Güncelleme Tarihi:
Haftalıkları 50.000 ila 100.000 euro arasında değişen yatlar müşterilerine yelken performansı yanında , lüks yolcu gemisi kadar hatta daha da konforlu ve butik olarak.
Bodrum Mega Guletlerinin bir yenisi Clear Eyes.,Pax Navi Yachts tersanesinde Bodrum Tuzla mevkiğinde üretildi.Mega lüks yelkenli yatı teknik özellikleri ile tanımaya başlayalım. “Clear Eyes” ABS ve MCA yönetmeliklerine göre Alman - Türk ortaklığı olan tersanede üretilmiş . Tersane atölyeleri 60 metre boya kadar aynı anda 2 yat imal edebilecek standartlara uygun yüksek inşa kapasitesine sahip.
Dış tasarımında teknenin çizgileri, vasat - baş arası ‘’gulet’’ ,vasat –kıç arası ‘’şepek’’ olarak tercih edilmiş. Bu form yata güverte altındaki mekan genişliği ile uzun karinanın sağladığı yüksek forma ve ağırlık , stabilite sağlamakta. Teknenin 6 bofora kadar rüzgar hızında ve tam arma altında yana yatma açısı 15 derecenin altında kalabiliyor. Bu önemli özellik yata , yelken performansıyla beraber gezi rahatlığı , ekonoımik bir pazarlama gücü sunmakta . Özel ve charter kullanımına uygun, yapılan Clear Eyes hem geniş kamara ve iç mekan, hem de yüksek yakıt ve su kapasitesi açısından yeterli yere sahip olduğu için konforla uzun seyirler yapabilmek için dizayn edilmiş. Geleneksel gulet arması uskuna yerine performans bir keç arma ya sahip yat.
Kamaralar Ön ve yan taraflara geniş bir görüş açısı sağlayan pencerelere sahip yaklaşık 54 metrekarebüyüklüğünde ki salona kumanda merkezinden geniş bir merdiven ile ulaşılıyor. Salonun sancak tarafında dümen dolabı ve esas kumanda merkezi var. Salonun önünden aşağıya inen merdivenin sonunda sürgülü bir kapı ile 42 metrekare büyüklüğünde tek bir süite dönüştürülebilen iki adet VIP kamarası bulunuyor. İskele tarafındaki kamara bir salon veya büroya dönüştürülebilirken, sancak tarafındaki kamara gecelemeye uygun tasarlanmış. Salonun arka tarafındaki merdivenler ise sizi bir diğer konuk ve donatan mahalline ulaştırıyor.. Burada ise 20 metrekare büyüklüğünde iki adet konuk kamarası, bunların bitişiğinde 36 metrekare büyüklüğünde master kamara yer almakta Kısaca her kamara devasa ve banyosu içerisinde. VIP kamaraların önündeki mürettebat kamaralarında ise sekiz kişiye kadar tekne mürettebatı için konaklama olanağı sunulmuş. Buradan, bir kaporta vasıtasıyla pruva güverteye doğrudan çıkılabilmekte. Yine buradan depo, konuk kamaralarının alt tarafındaki kiler, mutfak,mürettebat salonuna geçilebilir. Makine dairesine ise bir başka merdiven ile ulaşılıyor.Ana salonun altında yer alan mutfak ve mürettebat salonu buraya bir servis geçişi ile bağlantılı.
Karina, teknenin su altı kesimi dar forması uskuna , gulet tarzını andırıyor..Fakat çift makine tercihi ile iki dümen palası yerleştirilmiş. Köşeli ve öne doğru uzanan karina tekne uzantısının karakteristik bir ögesi ve eğimli baş kasaraya ulaşıyor. Çelik bir tekne olarak geleneksel ahşap tekne yapımcılığından esinlenilmiş. Cıvadrayı alttan destekleyen bir puntel bulunuyor.
