Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Ocak 31, 2007 00:00
Son iki yılın şampiyonu Renault Takımı yeni sezonu Hollanda’nın Amsterdam şehrinde açtı. Takımın yeni sponsoru ING Grubu nedeniyle aracın rengi değişirken yine şampiyonluk hakkında iddialı açıklamalar yapıldı.
Takımın yeni otomobili olan R27’yi yeni sezonda tecrübeli Giancarlo Fisichella ile birlikte çaylaklar arasında yer alan Heikki Kovalainen kullanacak. Ancak daha önce genç yaşlarına rağmen Michael Schumacher ve Fernando Alonso gibi iki önemli isme şampiyonluk yaşatan takımın teknik patronu Flavio Briatore’nin yeni keşfi olan Heikki Kovalainen’in ne yapacağı belli olmaz. Çünkü Briatore, Formula 1’de tam bir genç yetenek avcısı ve onun yeni keşfi 1981 doğumlu Heikki Kovalainen.
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda son iki sezondur tam anlamıyla Renault hakimiyeti yaşanıyor. Formula 1’e geri dönmesinin ardından geride bıraktığımız iki sezonu hem pilotlar hem de markalar şampiyonu olarak tamamlayan Renault Takımı’nda ise bu sezon önemli değişiklikler var. Takımdaki tüm değişiklikler 24 Ocak tarihinde Hollanda Amsterdam’da yapılan tanıtım toplantısında gözler önüne serildi. Tüm dünyadan gelen oldukça kalabalık bir gazeteci topluluğunun önünde 2007 yılının startını alan Renault Takımı’nda gerçekten önemli değişiklikler var.
BU YIL ALONSO YOK
Bu değişikliklerden elbette en önemlisi 2007 yılında takımda son iki yılı şampiyon olarak tamamlayan İspanyol pilot Fernando Alonso’nun olmayışı olacak. 1981 İspanya doğumlu olan Fernando Alonso özellikle 2005 yılında elde ettiği Pilotlar Şampiyonluğu ile Formula 1 Dünya Şampiyonası tarihinin en genç şampiyon olan pilotu unvanını elde etmeyi başarmıştı. Adı adeta Renault Takımı ile bütünleşen Fernando Alonso geçtiğimiz yılın başında herkesi şok eden bir kararla takımından ayrılarak McLaren Mercedes’e
transfer oldu. Bu nedenle Renault Takımı’nın dünya lansmanı bu yıl Alonso olmadan gerçekleştirildi.
BÜTÜN RENKLER DEĞİŞTİ
Takımdaki ikinci önemli değişiklik ise otomobilin ve takım görevlilerinin kıyafetlerinde yaşandı. Her zaman mavi renkler altında görmeye alışık olduğumuz Renault Takımı bu yıl Formula 1 pistlerinde oldukça renkli bir görünümde olacak. Takımın ana sponsorluğunu üstlenen ING Group’un renklerini ağırlıkta olduğu Renault Takımı’nda bu yıl kullanılacak olan R27 isimli Formula 1 otomobiline gözlerin alışması herhalde uzun bir zaman alacak. Çünkü otomobil gerçekten de çok fazla rengi üzerinde taşıyor. Renault Takımı’nın yeni renklerini beğenen bir kesim elbette oldukça fazlayken yeni renkleri beğenmeyenlerin sayısının da az olmadığını söyleyelim. Bununla birlikte geçtiğimiz yılın son anına kadar üzerinde Michelin lastiklerini görmeye alışık olduğumuz Renault Takımı da FIA’nın aldığı kararlar doğrultusunda artık Bridgestone lastikleri ile şampiyonluk mücadelesi verecek.
