Güncelleme Tarihi:
Yarışı 2 kez terk edip, tarihe geçti
İSTANBUL Park Pisti’nde adeta Formula 1 bayramı olarak gerçekleştirilen Türkiye Grand Prix’si tamamlandı. 203 ülke televizyonundan 2.2 milyar kişinin ekranlarının başından, İstanbul Park’ta ise yaklaşık 100 bin kişinin tribünlerden takip ettiği yarış McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen’in oldu. ‘Buz adam’ lakaplı Fin pilot Kimi Raikkonen yarışı ilk sırada tamamlayarak Türkiye Grand Prix’sini kazanan ilk isim oldu. McLaren Mercedes’in diğer pilotu Juan Pablo Montoya ise yarışın tamamlanmasına dört tur kala tur bindirdiği Jordan pilotu Monteiro’nun darbesi sonucunda yerini, Pilotlar Şampiyonası’nın lideri Fernando Alonso’ya kaptırdı ve üçüncülüğe geriledi. Böylece McLaren Mercedes sezonun ilk gerçek dublesini gerçekleştirememiş oldu.
BOŞUNA BUZ ADAM DEĞİL
Formula 1’de beklenen anın, 58 turluk unutulmaz anın startı verildiğinde Renault pilotlarının ilk sırada start alan McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen’i geride bırakmak için yaptıkları muhteşem atak izlendi. Ancak ‘Buz adam’ lakabını boşu boşuna almadığını adeta ispatlamak için mücadele veren Raikkonen bu ataklara muhteşem bir şekilde karşı koydu. Renault’nun şampiyonadaki lider pilotu Fernando Alonso ise takım arkadaşı Giancarlo Fisichella’yı geride bırakarak ikinci sıraya yükseldi. Startta özellikle birinci virajda beklenen büyük olaylar yaşanmazken, Sauber pilotu Felipe Massa’nın aracının ön kanadı koptu. Kopan kanat pistin üzerinde kalınca pilotlar pistin üzerinde bulunan bu istenmeyen parçadan kurtulmak için oldukça zorlandı.
MONTOYA’NIN ŞANSSIZLIĞI
Herkes McLaren Mercedes’in duble yapacağını sanıyordu. Finişe 4 tur kala Montoya, Jordan pilotu Monteiro’nun teması sonrasında spin attı ama şansının yardımıyla yarışa geri döndü. Bundan bir tur sonra bir kez daha yol dışına çıkan Montoya, Alonso’ya geçilmekten kurtulamadı ve üçüncü sıraya geriledi. Yarış sona erdiğinde McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen Türkiye Grand Prix’sini kazanan ilk isim oldu. Bu sezonda 5’inci kez birincilik kürsüsüne çıktı. Alonso’nun peşini bırakmadı. Yarışta start verildiğinde pist sıcaklığı 44 dereceyken hava ise 30 dereceydi. Neredeyse pistin tamamını dolduran seyirciler bu sayede çok keyifli anlar geçirdi.
Pist rekoru Montoya’nın 330.3 km
TÜRKİYE Grand Prix’inin, en hızlı pilotu Montoya oldu. Kolombiyalı pilot 330.3 kilometre ile ilk sırayı alırken, onu takım arkadaşı Raikkonen 329.2 ve Honda pilotu Turulli 329 kilometre ile takip etti.
Alonso’yu tuttu ama Kimi’ye şans getirdi
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye Grand Prix’si öncesi favorisinin Fernando Alonso olduğunu söylemişti. Ancak, tahmini tutmayan Erdoğan yarış otomobiline kadar giderek tebrik ettiği Kimi Raikkonen’e şans getirdi. Yarışı Finli pilot kazanodı birincilik kupasını Başbakan’ın elinden aldı.
Türk lokumu
MERCEDES McLaren’in Finlandiyalı pilotu Kimi Raikkonen’in pole pozisyonunda başlayıp birinci bitirdiği Türkiye Grand Prix’sinin finişi uluslararası haber ajanslarına aynı başlıkla yansıdı: ‘Raikkonen’e Türk lokumu.’ Hem İngiliz Reuters hem de Fransız AFP ajansı, haberi ‘Türk lokumu’ başlığıyla süslediler. Reuters ayrıca ‘Williams takımıyla, Ferrari’nin yedi kez dünya şampiyonu olan pilotu Michael Schumacher’e Türk lokumu yok’ diye de yazdı.
