Güncelleme Tarihi:
Cumartesi ve pazar günleri, 5.3 kilometre uzunluğundaki pistte onar tur üzerinden koşulan Super ve Maxi Grup’un birlikte start aldığı yarışlar sonucunda sezon tamamlandı.
Maxi Grup’ta ker iki yarışı da lider olarak tamamlayan BMW M3 GT pilotu Aytaç Biter 2011 Türkiye Pist Maxi Grup Şampiyonluğu’nu matematiksel olarak garantilerken, diğer BMW pilotu Kaan Gürgenç de Süper Grup yarışlarında podyumun zirvesine çıktı. Kaan Gürgenç Körfez Pisti’nde koşulan beşinci ayak yarışı sonunda matematiksel olarak şampiyonluğunu ilan etmişti. Borusan Otomotiv Motorsport da sezonu Takımlar Şampiyonu olarak tamamladı.
Maxi ve Süper Grup yarışmacılarının birlikte start aldığı yarışa Porsche GT3 pilotu Ümit Ülkü, Aytaç Biter’in önünde ikinci sırada başladı. Ancak İzmirli sporcunun otomobili mekanik bir arıza sonucunda yolda kalınca Aytaç Biter de zirve mücadelesinde rahat bir nefes aldı ve yarış sonunda hem kupa kaldırdı hem hem de şampiyonluğunu ilan etti. Maxi Grup’ta mücadele eden Mitsubishi Evo pilotu Çağrı Tarık Zeybek de mekanik arıza sonucu henüz startta yarış dışı kaldı. Böylelikle Aytaç Biter podyuma yalnız çıktı. Süper Grup’ta ise Kaan Gürgenç’i Renault Clio ile yarışan Cengiz Artam ve Alican Topak izledi.
Pazar günü koşulan ikinci yarışa da BMW sürücüleri damga vurdu. Türkiye Pist Şampiyonası’ndan önce koşulan Porsche GT3 Cup’da da yarışan Ümit Ülkü bu yarışta yaptığı kaza sonucu otomobiline hasar verse de mekanikerleri otomobili yetiştirirdi ve pityolundan start aldı. Yarış içinde hızlı otomobili ile rahatça ikinciliğe kadar tırmanınca sezonu Aytaç Biter’in ardından kupayla tamamlamış oldu. Podyumun üçüncü basamağına ise birinci yarışı tamamlayamayan Çağrı Tarık Zeybek çıktı. Süper Grup’ta Kaan Gürgenç çifte zafer sevinci yaşarken, Anıl Sevgili Pembe Renault Clio’suyla ikinci, ilk yarışın ikincisi Cengiz Artam üçüncü oldu.
Hafta sonunun ve sezon son yarışı ise 1600 Grup yarışıydı. Havanın kararmaya başlamasından ötürü %75 barajıyla sona eren yarışı Peugeot 106 pilotu Ayhan Göllü kazandı. İlk kez piste çıkan Erkan Yanıkoğlu ikinci olarak kupa kaldırdı. Süper Grup’la beraber 1600 Grup’ta da yarışan Alican Topak üçüncü olarak sezonu tamamladı.
Böylelikle 26-27 Mart tarihlerinde İstanbul Park’ta başlayan 2011 Türkiye Pist Şampiyonası’nda sezon tamamlanmış oldu. 2011 Türkiye Pist 1600 Grup şampiyonluğunu Fiat Palio ile yarışan Ali Can Topak kazandı.
Türkiye Pist Maxi Grup Şampiyonluğu için sezon boyunca çekişen Ümit Ülkü ve Aytaç Biter’den gülen taraf son yarıştan topladığı puanlarla mutlu sona ulaşan Borusan Otomotiv Motorsport pilotu Aytaç Biter oldu. Süper Grup’ta son üç sezon üst üste şampiyon olan Aytaç Biter, seriyi bozmadı ve BMW M3 GT ile Maxi Grup’taki ilk, kariyerinin dördüncü şampiyonluğuna ulaştı.
Bir diğer Borusan Otomotiv Motorsport pilotu, Süper Grup’ta BMW 320si ile yarışan Kaan Gürgenç Türkiye Pist Şampiyonası’nın sondan bir önceki yarışının yapıldığı Körfez Pisti’nde şampiyonluğunu matematiksel olarak garantilemişti. Bu yarışta rahat bir sürüş sergileyen Kaan Gürgenç, her iki yarışta da kendi grubunu kazanarak şampiyonluğunu birinciliklerle süsledi.
2011 Türkiye Pist Takımlar Şampiyonu da her iki grupta şampiyon olan Borusan Otomotiv Motorsport oldu. Takımın şampiyonluğuyla ilgili olarak takım sorumlusu ve Borusan Otomotiv Motorsport’un yurtdışı yarışlarında mücadele eden pilotu İbrahim Okyay şunları söyledi; “2008 yılında Borusan Otomotiv Motorsport kurulduğu günden bu yana Türkiye’de takip ettiği tüm klasmanlarda her sezon şampiyonluğa ulaşma başarısı gösterdi. Otomobillerimiz, teknik ekibimiz ve birbirinden yetenekli pilotlarımızla elde ettiğimiz bu başarıda katkısı olan herkese teşekkür ederim.”