Güncelleme Tarihi:
Toyota Mobil Team Turkey adına yarışan Volkan Işık ve Co-pilot Erkan Bodur, Çin Rallisi'nde inanılmaz bir başarı elde ederek dünya şampiyonası puanı alan ilk Türk ekibi oldular. Işık ve Bodur FİA takımlar kupasında birinciliği kazanmanın yanısıra, çok güçlü fabrika takımlarını geride bırakarak genel klasmanda altıncı oldular. Bu sonuçla takımlar kupasında üçüncülüğü garantilediler. Sezonun son yarışı İtalya Grand Prix'inde limitlerini zorlayarak şampiyonluğu hedefliyorlar. Işık-Bodur ikilisiyle Çin'den döner dönmez çıktıkları medya rallisinde Team Atakan'ın garajında servis alırken konuştuk.
Nasıl başladınız bu işlere? Çok hevesli miydiniz?
- Heves vardı tabi. Bir sevgi, heves olmalı. Başlaması güç bir spor çürxnük. İlk yarışta duyduğum korku ve heyecan kolay altından kalkılabilcek bir duygu değil. Başlamam çok ani oldu. Bir anda karar verdim. İtiraf ediyorum, cadde teröristiydim. Bunun sonu yoktu. Bu yüzden ani bir kararla başladım. O kadar ani oldu ki, ralli otomobili hazırlamak yerine hazırlanmış bir otomobil satın aldım. Behiç Yurdaçalışan'ın Opel Mantası'nı aldım.
Kimden öğrendiniz?
- Kimse öğretmedi. Otomobili aldığımda ralli ile ilgili hiç bir şey bilmiyordum. Başladığım anda, içindeyken öğrendim bir çok şeyi. Behiç Bey'in küçük anlatımları vardı. Hiç otomobilde tecrübe yaşamadık. Sadece isteğimizle, çalışarak, duyduklarımı değerlendirerek bir şeyler yapmaşa çalıştım.
Bu sezonu nasıl değerlendiriyorsunuz?
- 98'de Dünya Ralli Şampiyonası'nda kazandığımız tecrübelerden sonra bu yıl biraz daha iyisini yapmayı planladık. Geçen sene koyduğumuz hedef ilk beşti ve beşinci olmuştuk. Bu sezon ilk üçü hedefledik ve şu anda üçüncülüğü garantilemiş durumdayız. Bir yarış daha var. Az ama şampiyon olma ihtimalimiz de var. Sezon başında iyi başladık. Takımlar kupasının yanısıra genel klasmanda elde ettiğimiz başarılarla Dünya Şampiyonası'ndaki takımların dikkatini çektik. Portekiz ve İspanya'daki başarılardan sonra, Arjantin ve Yunanistan'da mekanik arızadan yolda kaldık. Böylece kazandığımız avantajı kaymetmiş olduk. Finlandiya ve Çin'de şans ibresini tersine çevirerek iki birincilik aldık. Kaybettiğimiz şampiyonluk iddiamızı yeniden gündeme getirdik. Şimdi iş San Remo'ya kaldı.
2001’İ BEKLİYORUM
Çin'de dünya şampiyonası puanı olan ilk Türk ekibi oldunuz. Tarih yazmak nasıl bir duygu?
- Erkan- Bu Türk otomobil sporları tarihinde olması gereken bir nokta. Diğer takımlar da ilk yarışları ve sonraki yarışlar için basamak basamak hedefler belirliyorlar. Bu da bir basamak. Artık hedefleri daha yukarı koymak gerekiyor
Volkan- Tabi hedefleri yukarı koymak kadar imkanları da yukarı koymak lazım. Sadece hedef koymak ve çalışmak yetmiyor.
Geçen yıl ve bu yıl belli hedefler koysanız da, esas amacın deneyim kazanmak olduğunu söylüyordunuz. Önümüzdeki sezondan itibaren sizden daha iddialı şeyler duyacağız gibi.
- 1998'de Dünya Ralli Şampiyonası'na 1998'de başladığımda. 2001'den itibaren maksimum gazlayacağımı, en iyisini yapmaya çalışacağımı söylemiştim.
ARABA PARÇALANABİLİR
Geçen yıl rakiplerinizin defalarca yarıştığı etaplarda, ilk kez yarışmaktan yakınıyordunuz. Çin'de durum daha farklıydı sanırım.
- Çin'de daha az pilot etapları biliyordu. Böylece aradaki fark azaldı. Orda beni geçen pilotlara bakın: Birinci, Didier Auriol, Dünya Şampiyonası'nda 10 yıldır yarışıyor. İkinci Richard Burns, beşinci yılında. Üçüncü Carlos Sainz'ın 12 veya 13'üncü senesi. Dördüncü Kankunen'in 20'inci senesi! Onların deneyimi, kullandıkları oktomobiller büyük bir birikim ve avantaj oluşturuyor.
Erkan- Bir şey daha var. Onlara hiç sen yavaş git de bu yarışı bitir dememişler. Ne kadar hızlı gidebiliyorsan git demişler. Onlar da sürekli limitlerini zorlamışlar. Bu arada bir çok kaza yapıp etapları bitrememişler ama bu kazalar giderek azalmış.
Volkan- Bugün Colin Mc Rae'nin ve diğer kafaya oynayan pilotların kırdıkları arabanın haddi hesabı yoktur. Bir yarışta ilk gün birinci giderler, ikinci gün arabayı parçalarlar. Kimse onlara ‘‘neden arabayı parçaladın’’ demez. Bizde ikinici arabayı kırarsak, ‘‘arabayı niye kırdın’’ oluyor. Çünük bir sonraki yarışa da aynı otomobille gidiyoruz. Onların yeni bir otomobille başlama şansları var.
San Remo'da ne olur?
- Bizim için çok önemli bir yarış. Üçüncülüğü garantiledik. İlk defa bir yarışta tempolu gitmek istiyoruz. Bunun için yapmamız gereken çok şey var. Otomobilin çok iyi hazırlanması gerek. Süspansiyon ayarlarının mükemmel olması lazım. Doğru lastikleri kullanmalıyız. Antremanlarda iyi konsantre olup, doğru yol notu yazmak, yarışta ona güvenerek gazlamak gerekiyor. Bunların hepsini bir araya getirebilirsek başarılı olabiliriz.
FIA Takımlar Kupası’nda son durum
Takım Puan
1 Valencia Terra 40
2 Frederic Dor Rally Team 40
3 Toyota Mobil Team Türkiye 36
4 Team Mitsubishi Umman 19
5 Turning Point Rally 10
6 Toyota Team Suudi Arabistan 10
7 Winfield World Rally Team 6