Boat Show'un ardından

Güncelleme Tarihi:

Boat Showun ardından
Oluşturulma Tarihi: Şubat 24, 2010 14:47

Avrasya bot show un ardından bir çok haberlerimiz var.

Haberin Devamı

BEBEK 7.50

 

Fuarla beraber gösterime giren teknelerden İlki Açık Deniz Yelken Platformundan Beysun Gökçın projesi hem reklamcı hem radyocu ve yelkenci olan Beysunun teknesi. Şık projesi yelkenli sandal Bebek 7.50 fuar sırasında yat sektöründen bir çok firmanın olayı profesyonelce sahiplenmesi ve koşulsuz destek vermesiyle çok şık bir projeye dönüştü.Beysunun ilk proje destekcisi Kone asanörleri oldu ve Avrasya bot show da yer desteği verdi.

 

Eski İstanbulSandalı’ ndan yeni bir İstanbul Yelkenlisi: Bebek 7.50

 

Özgün ve İstanbullu bir yelkenli yapıldı.2010 yılı açıkçası yelken sporunda bir çok projenin gerçekleşeceği bir yıl.Ama 7.5 metre yelkenli sandalherkesin sahip olabileceği 7-77 her kesin spor yapabileceği ,ciddi yarışabileceği bizden bir proje olarak dünya ya gösterilecek olması acıkçası çok keyifli.7.5 metre de yılın ilk projesi Şükru Sanusun Farr 25 idi. Daha sonra İYK ve TAYK in spor bot  Platu 25 leri geldi.İkisi de Avrasya bot show da yoklardı.7.5 metre 1993 model Platuların yarışmaları başlamıştı yarışlara 50 ekip müracaat etti ilgibüyük oldu. , 2010 model yeni nesil spor bot 7.5 metre Farr 25 ler ise Haziran da görücüye çıkacak Bebek 7.5 ve Farr 25 ler ülkemize özgü ürünler olarak yelken sporunda yerlerini alacaklar

 

Haberin Devamı

İstanbul ortasından nehir geçen bir şehir. Dünyanın en eski ve en zarif limanlarından biri.Bir benzerini daha bulmak mümkün değil.Büyüleyici bir tarihi, akıllardan silinemeyecek bir güzelliği var .Boğazı ve adaları kimliğinin bir parçası.Onların ayrılmaz bir parçası da denizi ,sandalları ve kültürü.Haliç’te, eski ayvansaray  atölyelerinde yapılmış İstanbul sandalları…meşhur moda sandalı, Balığa çıkan ,sevgili dolaştırılan,ulaşımı sağlayan,ahşap tekne ustalığının eseri güzel kayıklar. Bu proje İstanbul Sandalı’ndan yola çıkarak yeni bir İstanbul Yelkenlisini hayatımıza kazandırmayı gerçekleştirdi.

Haberin Devamı

 

Özgün ve İstanbullu bir “denizcilik girişimi ” tabi ki böyle samimi bir çalışmaya destekler eksik olmadı .

  

Geçmişin geleneksel tekne yapısını yeniden yorumlayan bir yelkenli sandal tasarladık. Modern malzeme ve yöntemlerle üretilecek teknelerden oluşan yeni bir yarış sınıfı İstanbul sularında yelken basacak. Haliç’ te, Prenses Adaları arasında, İstanbul Boğazı’nda ve Marmara Denizi’nde yapılacak düzenli yarışlarla,gezilerle ,organizasyonlarla eğitimlerle yelkende özlenen bir sayfayı açacak . 

 

Nasıl bir tekne?

