Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2006 00:00
Formula 1’in Monako ayağına Ferrari pilotu Michael Schumacher damgasını vurdu. Sıralama turlarının son dakikası içinde pistin ortasında kalan Schumacher, önemli rakiplerinin en iyi zaman turunu atamamasına neden oldu. Bir anda karışan yarışta, devreye FIA’nın yarış komiserleri girdi ve 7 saati bulan bir toplantı yaptı. Toplantının sonucunda Schumacher’in bu hareketi kasıtlı olarak yaptığına karar verildi ve sıralama turlarında en iyi zamanı yapmasına rağmen yarışa son sıradan başlamakla cezalandırıldı.
Formula
1 Dünya Şampiyonası’nın yedinci ayağı olan Monako GP’sinde Michael Schumacher FIA tarafından bir kez daha cezalandırıldı. Kariyerinde 7 dünya şampiyonluğu bulunan Alman pilot Michael Schumacher sıralama turlarında FIA tarafından yapılan açıklamada olduğu gibi kendi yararına yol üzerinde bilerek kaldığı için cezalandırıldı. Peki ne oldu da Schumacher yine FIA tarafından cezalandırıldı.
Michael Schumacher geçmişine bakıldığında birçok başarılı sonuçla birlikte birçok tartışma ve birçok olayda olduğu görülüyor. 1994 yılında iki yarıştan men edilen, 1997 yılında da sezondan ihraç edilen Michael Schumacher’in adı daha bunun gibi birçok olayla birlikte anılmıştı. Michael Schumacher’in ceza aldığı son olay ise Monako Grand Prix’inde yaşandı. Sıralama turlarının ilk bölümlerinde en iyi zamana imza atan Michael Schumacher sıralama turlarının son anlarında tarihe geçen bir olaya adını yazdırdı.
Sıralama turlarının son dakikası içinde FIA’nın kararına göre rakiplerinin kendisini geçeceğini anlayan Michael Schumacher pistin son bölümünde yol dışına çıktı. İşte bundan sonra olanlar oldu ve Formula 1’de mücadele eden neredeyse tüm ekipler Michael Schumacher’in bunu bilinçli bir şekilde yaptığını ve ceza alması gerektiğini konuşmaya başladı.
PADOK’TA FIRTINALAR KOPTU
Yaşanan bu olayın padok alanına (takımların yönetim yerlerinin bulunduğu alan) nasıl yansıdığını görmek için bu alana gittiğimizde fırtınaların çoktan kopmuş olduğunu gördük. Özellikle Renault Takımı’nın teknik patronu Flavio Briatore tam anlamıyla çılgına dönmüştü. Çünkü pist üzerinde bu olay yaşandığında Renault pilotu Fernando Alonso ile birlikte birçok pilot
son dakika içinde pistteki en hızlı turlarını atıyorlardı. Bu ana kadar en iyi zamanın sahibi olan Schumacher’i en azından birkaç pilotun geride bırakabileceği konuşuluyordu. Michael Schumacher’in de bunun farkında olduğu ve bu nedenle aracını kasıtlı olarak yol üzerinde kalacak şekilde bıraktığı, bunun tersinin, yani böyle bir hatanın Michael Schumacher gibi başarılı bir pilot tarafından yapılamayacağı herkes tarafından dile getirildi.
FIA TOPLANTISI 7 SAAT SÜRDÜ
Sıralama turlarından sonra bir araya gelen FIA’nın yarış komiserleri tam 7 saat süren bir toplantı yaptı. Bu toplantının ardından büyük çoğunluğun beklediği yönde bir karar saatler gece yarısını gösterdiğinde geldi. FIA’nın yarış komiserleri yaptıkları incelemelerin ardından kariyerinde 7 dünya şampiyonluğu bulunan böyle bir ismin bu tip bir hata yapamayacağını ve bunun kasıtlı olarak yapıldığına karar verdi. Schumacher’e verilen ceza sıralama turlarında en iyi zamanı yapmış olmasına rağmen yarışa son sıradan başlaması yönünde oldu. Schumacher böylelikle önde start almanın çok önemli olduğu bir yarışa son sıradan başladı. Verilen bu cezanın ardından Michael Schumacher ve takımın diğer pilotu Felipe Massa yarışın son sırasında yer aldı. Massa sıralama turlarının en başında kaza yaptığı için derece yapamamıştı.
Schumi ceza alınca Alonso kolay kazandıMichael Schumacher’in ceza almasının ardından ilk sırayı Renault pilotu Fernando Alonso ele geçirdi. İkinci sırada yer bulan isim Mark Webber olurken, üçüncülük ise Kimi Raikkonen’in oldu. 28 Mayıs Pazar günü yarışta start verildiğindeyse Fernando Alonso liderlikteki yerini korudu. Kariyerinin en olaylı ama bir o kadar rahat yarışını çıkaran Fernando Alonso yarış sonunda gülen taraf oldu. Alonso’nun elde ettiği bu birincilik Renault cephesinde büyük sevince neden oldu.