En iyi Formula
FORMULA 1’in İstanbul’a kazandırılmasında başrolü oynayan isimlerden biri olan TOMSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu, İstanbul Grand Prix’ini HÜRRİYET için yorumlarken, ‘Bana göre Türkiye bir tarih yazdı’ dedi. Tahincioğlu, şunları söyledi: ‘Bu işin 20 senelik takipçisi olarak Formula 1 yarışlarının en iyisini seyrettim. İnsanları birebir hata yapmaya davet eden, zor bir pistti. Bu pistin zorluğu işin en güzel tarafıydı. Çünkü, herkes güzel, düz pisti kullanabilir. Ama zor pisti kullanmak ve 1.5 saatlik yarışı bitirmek yarışmacılar için bir ayrıcalıktır. Bugünkü (dünkü) yarıştaki bütün arkadaşlar, dünyadaki diğer pistlerdeki farkı göstediler. Herkes bu pistten memnun kaldı ve zevk duydu. Çekişmenin Mercedes ile Renault arasında geçeceği bekleniyordu. Mercedes için uygun bir pistti. Kesinlikle Fernando Alonso ve arkasındaki Renault takımı için ‘bu yarışı bırakmazlar’ demiştim. Nitekim de öyle oldu. Alonso sürekli üçüncülüğü zorluyordu ve Montoya’nın yaptığı bir hata ile üçüncülüğe oturdu.’
Türkiye Grand Prix’si sonucu
Pilot Takım Ülke Süre
1.Kimi Raikkonen McLaren-Mercedes Finlandiya 1.24.34.454
2.Fernando Alonso Renault İspanya 1.24.53.063
3.Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes Kolombiya 1.24.54.089
4.Giancarlo Fisichella Renault İtalya 1.25.12.427
5.Jenson Button BAR Honda İngiltere 1.25.13.758
6.Jarno Trulli Toyota İtalya 1.25.29.874
7.David Coulthard Red Bull Racing İngiltere 1.25.43.750
8.Christian Klien Red Bull Racing Avusturya 1.25.46.076
9.Takuma Sato BAR Honda Japonya 1.26.24.441
10.Rubens Barrichello Ferrari Brezilya +1 tur
11.Jacques Villeneuve Sauber-Petronas Kanada +1 tur
12.Ralf Schumacher Toyota Almanya +1 tur
13.Robert Doornbos Minardi-Cosworth Hollanda +3 tur
14.Narain Karthikeyan Jordan-Toyota Hindistan +3 tur
15.Tiago Monteiro Jordan-Toyota Portekiz +3 tur
16.Christijan Albers Minardi-Cosworth Hollanda Bitiremedi
17.Michael Schumacher Ferrari Almanya Bitiremedi
18.Nick Heidfeld Williams BMW Almanya Bitiremedi
19.Felipe Massa Sauber Petronas Brezilya Bitiremedi
20.Mark Webber Williams BMW Avustralya Bitiremedi
Pilotlar sıralaması
Pilot Puan
1- Fernando Alonso 95
2- Kimi Raikkonen 71
3- Michael Schumacher 55
4- Juan Pablo Montoya 40
5- Jarno Trulli Toyota 39
6- Giancarlo Fisichella 35
7- Ralf Schumacher 32
8- Rubens Barrichello 31
9- Nick Heidfeld 28
10- Mark Webber 24
11- Jenson Button 23
12-David Coulthard 21
13-Felipe Massa 8
14-Tiago Monteiro 6
Alexander Wurz 6
Jacques Villeneuve 6
17-Narain Karthikeyan 5
Christian Klien 5
19-Christijan Albers 4
Pedro de la Rosa 4
21-Patrick Friesacher 3
22-Takuma Sato 1
Vitantonio Liuzzi 1
TAKIMLAR SIRALAMASI
Takım Puan
1- Renault 130
2- McLaren-Mercedes 121
3- Ferrari 86
4- Toyota 71
5- Williams-BMW 52
6- Red Bull Racing 27
7- BAR-Honda 24
8- Sauber-Petronas 14
9- Jordan-Toyota 11
10-Minardi-Cosworth 7