 

Yelkenli bir sandal! Tanıdık bir İstanbul Kayığı. Balığa bile çıkılabilecek, zarif ama güvenli, batmaz,kolay kolay tunba olmaz ,rahatlıkla 6 kişiyi günlük ,hafta sonu gezilerine götürüp getirebilecek bir yarışçı ve keyifçi yelkenli sandal yeniden yorumlanmış Latin armalı, 7.5 metre boyunda, tek kişinin bile kolaylıkla kullanabileceği bir yelkenli ve İstanbul sandallarının geleneğine uygun: Kürekli…

 

BEBEK 7.5

 

Tam boy: 7,50 m

Su hattı boyu: 7,25 m

En: 2,25m

Su hattı en: 2,2 m

Deplasman: 2,2 ton

Su kesimi: 0,96 m

Safra: 600 kg

Salma derinliği: 1,5 m

 

Haberin Devamı

Geleneksel İstanbul Sandal’ından yola çıkarak tasarlanan BEBEK 7.50 modern bir yarış teknesi olacak. Eski İstanbul Sandalı’nın hamurunun modern tasarım ile yorulduğu, yeni, bize ait bir yelkenli. İçersinde dizel 14 beygir makinesi de bulunacak kayığın.

 

Ayvansaray’daki atelyeler kaldırılıncaya kadar yıllarca İstanbullulara tekne üretti.ayvansaray Sandalı belki de bize ait en zarif teknelerden biridir. Ahşap işçiliği çok kaliteli ,gerçek usta işi kayıklardı. Hikayemiz, bir ayvansaraySandalının modernize edilip, yeni malzeme ve teknoloji kullanlarak üretilmesi ile başlayacak.

Bebek 7.50 ismini verilen tekneyi modern yöntemlerle tasarlayıp projelendirdi Beysun 1/5 ölçeğindeki çalışma maketinin ( su testleri ile tasarımın sorgulanmasına uygun ölçek ) yapımına başladı önce.

Haberin Devamı

Açıkdeniz Yelken Platformu ve bu fikirin ana unsuru BEBEK 7.50, KONE Asansörleri’ nin desteği ile ortaya çıkmaya başladı.

Yol haritasında 2009 Avrasya Boat Show’da proje girişimini komu ile paylaşmak ve yeni girişim ortakları bulmak vardı.

1,53 metre boyundaki çalışma maketi kompozik yapım yöntemi ile yelkenlinin tasarımcısı Beysun Gökçin tarafından 1,5 ayda tamamdandı.Proje fuar boyunca amatör yelken meraklılarına ve profesyonel üreticilere anlatıldı. Üretim ortakları ile anlaşmalar yapıldı.

AÇIKDENİZ YELKEN PLATFORMU fuarın en çok ilgi gören stadlarından biri oldu. Tv  ana haberlerinde özel haber olarak yer aldı. Gazete ve sektör dergilerinde geniş yer buldu.

Haberin Devamı

Teknenin üretim aşamaları ve üretim yöntemi

Bilgisayarda modellenen teknenin CNC tezgahında ( bilgisayar güdümlü oyna tezgahı ) işlenen erkek modeli hazırlandı.Bir sonraki aşamada bu modelden alınacak dişi kalıba döküm yapılarak seri üretime geçilecek. Bebek 7.50 nin gövdesi epoksi ve cam elyafı kullanılarak

( kompozik ) üretildi. Güverte ise geleneksel tarza uygun olarak ahşap kaplandı. Kısa ana direk ve bumba yine aynı yöntemde üretilecek. 10 metre boyundaki seren direği ise çağdaş bir malzeme olan, dayanıklı ve hafif, karbon borulardan yapıldı. Yelken donanımında. Güverte aksamında ve donnımda modern malzemeler kullanıldı.

 

Hedef geleneksel İstanbul Sandalı’nda modern bir yarış teknesi yaratmak.

BEBEK 7.50’nin üretim çalışmaları 2010 Avrasya bot showda .tamamlanı projeye destek olacak ve gereksinim duyulan firmalarla anlaşmalar tamamlandı.

BEBEK 7.50’nin seri üretimime ve satışa haır.Beysunun aklına ve elerine sağlık Projenin devamini ve bebek 7.50 suda ki maceralarini taklip etmeye devam edeceğiz.

 

aerdem@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!