OluÅŸturulma Tarihi: Mart 21, 2003 00:00
Bugün Dünya Åžiir Günü... Pen Yazarlar DerneÄŸi'nin giriÅŸimiyle, UNESCO tarafından kabul edilen 21 Mart Dünya Åžiir Günü, ne yazık ki savaşın gölgesinde kutlanacak. Dünyanın bütün karmaÅŸasına, yaÅŸamı hiçe sayan bombalara raÄŸmen,insanoÄŸlunun kendi hayatını, kendi elleriyle nasıl zorlaÅŸtırdığını bir kez daha hatırlamak; nefes alıyor olmanın deÄŸerini hissetmek için hiç deÄŸilse bugün ÅŸiirsiz kalmayın.. Tek bir dize bile olsa...MENDÄ°LÄ°MDE KAN SESLERÄ° Her yere yetiÅŸilir Hiçbir ÅŸeye geç kalınmaz ama ÇocuÄŸum beni bağışla Ahmet Abi sen de bağışla Boynu bükük duruyorsam eÄŸer İçimden öyle geldiÄŸi için deÄŸil Ama hiç deÄŸil Ah güzel Ahmet abim benim Ä°nsan yaÅŸadığı yere benzer O yerin suyuna, o yerin toprağına benzer Suyunda yüzen balığa Toprağını iten çiçeÄŸe DaÄŸlarının, tepelerinin dumanlı eÄŸimine Konyanın beyaz Antebin kırmızı düzlüğüne benzer Göğüne benzer ki gözyaÅŸları mavidir Denize benzer ki dalgalıdır bakışları Evlerine, sokaklarına, köşebaÅŸlarına Öylesine benzer ki Ve avlularına (Bir kuyu halkasıyla sıkıştırılmıştır kalbi) Ve sözlerine (Yani bir cep aynası alım-satımına belki) Ve bir gün birinin adres sormasına benzer Sorarken sorarken üzünçlü bir görüntüsüne Camcının cam kesmesine, dülgerin rende tutmasına Öyle bir cıgara yakımına, birinin gazoz açmasına Minibüslerine, gecekondularına Hasretine, yalanına benzer Anısı iÅŸsizliktir Acısı bilincidir Bıçağı gözyaÅŸlarıdır kurumakta olan Gülemiyorsun ya, gülmek Bir halk gülüyorsa gülmektir Ne kadar benziyoruz Türkiye'ye Ahmet Abi. Bir güzel kadeh tutuÅŸun vardı eskiden DirseÄŸin iskemleye dayalı -- Bir vakitler gökyüzüne dayalı, derdim ben -- Cıgara paketinde yazılar resimler Resimler: cezaevleri Resimler: özlem Resimler: eskidenberi Ve bir kaşın yukarı kalkık Sevmen acele DostluÄŸun çabuk Bakıyorum da simdi O kadeh bir küfür gibi duruyor elinde. Ve zaman dediÄŸimiz nedir ki Ahmet Abi Biz eskiden seninle Ä°stasyonları dolaşırdık bir bir O zamanlar Malatya kokardı istasyonlar Nazilli kokardı Ve yaÄŸmurdan ıslandıkça Edirne postası Kıl gibi ince Ä°stanbul yaÄŸmurunun altında Esmer bir kadın sevmiÅŸ gibi olurdun sen Kadının ütülü patiskalardan bir teni Upuzun boynu Kirpikleri Ve sana Ahmet Abi uzaktan uzaktan domates peynir keserdi sanki Sofranı kurardı Elini bir suya koyar gibi kalbinden akana koyardı Cezaevlerine düşsen cıgaranı getirirdi Çocuklar doÄŸururdu Ve o çocukların dünyayı düzeltecek ellerini iÅŸlerdi bir dantel gibi O çocuklar büyüyecek O çocuklar büyüyecek O çocuklar... Bilmezlikten gelme Ahmet Abi Umudu dürt UmutsuzluÄŸu yatıştır DiyeceÄŸim ÅŸu ki Yok olan bir ÅŸeylere benzerdi o zaman trenler Oysa o kadar kullanışlı ki ÅŸimdi Hayalsiz yaşıyoruz nerdeyse Çocuklar, kadınlar, erkekler Trenler tıklım tıklım Trenler cepheye giden trenler gibi İşçiler Almanya yolcusu işçiler Kadınlar Kimi yolcu, kimi gurbet bekçisi Ellerinde bavullar, fileler Kolonyalar, su ÅŸiÅŸeleri, paketler Onlar ki, hepsi Bir tutsak aÄŸaç gibi yanlış yerlere büyüyenler Ah güzel Ahmet Abim benim Gördün mü bak Dağılmış pazar yerlerine benziyor ÅŸimdi istasyonlar Ve dağılmış pazar yerlerine memleket Gelmiyor içimden hüzünlenmek bile Gelse de Öyle sürekli deÄŸil Bir caz müziÄŸi gibi gelip geçiyor hüzün O kadar çabuk O kadar kısa Ä°ÅŸte o kadar. Ahmet Abi, güzelim, bir mendil niye kanar DiÅŸ deÄŸil, tırnak deÄŸil, bir mendil niye kanar Mendilimde kan sesleri. EDÄ°P CANSEVER                                          * Görsel malzeme , John James Audubon'ın Passenger Pigeon adlı tablosu. Â
button