OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 21, 2005 00:00
Dünyanın en çok izlenen
spor etkinliklerinden Formula 1 İstanbul Grand Prix'si öncesinde, pek çok etkinlik düzenleniyor.
Koç Allianz da, ortağı Allianz'ın sponsoru olduÄŸu BMW Williams ve Formula 1 hakkında merak edilen her ÅŸeyin bulunacağı bir bilgi noktası sunuyor. Formula 1'e ait bütün bilgiler, pilotların, otomobillerin fotoÄŸrafları ve Ä°stanbul Grand Prix'si hakkındaki ayrıntıların yer aldığı www.kocallianzf1.com u hazırlayan Koç Allianz, sitedeki yarışma Puan Prix ile de, Formula 1 tutkunlarına Ä°stanbul Grand Prix'sine bilet kazanma ÅŸansı sunuyor.Allianz'ın takımı BMW Williams'ın genç pilotu Mark Weber de Koç Allianz'ın sorularını yanıtlarken Ä°stanbul'a özel bir yer ayırıyor ve "Ä°stanbul'da yarışmak için sabırsızlanıyorum" diyor. Mark Weber'e yöneltilen sorular ve yanıtları şöyle:Formula 1'e bu sezon eklenen pistler konusunda ne düşünüyorsunuz?Formula 1'in bu kadar çok ülkeyi ziyaret etmesi ve gitgide daha çok insana ulaşıyor olması kendisini global bir spor olarak geliÅŸtirmesini saÄŸlaması açısından çok olumlu. Türkiye'nin bu yılki takvimde yer alması ise sürücüler ve takımlar adına son derece yeni bir açılım oldu. Ancak, bir Formula 1 "fan"ı olarak yeni pistlerin tanıtımının eski ve geleneksel olanların önemini azaltmamasını umud ediyorum. Istanbul Park için ne düşünüyorsunuz? Yeni pistin sizi zorlayacağını düşünüyor musunuz?Pisti en son 2004 başında gördüm. Hatta bu Ä°stanbul'a son geliÅŸim oldu. O sırada henüz yapım aÅŸamasındaydı ve asfaltı dökülmemiÅŸti. Ancak, genel plana bakılırsa zorlu görünüyor. Orada yarışmak için sabırsızlanıyorum. "Ä°stanbul egzotik bir ÅŸehir" Istanbul ve Türkiye denilince ilk olarak aklınızda neler beliriyor?Ä°stanbul'u iki kez ziyaret ettim ve buraya gelmekten gerçekten çok zevk alıyorum. Åžehrin tarihi alt yapısı ve Ä°stanbul'un, Asya ve Avrupa arasında bir köprü görevi görmesi aklıma gelen ilk çarpıcı düşünceler. Köprüde durduÄŸunuzda bir tarafın uçsuz bucaksız Asya kıtası, öbür tarafın da Avrupa kıtası olması düşüncesi çok büyüleyici. Gerçekten egzotik bir ÅŸehir. "Monaco en keyifli, Albert Park en özel pist"Hangi pist sizin için en zorlu/eÄŸlenceli?YavaÅŸ bir hız ve kontrollü bir saldırganlık gerektirmesine raÄŸmen Monaco pistinden çok keyif aldığımı söyleyebilirim. Çevresinde Armco Guard-rail olması konstrasyon seviyenizin önemini arttırıyor. Küçücük bir hata, yarışı bariyerlerde sonlandırmanıza neden olabiliyor. Gerçekten hata affetmeyen bir pist.   En unutulmaz, en heyecanlı Grand Prix dersek aklınıza hangisi gelir?Melbourne'daki Avusturalya Grand Prix'i (Albert Park) benim için oldukça özel çünkü kendi ülkenizden bir kalabalığın önünde yarışmak her zaman çok hoÅŸ bir duygu. Sezonun ilk yarışı her zaman en heyecanlı yarıştır. Çünkü herkes yeni arabaları görmek için sabırsızlanır, yeni sürücüler sıraya girer ve ÅŸampiyonluk tam muammadır. Melborne'da yarışmak zevkli olmasına raÄŸmen benim için bir o kadar da yorucu çünkü medyadan, halktan ve sponsorlardan gelen ilgiye cevap vermek asıl iÅŸim olan yarışlara konstanstre olmayı zorlaÅŸtırabiliyor. Favori Formula 1 pilotunuz kim?Alain ProstYarış esnasında Senna'yı veya herhangi kötü bir anınızı düşündüğünüz oluyor mu?Kesinlikle hayır. Yarıştayken sadece önümdeki iÅŸi düşünürüm. Yarışçılar için