Çıplaklıktan hoÅŸlananlara Honda'dan Hornet 900

Güncelleme Tarihi:

Çıplaklıktan hoşlananlara Hondadan Hornet 900
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 16, 2004 00:00

Bu hafta da motor anıları sizden olunca ben de sizleri pek sevdiÄŸim motor modelleriyle tanıştırmaya devam edeyim istedim... Ä°ÅŸte karşınızda çıplak motosiklet güzellerinden biri... Honda Hornet 900.Ãœlkemizde her ne kadar motosiklet kültürü yeni yeni keÅŸfedilmeye baÅŸlansa da, bu konuda bizden pek ileri olan Avrupalı tüketicilerin yıllardır, favori motosikletleri arasındadır Honda'nın Hornet serisi. Hornet bir ‘‘naked bike’’. Yani ‘‘çıplak motor’’. FotoÄŸraftan da göreceÄŸiniz üzere motosikletin motoru olduÄŸu gibi açıkta. Eee yani bakanları sevaba sokmak amaçlı bir çıplaklık bu bence. Bir çoÄŸunuzun ‘‘Kimdir, ne iÅŸ yapar, nerde doÄŸmuÅŸ nerde yaÅŸar bu Hornet?’’ dediÄŸini duyar gibi oldum.. Tamam, peki burdan buyrun...Kendine has stili, performans kriterleri ve diÄŸer özellikleri sayesinde rakipleri arasında ışıldayan Hornet'ın geçmiÅŸi ilk olarak 1996 yılında Japonya pazarına sunulan Hornet 250'ye dayanıyor. Kendisine has gövde stili ve sınıfının en geniÅŸ lastikleriyle bu ilk Hornet, Avrupalı tüketicilerin de ilgisini çekmiÅŸti. Bu pazara yönelik özel olarak hazırlanan ilk versiyonsa Hornet 600. 250 modeli ile aynı ÅŸasi konfigürasyonu üzerinde kurulan bu motor, CBR 600F'nin ününe ün katan motorunun hafif deÄŸiÅŸtirilmiÅŸ versiyonuna sahipti. Hornet 600, yol ve yarış pistlerinde kullanım uygunluÄŸuyla kısa sürede herkesin hayalindeki motosiklet haline gelmiÅŸti. Hey gidi günler hey.. Honda, son olarak Hornet serisinde Hornet 900'le karşımıza çıkıyor..Önceki Hornet 250 ve Hornet 600 modeli gibi, yeni Hornet 900 de hem çekici hem de agresif bir görünüşe sahip. Yüksek sürat ve performans kriterleri, Honda'nın çıplak motosiklet serisindeki iddiasının kanıtı bence...Honda mühendisleri Hornet'ın kolay manevra edilebilen bir motosiklet olması için hafif ve kompakt materyaller kullanmışlar. 194 kg olan toplam ağırlık bu durumu kanıtlıyor.. CBR 900RR FireBlade'den alınan 919 cc'lik motor Hornet için elden geçirilmiÅŸ. 9000 d/d'de 110 beygir güç üreten motorun 6500 d/d'de ürettiÄŸi torksa 92 Nm. Bu cesur ve çıplak güzele sahip olmanın hediyesi 15 milyar.2004 MotoGP'de kimler var kimlerHer ne kadar bu sene de MotoGP'de Rossi ve diÄŸer birkaç isim favori görünse de, MotoGP'de ne zaman ne olacağı hiç belli olmaz. Zaten MotoGP'yi bu kadar zevkli yapan ÅŸey de bu belirsizlik ve mücadele deÄŸil mi? Uluslararası Motosiklet Federasyonu'nun yaptığı açıklamaya göre 2004 yılında dünya ÅŸampiyonasında yarışacak olan pilotlar ve takımlarını merak ediyorsanız hemen merakınızı gidereyim: Max Biaggi (Ä°talya) Honda, Camel Honda Team, Alexandre Barros (Brezilya) Honda, Repsol Honda, Makoto Tamada (Japonya) Honda, Camel Honda Team, Carlos Checa (Ä°spanya) Yamaha, Gauloises Fortuna Yamaha, Nobuatsu Aoki (Japonya) Proton KR, Proton Team KR, Kenny Roberts (ABD) Suzuki, Team Suzuki MotoGP, Ruben Xaus (Ä°spanya) Ducati, D'Antin MotoGP, Troy Bayliss (Avusturya) Ducati, Ducati