Güncelleme Tarihi:
turkiyef1.com'un haberine göre, kişisel olarak geri dönüşünü Valencia'da gerçekleştirdiğini belirten İngiliz pilot, Almanya Grand Prix'indeki güncelleme ile bu geri dönüşü sonuca yansıtmaya başladıklarının altını çizdi.
"Valencia'dan Silverstone'a kadar arabada rahattım ve iyi bir iş çıkardığımı düünüyordum. Sadece takım olarak yeterince hızlı değildik. Bundan önce de arabayla ilgili pek çok şey denemiştik ama her şey daha kötüye gitmişti."
"Benim için sezonun en kötü yarışları Monako ve Kanada'ydı. Ancak benim kadar uzun zamandır yarışıyorsanız, hızlı olmamanızın haklı gerekçeleri vardır. Takım olarak pek çok önemli sorunu çözdüğümüzü düşünüyorum."
Button ayrıca, Pirelli lastikleriyle yaşadığı sorunların takımı yanlış yönlendirdiğini de vurrguladı.
"Lastikleri anlamakta gerçekten zorluk çektim ve Monako, Kanada gibi yerlerde bu yönde yaptığımız denemeler kötü sonuç verdi. Avrupa GP'de sezon başında yaptıklarımızı düşünüp bu yönde değişiklikler yaptığımızda ise kişisel olarak daha rekabetçi olduğumu hissedebilir hale geldim. Ferrari, Mercedes ve Red Bull ile değil ancak takım arkadaşımla kıyaslandığımda daha makul bir duruma geldim."
Button, Pirelli'leri doğru çalışma aralığında tutmanın önemine değinirken, meşhur 'yumuşak sürüş' stilinin her zaman işe yaramadığını da söyledi.
"Bu yıl yaşanan zorluğun büyük kısmı lastikleri doğru çalışma ısısı aralığının altına düşürmek ya da üstüne çıkarmaktan kaynaklandı. Lastiklere nazik davranınca ve korumaya çalışınca yeterince ısınmıyorlar ve performans almak için agresifleştiğinizde ise onları bitiriyorsunuz. Bu özellikle bana büyük bir güçlük çıkardı. Lastikler sürüş stilime pek uygun değil ve adapte olmam biraz zaman aldı."
"Doğru ısı değerlerini yakaladığımızda her koşulda çok rekabetçiyiz ancak bu değerleri yakalayamayınca tamamen yavaş olmamıza anlam veremiyorum."