinci sırada bitirdi. Merkit’in kariyerinden bazı satırbaşları şöyle: · 1996-2005 Türkiye Enduro Şampiyonu · 2002 400 cc Türkiye Şampiyonluğu · 2007 Dakar Rallisi 4.’lüğü · 2007 BAE Desert Challange maraton Şampiyonluğu · 2008 Central Europe Rallisi 6.’lığı · 2008 Trans Orientale Rallisi 6.’lığı · 2010 Trans Anatolia Rallisi Birincisi.