RÜYALARI GERÇEKLEŞTİ
Fernando Alonso’nun artık başka renklerde yer alacağı Formula 1’de Renault bu önemli pilotunun boşluğunu ise takımın test pilotu Heikki Kovalainen ile doldurmanın planlarını yapıyor. Tıpkı Fernando Alonso gibi 1981 doğumlu genç bir pilot olan Heikki Kovalainen’in bu güne kadar adını duyurmayı başardığı en önemli organizasyon Şampiyonlar Şampiyonası oldu. Şampiyonlar Şampiyonası’nda tecrübeli rakiplerini geride bırakarak zafere uzanan Kovalainen, Renault Takımı’na katıldığı ilk günden itibaren pilot olmanın hayallerini kuruyordu. İşte şimdi Heikki Kovalainen’in bu hayalleri gerçeğe dönüştü. Bununla birlikte Kovalainen, genç yeteneklere her zaman şans veren ve onlara hayallerine bile kuramadıkları şampiyonlukları kazandıran Renault Takımı’nın teknik patronu Flavio Briatore’nin yeni keşfi. Briatore bundan önce yine Renault çatısı altında Michael 1969 doğumlu olan Schumacher’e 1994 yılında şampiyonluk kazandıran Briatore, 1981 doğumlu olan Alonso’ya ise 2005 yılında tarihin en genç şampiyonu unvanını kazandırdı.
Fisichella olmasaydı şampiyon olamazdık
Takımın teknik patronu Flavio Briatore ise yeni oldukça iddialıydı. Bir marka yaratıldığını ve Formula 1’de yaratılan bu marka ile büyük başarılara imza attıklarını belirten Briatore, bunu devam ettirebilmenin kendileri için en önemli hedef olduğunu söyledi. Briatore takımın bünyesinde olan en küçük vidadan, en önemli parçaya kadar tam anlamıyla bütünleşmiş olduklarına da değinerek birkaç takımla birlikte yine en iddialılardan biri olduklarını sözlerine ekledi. Briatore, Alonso hakkında yaptığı açıklamalarda ise İspanyol pilota geçtiğimiz yıl Formula 1’in yöneticileri tarafından önemli haksızlıkların yapıldığını söyledikten sonra, "fakat yukarıda Tanrı var" diyerek kendilerine haksızlık yapılmasına rağmen, şampiyonluğu kazandıklarını belirtti. Takımın bu yılki pilotlarına da değinen Briatore, "Fisichella geçtiğimiz yıl takım için bu puanları toplamasaydı Markalar Şampiyonu olamazdık" diyerek İtalyan pilota çok güvendiğini bir kez daha vurguladı. Michael Schumacher ve Fernando Alonso gibi isimlerle yaşları genç olmalarına rağmen önemli başarılara imza attıklarını da vurgulayan Briatore şimdi sıranın Heikki Kovalainen’de olduğunu söyledi. 26 yaşında olan Kovalainen’in Renault ile iyi bir birliktelik olacağını emin olduğunu söyleyen Briatore, takımın yeni otomobilinde ise kurallar gereği yaşanan değişikliklerin geçtiğimiz yıllara göre oldukça az olduğunu belirtti.
Atacağım üç tur sonunda alışırımTanıtım toplantısında Kovalainen’in en çok dikkat çeken özelliği ise diğer Fin pilotlara oranla (Hakkinen, Raikkonen, Gronholm) daha sıcak bir karaktere sahip olmasıydı. Hatta kendisine bu konu hakkında bir soru sorulduğunda Kovalainen, "Ben onlar kadar soğuk değilim. Sıcakkanlı olmak benim karakterimde var" diye cevap verdi. Bu yıl oldukça önemli ve bir o kadar da zorlu bir görev üstlendiğini de söyleyen Kovalainen sözlerine şu şekilde devam etti: "Bu yıl gerçekten de herkes için oldukça zorlu olacak. Herkeste önemli değişiklikler ve önemli gelişmeler var. Bende üzerimde nasıl bir sorumluluk ve baskı olacağının farkındayım. Ancak kendimi bu günler için hazırladım. Bu nedenle yaşayacaklarım konusunda herhangi bir tereddüt içinde değilim. Her yarışta takımım için elimden gelenin en iyisini yapacağım. Formula 1’e alışmak için de bir sorun görmüyorum. Benim için açılış yarışı olan Avustralya’da atacağım üç turun ardından bütün alışma devresi tamamlanmış olacak. Bunun için Formalite turu, pistte atacağım ilk en hızlı turum ve bir sonraki turda da tüm sektörlere hakim olarak F1’e uyum sağlamış duruma geleceğim. Daha önce Avrupa dışındaki pistlerde start almadım. Fakat bunun de bir eksiklik olacağını düşünmüyorum."
