Güncelleme Tarihi:
- Kaç tane satış noktanız var?
Bizim iki tane ana perakende satış yerimiz var. Bunlardan bir tanesi Esenyurt'taki çok büyük kapalı satış alanı olan Dod City, diğeri de Ataşehir'deki DOD. Bunlarda biz doğrudan perakende satıyoruz. Ayrıca 81 tane bayimiz var.
I. BÖLÜM: İkinci elde alıcıya büyük avantaj sağlıyoruz
II. BÖLÜM: İkinci elin gözde araçları
Eren GÃœLER YAZIYOR
Dod City'de geçen sene 1300 adet sattık. Bu sene 2000 tane satacağız. AtaÅŸehir'deki hedefimiz ise 1000 adetlik satış rakamına ulaÅŸmak. Demek ki sene sonunda 3 bin tanesini doÄŸrudan satmış olacağız. 5 bin kadar DoÄŸuÅŸ Oto Pazarlama, 12 bin taneyi de bayiler kanalı ile satacağız. Böylece toplamda 20 bine ulaÅŸacağız.Â
- Herkes DOD bayisi olabiliyor mu?
Hayır herkes olamıyor. DOD bayisi olmak için Doğuş grubu bayisi olmak gerekiyor. Bu bizim grup olarak stratejik kararımız. O nedenle bu taraftan biraz kapalı yapı var.
- DOD ne zaman kuruldu?
Biz DOD'u 1999 yılında kurduk. Daha sonra yönetimini Volkswagen Doğuş Finans'a devrettik, uzun yıllar VDF bünyesinde kaldık. Son dönemde ise tekrar geri alıp büyük bir atağa kalktık.
Otomotivin Türkiye'deki gelişim süreci içerisinde kimse ikinci eli üzerine almadı. Çünkü hem birinci elde güzel karlar vardı hem de kimse uğraşmak istemiyordu. Burada hem yetkili satıcıların ataleti
- Kurumsal ikinci elde siz ilk misiniz?
Evet, ilk kurumsal ikinci el satışı kuran firma biziz. Piyasada, 'bu arabanın değeri bize göre budur' diye ortaya çıktık.
- Son dönemde satışlarınızdaki artışı neye bağlıyorsunuz?
Birkaç nedene. Öncelikle olgun bir marka olduk. İkincisi bayi nereden para kazanacağım demeye başladı ki burası en önemli kısmı. Üçüncüsü de kaynak ve tedarik çok önemli. Sadece takastan gelen araçlar değil, filo kiralamadan dönen 100-200'lü adetleri satın alıp bir daha satabilecek finansal ve operasyonel güce sahip olmak. Bu bizim markamızın şansı oldu. Bizim satışlarımızın önemli bir kısmını filolardan gelen satışlar oluşturuyor.
Â
Bize diyorlar ki, "Bizim 50- 60 arabamız var, filodan döndü alır mısınız?". Biz de onları alıp tekrar pazarlayabildiğimiz için bayiler memnun olmaya başladı. Mesela Mersin'de, Adana'da herhangi bir şirketin kiralama işi bitiyor, onun yeniden İstanbul'a gelmesi, satılması bir maliyet. Biz onu Adana'da bir yere çektiğimiz zaman bayi bu işin finansına katlanmıyor, yüzde 3 komisyonunu alıyor satıyor, parasına bakıyor. İşte o finansal maliyete katlanmadı ya, bayi çok iştahlı oluyor o zaman.
Çok hızla büyümemizin temel nedeni bu. Bu aslında tohumun çatlaması gibi. Bir tohum vardı, toprağı delemiyorduk. 1994'te kriz olmasaydı bayiler satış sonrasını keÅŸfetmeyeceklerdi. Orada bir sallandı bayiler, baktılar araba satılmıyor ama araba geliyor. Aynısını yaşıyoruz ÅŸimdi.Â
Â
- Satışlarda grup markalarının ağırlığı nedir?
- En başarılı bayi neresi?
Mersin bayisi. Neye göre diyeceksin? Yine en çok satanlar arasında ilk beşte ama benim baktığım kaç sıfır sattın kaç tane ikinci el? Herkes Mersin bayisi gibi olsa benim hiçbir şey yapmadan 50 bin satmam lazım.
- Bu yüksek satışın özel bir nedeni var mı?
Konsantre oldular ve ayrı bir iş kolu olarak benimsediler. Zaten bizim genel büyüme nedenimiz de o. Bayinin iştahı ile alakalı.
- Bayilerin hatalarını üstleniyor musunuz?
Hiç yaÅŸamadım ama diyelim ki bir bayi amiyane tabirle kazıkladı müşteriyi, ben hemen alırım o arabayı. Hiç sorun çıkarmam.Â
I. BÖLÜM: İkinci elde alıcıya büyük avantaj sağlıyoruz
II. BÖLÜM: İkinci elin gözde araçları
Â