Güncelleme Tarihi:
CHP Genel Başkan Yardımcısı Sezgin Tanrıkulu, Başbakan Tayyip Erdoğan’a TRT’nin 2014 FİFA Dünya Kupası yayınlarını sordu. Tanrıkulu, önergede şunları yöneltti:
“TRT, yayın haklarını satın aldığı 2014 FİFA Dünya Kupası yayınlarını, Acun llıcalı’nın satın aldığı TV8 kanalı ile dönüşümlü yayınlayacağı doğru mudur? 2014 FİFA Dünya Kupası’nda oynanacak karşılaşmaların kaç tanesi Acun llıcalı’nın sahibi olduğu TV 8 kanalında yayınlanacaktır? TRT, 2014 FİFA Dünya Kupası yayınlarının dönüşümlü olarak başka bir TV kanalından yayınlanması için ihale düzenlemiş midir? 2014 FİFA Dünya Kupası’nın TRT tarafından garanti altına alınan Reklam Gelirleri toplam tutarı ne kadardır? 12 Haziran-13 Temmuz tarihleri arasında Brezilya’da oynanacak maçların Ramazan Ayına ve iftar saatlerine denk gelmesi nedeniyle Acun llıcalı’nın yaptığı teklif sonucu TRT yönetimi 2014 Dünya Kupası’nın TV 8 ile dönüşümlü yayınlanması kararı aldıysa o halde TRT geçmiş dönemlerde olduğu gibi neden TRT Haber, TRT3, TRT 6, TRT Avaz, TRT Türk, TRT HD kanallarından yayınlanmalarını tercih etmemiştir?”
REKLAM SATIŞ OFİSİ’NİN
Önergeyi Başbakan Erdoğan adına yanıtlayan Başbakan Yardımcısı Arınç şunları aktardı: “2005 yılında, 2014 FIFA Dünya Kupası’nın yayın hakkı 9 milyon 500 bin euro bedel ile TRT tarafından satın alınmıştır. 2014 FIFA Dünya Kupasında gruplarda saatleri çakışan ve TRT-1 Kanalının iftar programı nedeniyle aynı zaman dilimine rastlayan karşılaşmalar ile çeyrek finallerdeki bazı karşılaşmalar her halükarda TRT ekranlarında canlı yayınlanamayacağından, yayınlanamayacak bu maçlara yönelik gelir çalışmaları yapılmakla birlikte, hali hazırda Kurum tarafından imzalanmış bir sözleşme bulunmamaktadır. TRT reklam zamanlarının 3 yıl süreyle satılmasını teminen 5 Kasım 2012 tarihinde yapılan ihale, Satış Ofisi Medya Pazarlama A.Ş. firması üzerinde kalmıştır. Anılan ihale kapsamında yapılan sözleşme gereğince 2014 FIFA Dünya Kupası maçlarından Kurumca TRT kanallarında yayınlanmasına karar verilen maçların reklam süreleri Satış Ofisi Medya Pazarlama A.Ş firmasına ait olup, TRT kanallarındaki reklam sürelerinin gelirleri ihale bedeli olarak tahsil edilmektedir. Kupanın Reklam süreleri dışında kalan sponsorluk gelirleri, maçların haber amaçlı özet görüntü satışı gelirleri gibi diğer gelir kalemleri için markalarla görüşmeler devam etmektedir.”