Kovalainen bu açıklamaları yaparken kendisine Fernando Alonso ile ilgili olarak sorular soruları ise takım yöneticileri yasakladığı için cevaplamadı. Kovalainen’i İstanbul Park ile ilgili düşünceleri sorulduğunda ise bu tür bir pistte yarışmanın bütün pilotları çok heyecanlandırdığını söyledi.
Takımın ağabeyi FisichellaTakımda ağabeylik görevini üstlenen ve tecrübesi ile ön plana çıkan İtalyan Giancarlo Fisichella ise her zaman olduğu gibi tanıtım lansmanında da oldukça sakin görünüyordu. Bu yıl Formula 1 geçmişinin en önemli yılı olduğunu söyleyen Fisichella, eline geçen bu şansı çok iyi değerlendirmek istediğini, çünkü bu yılın onun için en önemli fırsat yılı olduğunu söyledi. Fisichella aynı zamanda takımda birinci ve ikinci pilot gibi bir durumun söz konusu olmadığını, kendisinin yalnızca tecrübeli ile biraz farklı olduğunu belirtti.
Ekiplerimizden Renault’yu yine en iyi yapmasını istiyoruzRenault F1 Team Başkanı Alain Dassas, önümüzdeki sezonun ekibin bütün üyeleri için "heyecanlı bir sınav" olacağını belirtti. Bu yıl Renault adına üçüncü sezonunda yarışacak olan Giancarlo Fisichella ve Heikki Kovalainen, bu ekibin savaşçıları olacak diyen Dassas, Renault, 2005 ve 2006 yıllarında kazandığı çifte şampiyonluklarla Formula 1’in seçkinleri arasında yerini aldı diyerek sözlerine devam ediyor. Dassas yaptığı konuşmada aynı zamanda şunları söyledi: "F1 Dünya Şampiyonası’ndaki başarılarımızın altında yatan mükemmeliyet standardını, diğer bütün faaliyetlerimizde de tekrar etmeye çalışıyoruz. Renault F1 Team’in performans kültürü, Renault 2009 Kontratı’nın iddialı hedeflerinin bir yansımasıdır. Üst üste kazandığımız iki şampiyonluk, kalite, teknik mükemmellik ve güvenilirliğin başarıya giden yolun anahtarları olduğu sert mücadele ortamlarında Renault’nun üstün gelme gücüne sahip olduğunun somut kanıtlarıdır. Bundan böyle, artık bu şöhretimizin seviyesinde hareket etmek zorundayız. Ekibimiz, bu yıl partner olarak ING’nin gelişiyle yeni bir yüze sahip olacak. Bu dünya çapındaki büyük mali kuruluşu Formula 1 dünyasında görmekten dolayı mutluyuz. Gel gelelim, pistte mücadele yine aynı. Teknik ekiplerimizden ve pilotlarımızdan, Renault’yu 2007’de şampiyonluğun en önemli adaylarından biri yapmalarını isteyeceğiz."
Bize çok büyük tanınmışlık sağlayacak
Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda Renault Takımı’nın yeni ana sponsoru olan ING Grubu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Michel Tilmant ise toplantı sırasında yaptığı açıklamalara ilk olarak, "F1 programımız, bize uluslararası alanda çok büyük bir tanınmışlık sağlayacak olan genel bir partnerlik girişimidir" diye başladı. Tilmant sözlerine şu şekilde devam etti: "F1 bugün, genel bir partnerlik programı için en iyi platform, çünkü bu disiplin, büyük bir müşteri tabanı ile temas kurma potansiyeli taşıyor. Biz, çok güçlü bir performans kültürü olan uluslararası bir şirketiz. Dolayısıyla, Renault F1 Team de, markamız için en iyi çözümdü. Renault F1 Team’in üstünlüğü iki kez onaylanmıştır ve ortaklığımızla artık ING de bu başarıyla bağlantısını kurmuş olacak. Bu başarının önümüzdeki yıllarda da devam edeceğini umuyoruz."