RAIKKANONEN KALDI
Monako GP’sinde McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen yarışa oldukça iyi bir başlangıç yaptı. Alonso’yu oldukça zorlayan Kimi Raikkonen motor problemi nedeniyle yarış dışı kaldı. McLaren Mercedes Takımı’nı mutlu eden tek olay ise Juan Pablo Montoya’nın ikinci sırada finiş görmesi oldu. Bu yarışta ’Superman dönüyor’ filminin reklamını yapan Redbull Takımı’na bu tanıtım çok iyi geldi. Takım ilk kurulduğu günden beri ilk kez David Coulthard ile üçüncü olarak adını podyuma yazdırdı. Yarışta dördüncülüğü elde eden isim Rubens Barrichello oldu. Büyük olaylara neden olan Schumacher ise yarışa pitten başlamasına rağmen beşinci sırada finiş gördü.
F1’i tekneden izlemek 5 bin YTLZenginliği ile bilinen Monako’da bir yarıştan çok tam anlamıyla bir şov yapılıyor. Monako caddelerinde ve sokaklarında oluşturulan pistte düzenlenen yarışa tüm dünyanın ünlüleri ve jet sosyetesi akın ediyor. Normal evlerin
balkonlarının bile kiraya verildiği Monako GP’sinde yarış izlemenin en keyifli ve özel yolu listesinin en üst sıralarında yatlar yer alıyor. Şehrin belli bölgelerinde oluşturulan tribünler yarış başlamadan çok önce tükenirken karaborsa biletler ve evlerin balkonları bir anda ortaya çıkıyor.
Bu önemli şovu ayrıcalıklı bir şekilde sahile yanaşan yatlardan seyretmek isterseniz kendinize önemli bir bütçe ayırmanız gerekiyor. Elinizden şampanya kadehi eksik olmadan ve sürekli devam eden bir servis ile deniz üzerinden yarışı seyretmenin bedeli 2 bin 500 ile 3 bin 500 dolar arasında değişiyor. Yani durulan yer ve verilen hizmete göre yat keyfinin maliyeti 5 bin YTL’nin bile üzerine çıkabiliyor.<
Pilotlar Şampiyonası1. Fernando Alonso64
2. Michael Schumacher43
3. Giancarlo Fisichella27
4. Kimi Raikkonen27
5. Juan Pablo Montoya23
6. Felipe Massa20
7. Jenson Button16
8. Rubens Barrichello13
9. Ralf Schumacher8
10. Nick Heidfeld8
Markalar Şampiyonası
1. Renault91
2. Ferrari63
3. McLaren Mercedes50
4. Honda29
5. BMW Sauber14
6. Williams10
7. Toyota8
8. Red Bull8
9. Toro Rosso0
10. MF1 Racing0
11. Super Aguri F10
Ben yetiştirdim ne yapacağını bilirimYaşanan bu önemli olayın ardından görüştüğümüz Renault Takımı’nın teknik patronu Flavio Briatore. FIA’nın yarış komiserlerinin bu olayı incelemeye aldığını ve kararlarını yapılacak olan toplantının ardından açıklayacaklarını söyledi.
Benetton Renault Takımı’nın patronu olduğu dönemde Schumacher’i keşfeden adam olarak adlandırılan Briatore, ayrıca Michael Schumacher gibi bir ismin böyle bir hata yapmış olabileceğine inanmadığını söyleyerek, Michael Schumacher’in bunu kasıtlı olarak yaptığını da açıkça dile getirmiş oldu.
Renault Takımı’nın şampiyon pilotu Fernando Alonso ise bu konu hakkında kesin bir açıklama yapmasa bile sıralama turlarının ardından düzenlenen basın toplantısında yüzünün almış olduğu şekil herşeyi anlatıyordu. Alonso bu konu hakkında yaptığı en somut açıklamada böyle bir olay yaşanmasaydı en iyi zamanın kendisine ait olacağını söyledi.
GP2’de bol kazaPetrol Ofisi FMS Takımı’nın da yer aldığı GP2 Şampiyonası Monako GP’si ile aynı zamanda düzenlendi. Daha önce bu pistte hiç yarışmayan Türk pilotumuz Jason Tahincioğlu’nun da start aldığı yarış oldukça çekişmeli ve bol kazalı anlara sahne oldu. Daha henüz starta pilotlar birbirlerine girerken, ilerleyen turlarda da çekişme ve heyecan hiç bitmedi. Jason Tahincioğlu bu yarışta otomobiline ve GP2’ye oldukça alışmış bir görüntü sergiledi. Yarışta da başarıyla mücadele eden Jason Tahincioğlu arkadan aldığı darbe nedeniyle yarıştan puansız ayrılsa bile sezonun kalan yarışları için ümit verdi.