en büyük korku yarış esnasında arabadaki bir parçanın arızalanmasıdır. Kontrol edemeyeceginizi bildiÄŸiniz halde yine de arabada olduÄŸunuz süre içerisinde düşündüğünüz tek ÅŸey budur.Size yarışta uÄŸur getirdiÄŸine inandığınız özel bir ÅŸey var mı?Pek yok. Yarış takımımı her zaman aynı sırayla yerleÅŸtiririm ve arabada hepsini bir tarafa koyarım ama bu öyle ÅŸans ikisiri sayılacak bir ÅŸey deÄŸil, sadece hazırlığımın bir parçası olarak görülebilir. "Pilotlar büyük bir çarkın diÅŸlileridir"Bir pilot için takımın önemi nedir sizce? Kendi takımınızı nasıl tanımlarsınız? Takım ruhunun Formlua 1 de önemli olduÄŸunu düşünüyor musunuz?DoÄŸru insanlarla doÄŸru ortamı yaratmak çok önemli. Pilotlar bu yarışların ilgi odakları olmalarına raÄŸmen aslında büyük bir çarkın küçük diÅŸlileridir. Formula 1 takımlarında çalışan, Grand Prix'ye hiç gitmemiÅŸ yüzlerce insan var. Bu insanlar biz bir yerlerde yarışırken fabrikalarda çalışıyorlar ve alt yapımızı hazırlıyorlar. Bu yüzden yarışlardan ve testlerden geri kalan zamanlarımı fabrikada tanıyabileceÄŸim kadar çok insanı tanımaya çalışmakla geçiriyorum. CEO veya temizlikçi farketmiyor, çünkü bu iÅŸte herkesin önemli bir rolü var. Aynı takımda birbirine rakip iki pilot olmak karşılıklı bir meydan okuma olarak görülüyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz ? Aynı ekipmana sahip olan iki sürücü olduÄŸunuz için takım arkadaşınız hem kendinizi karşılaÅŸtırabileceÄŸiniz hem de -kimi zaman- yargılayabileceÄŸiniz tek kiÅŸidir. Bu sebeple hem Nick, hem ben sadece kendi adımıza deÄŸil takımımız adına baÅŸarmak için çabalıyoruz. Bu sene arabanızın dizayni yenilendi. Sizce bu yeni dizaynın ne gibi avantajları olacak? Açıkcası, genelde arabaları son sınıra kadar zorluyoruz. Bir arabanın performansında aerodinamiklerinin yeri çok önemlidir ve bu sezon üzerinde önemle durulan konu parçaların hafifleÅŸtirilmesi idi. Bunun avantajları ise arabanın kolay sürülecek oluÅŸu ve tabii ki hızlı gitmesi! Çok fazla hayranınız olduÄŸunu biliyoruz. Bu kadar tanınmak ve beÄŸenilmek nasıl bir duygu?Formula 1'in çok ciddi bir hayran kitlesi olduÄŸunu ve insanların sürücülere olan ilgisini kabul etmek gerekiyor. Ancak şöhret benimle çok uyuÅŸan bir ÅŸey olmadığı için hayatımı olabildiÄŸince normal yürütmeye çalışıyorum. Avusturalya Grand Prix'i  gerçekten bu konuda problem yaÅŸadığım tek yarış, onun dışındaki yarışlarda cok dikkat çekmiyorum. Ä°stanbul'daki Formula 1 hayranları için mesajınız nedir?Istanbul Park'ın Ä°stanbul'daki yarışseverleri mutlu etttiÄŸini düşünüyorum. Eminim Formula 1'le olan randevularından gurur duyuyorlardır ve ÅŸehirlerine yönelecek uluslararası ilgiyi heyecanla karşılıyorlardır. Umarım desteklerini yarışlarda bizlerle birlikte olarak gösterirler. Çok uzun boylu bir pilotsunuz. Boyunuzun sürüş performansınızı etkilediÄŸini düşünüyor musunuz? Ne mutlu bana ki arabalar günümüzde 1980'lere oranla çok daha büyük üretiliyor. O zamanlar F1'e katılmaya çalışsam boyum nedeniyle arabaya sığamayacaktım ve yarışlara asla katılamayacaktım! Ancak düzenlemelerin bugünkü ÅŸekline bakarsak hala uzun boyun dezavantaj olduÄŸunu görüyoruz. Ancak kendi adıma boyumun dezavantaj olduÄŸunu düşünmüyorum çünkü arabada kendimi küçük hissetmenin nasıl bir his olduÄŸunu bilmiyorum! Bunun sürüş performansımı etkilediÄŸini düşünmüyorum.Â
button