Marlboro Team, Sete Gibernau (Ä°spanya) Honda, Telefonica Movistar Honda MotoGP, Norifumi Abe (Japonya) Yamaha, Fortuna Gauloises Tech 3, John Hopkins (ABD) Suzuki,Team Suzuki MotoGP, Marco Melandri (Ä°talya) Yamaha, Fortuna Gauloises Tech 3, Colin Edwards (ABD) Honda, Telefonica Movistar Honda MotoGP, Valentino Rossi (Ä°talya) Yamaha, Gauloises Fortuna Yamaha, Neil Hodgson (Ä°ngiltere) Ducati, D'Antin MotoGP, Shinya Nakano (Japonya) Kawasaki, Kawasaki Racing Team, Loris Capirossi (Ä°talya) Ducati, Ducati Marlboro Team, Alex Hofmann (Almanya) Kawasaki, Kawasaki Racing Team, Shane Byrne (Ä°ngiltere) Aprilia, Aprilia Racing, Nicky Hayden (ABD) Honda Repsol Honda, Kurtis Roberts (ABD) Proton KR, Proton Team KR, Jeremy McWilliams (Ä°ngiltere) Aprilia, Aprilia Racing.Komik anılarBaşınıza gelen komik motosiklet anılarınızı bu sayfadan diÄŸer motosiklet kullanıcılarıyla paylaÅŸmak istemez misiniz? Hadi sarılın klavyelerinize... otoyasam@hurriyet.com.tr ya da ruzgarinkizi@hurriyet.com.tr anılarınızı yollayın, motosiklet sevdanıza ortak olalım....Geçen haftadan gelen anıları okurken o kadar eÄŸlendim ki sormayın... Ä°ÅŸte bu hafta sizin için içlerinden seçtiÄŸim anı:Ak saçlı, yakışıklı motorcu gençlerBen hiç motor kullanmadım ama ne zaman motosiklet konusu açılsa hep bu anım gelir aklıma... Barlar, caddeler susmuÅŸ sokaklarda kimsecikler kalmamıştı. Haliyle kıştı. Arkadaşımla yalnızlıktan sıkılmış hadi arkadaÅŸların yanına gidelim diye yola çıkmıştık. GüneÅŸin kavurduÄŸu mevsimde beÅŸ dakikada bir geçen dolmuÅŸu, yarım saat olmuÅŸ hala bekliyorduk. Vaz mı geçsek? diye düşünürken güçlü motor sesleriyle beÅŸ motosiklet bize doÄŸru yaklaÅŸtı. Deri ceketleri, kaskları ve mükemmel motorlarıyla her ÅŸey siyahtı. Bu mevsimde burada bu gençlerin ne iÅŸi var diye düşünüyorduk ki kasklarını çıkarmalarıyla, o sportif bedenlerin bembeyaz saçlarını gördük! ÅžaÅŸkındık! Ä°kinci ÅŸoku atlatamamıştık ki, devasa bir tır yaklaÅŸtı. O da siyahtı ve saçlar beyazdı! Sonradan Hollanda menÅŸeli olduklarını öğrendiÄŸimiz, en genci 50 yaşında olan biri bayan altı çılgın bize kamp yeri soruyorlardı. (iyi ki ingilizce vardı) Avrupa'dan Asya'ya doÄŸru tura çıkmışlardı. Torun sahibi olduÄŸunu öğrendiÄŸimiz güzel bayanın yardımıyla iki kız tıra bindik. O da ne! Bu tır deÄŸil evmiÅŸ! Banyosu bile var hem de!Onları deniz kenarındaki kamp yerine götürdüğümüzde memnun oldukları her hallerinden belliydi. Vedalaşıp yola koyulduÄŸumuzda hayran olduÄŸum motorların ikisi yanımızda belirdi. GideceÄŸimiz yere bırakmak istiyorlardı. Tek bir ÅŸartla kabul ettik arkadaÅŸlarımızın yanında kasklarını çıkarmayacaklardı... Cafenin önüne geldiÄŸimizde içerdeki herkes aynı ÅŸeyi düşünüyordu; ‘‘Bu mevsimde bu motorların ve o motorların üzerinde bu bizim kızların ne iÅŸi var!’’ Her ÅŸey filmlerde ki gibiydi, kaksımızı çıkardık, saçlarımızı savurduk ve içerdekilere göz kırptık. Bu kadar yıl geçti, arkadaÅŸlarımız hala onları motorcu yakışıklı gençler olarak tanıyor. Ak saçlarsa bir sır. Kask bazen amacından çok iÅŸe yarıyor..:)Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!