Güncelleme Tarihi:
Yedi yıl önce kurulan Leipzig, geçtiğimz hafta Leverkusen deplasmanında aldığı 3-2'lik galibiyetin ardından Bundesliga'da 11. haftayı lider kapatarak gündemin ilk sırasına oturdu.
Bir sponsorluk projesi olarak yedi sezon önce beşinci ligden serüvenine başlayan Doğu Alman ekibi, tarihinde ilk kez mücadele ettiği ligde gösterdiği performansla futbolseverlerin beğenisini şimdiden kazandı. Yenilgisiz yürüyüşüne devam eden kırmızı beyazlılar, geleneksel değerlere sahip Alman futbolunda herkesin sempatisini kazanamadı. Dortmund ve Köln gibi köklü kulüplerin taraftarlarından yoğun tepki gören Leipzig'in projesini eleştirenlerden birisi de Dortmund CEO'su Hans-Joachim Watzke.
Dortmund hissedarlarıyla yaptığı toplantıda, ''Böyle bir lidere ihtiyacımız yok ama gösterdikleri sportif performansa şapka çıkarıyorum.'' diyerek Leipzig hakkındaki olumsuz görüşlerini yineleyen Alman futbol adamı, geçtiğimiz haftalarda yaptığı br açıklamada Leipzig'i teneke bir içeceğin reklamı için oynayan bir takım olarak nitelemişti.
Avusturyalı milyarder Dietrich Mateschitz tarafından yedi sezon önce satın alınan bir bölgesel takımın yerine kurulan Leipzig, enerji içeceği Red Bull'un reklam projesi olduğu gerekçesiyle eleştiriliyor. Almanya'da kulüplerin isimlerine sponsor alamaması gerekçesiyle, resmi kayıtlarda RasenBallsport Leipzig olarak geçen kırmızı beyazlılar hakkında olumlu düşünenler arasında Dortmund teknik direktörü Thomas Tuchel yer alıyor.
Tuchel: ''Leipzig bir günlük harika değil''
Alman teknik adam, Leipzig'in geçen sezon Leicester City'nin Premier Lig'de yakaldığı başarıyı tekrarlayabileceğini ifade etti.
''Leipzig bir günlük harika değil. Uzun süredir planlanan bir proje ve yaptıkları işler geçen sezon İngiltere'de yaşananlarla karşılaştırılabilir.''
İlk 11 haftayı yenilgisiz geçen ve Bundesliga tarihinde ligdeki ilk sezonunda en uzun süre yenilgi almayan takım olan Leipzig, 27 puanla en yakın takipçisi Bayern Münih'in üç puan önünde liderlik koltuğunda oturuyor.