Arma olarak Clear Eyes ''kech'' başarılı güzel bir arma planına sahip.Bu büyüklükte ve deplasmanda ki tekneyi performanslı yelken seyri için, mükemmel arma ve donanıma sahip. Direkler güvertenin altında omurga üzerınde ıskaçaya bağlanmış .Grandinin sudan yüksekliği 41 metre, mizananınki ise 32 metre. Gurçatalar kapalı geriye açılı.. Sabit arma Nitronic'den imal edilmiş, kısmen hidrolik kuvvetle trim edilmekte. Yelkenler V-profil bumba üzerine yelken toplama sistemine mayna ediliyor. Balon veya asimetrik balon yelken için tüm teknik donanım hazırlanmış. Cenova ve flok hidrolik olarak vira ediliyor ve büyük vinçlerle kumanda edilmekte. Bir mega yat özelliği ise. Genoa iskotası “captive vinç” denilen sistemle, güverte altına gizli hidrolik vinçler yardımıyla, tamamen joystik kontrolüyle trim yapılmakta.. Yelken trimi ve baş pervane için gerekli hidrolik basınç normal şartlar altında ana makınadan bağımsız bir dizel ünitesiyle ya da elektrikli pompalar tarafından üretiliyor. .
Makinaların her birinin gücü 670 BG'. Makinaların gücü redüksiyonlu şanzımanlar ve baskı yatakları vasıtası ile mükemel bir beş kanatlı sabit pervanelere aktarılmakta. Elektrik güç kaynağı hem AC, hem de DC ile beslenen farklı tüketicilere kombine bir şekilde dağıtılıyor. Her biri 69 kw gücündeki iki jeneratör bir taraftan teknede kullanılan 400 / 230 Volt'luk akımı üretirken, diğer taraftan da üç adet 5 kw gücündeki inverteri besliyor. Her iki ana makinanın üzerindeki 4,3 kW gücündeki alternatörler tarafından da beslenen bu inverterler hizmet verdikleri düz akım ünitelerinin yanısıra her biri 1.550 Ah kapasitesindeki akü grubunu da beslemekte. Bu elektrik şebekesi sayesinde tekne demirde iken veya geceleri jeneratörler çalışmayacağından, gürültü veya titreşim yok yatta.. Tam bir lüks ötesi gezi performansı bu detaylar gerçekten şaşırtıcı
Klima ve havalandırma sistemi ,seyir donanımları her sistem monitörlerden takip ediliyor,
Teknenin seyir ve telsiz donanımı MCA'nın şartlarına uygun güvenlik ve iletişim rahatlığı açısından tam hizmet vermekte, Su altında ileriye doğru ölçüm yapan sensörleri sayesinde sualtı engellerini önceden görmek mümkün. Teknen, mizana direğinde radar vericileri bulunuyor. Monitöre yansıyan radar görüntüleri ayrıca üç boyutlu deniz haritalarına da aktarılmakta. Kamaralar ve salondaki kapsamlı bir video ve audio eğlence sistemi bulunuyor..Kamaralarından ve salonlardan seyir halinde her zaman her yerle telefon ,iletişim sistemleri yatta bulunuyor. Deniz turizmimiz için hayırlı olsun dilerimizle, donatanı ve tersaneyi kutlarız.“CLEAR EYES” Pruvası neta ,rüzgarı kolayına ,denizleri sakın, kısmeti açık olsun.
“CLEAR EYES”
Tam boy 43,13m
En 9 m.
Derinlik 4,00 m.
Borda yüksekliği 5,76 m.
Azami displasman 314 t.
Yelken alanı 810 m2
Motorlar 2 x 670 BG / 2.100 dev./dak.
Pervane 5 kanatlı sabit
Yakıt 25.870 litre
Menzil 10 knot süratte 3.000 deniz mili
Kullanma suyu 6.040 litre
Su yapıcı 2 x 6.800 litre / gün
Pis su tankı 5.322 litre
Klas ABS ve MCA
Donatan / Konuk 12
Mürettebat 8
Malzeme Çelik ( Gövde / Üst yapı )
Yapım Pax Navi
Dış Tasarım Erkin Yağcı
İç Tasarım Erkan Özhan
Tersane Pax Navi Yachts,