OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 20, 2004 00:00
Bir hayal, bir
rüya, bir imkansız... Federasyon Başkanı Mümtaz Tahincioğlu Formula 1'i Türkiye'ye getireceğim dediğinde birçok insan böyle düşünmüştü. Ancak, Uluslararası Otomobil Federasyonu'nun (FIA) geçtiğimiz hafta takvimi açıklamasının ardından bu hayal gerçek oldu ve Formula 1 efsanesi 21 Ağustos'ta Türkiye'ye, İstanbul'a geliyor.Önümüzdeki yıl ülkemiz için bir hayal daha gerçeğe dönüyor. Dünyanın en önemli organizasyonlarından birisi olan Formula 1, 21 Ağustos'ta İstanbul'a geliyor. Formula 1'in tüm yıldızlarının boy göstereceği bu önemli yarış aynı zamanda Formula 1'in 2005 takvimindeki tek yeni yarış olma özelliğine de sahip. Türk motorsporları tarihinin en önemli dönüm noktalarından biri olan ve TOMSFED öncülüğünde Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin destekleri, Formula Derneği ve İstanbul Ticaret Odası'nın katkılarıyla Türkiye'ye kazandırılan organizasyon, taslak takvimde daha önce Temmuz ayı olarak görünüyordu. Ancak, 13 Ekim 2004'de Paris'te gerçekleştirilen FIA toplantısında açıklanan 2005 takviminde, 21 Ağustos'un Türkiye Grand Prix'nin resmi tarihi olarak ilan edilmesiyle kesinlik kazandı.TAKVİMDEN ÇIKACAK ÜLKELER2005 FIA takviminde şu an için 19 yarış olarak görünen takvimde yer alan ülkelerden Avrupa, Amerika ve Çin'in tarihlerinin 2005 Dünya Ralli Şampiyonası'nın bazı ayakları ile çakışmasından dolayı yeniden gözden geçirilerek, Dünya Motorsporları Konseyi'nin 10 Aralık'ta yapılacak toplantısında netlik kazanması bekleniyor. Şu an için 16 ülkenin onaylandığı takvimde, Fransa, San Marino ve İngiltere Grand Prix'lerinin ise kontratlarının olmaması nedeniyle şampiyona takviminde yer alıp almayacakları FIA tarafından yapılacak yeni bir toplantıda karara bağlanacak.VAATLERİNİ YERİNE GETİRDİBunun yanında Formula 1 tarihinin kesinleşmesi, Türkiye'de büyük bir sevinç yaratırken, 10 ay sonra İstanbul'un ev sahipliğinde gerçekleştirilecek bu ilk Grand Prix'nin hazırlıkları da program çerçevesinde büyük bir hızla yürümeye devam ediyor. Bu gelişme ile birlikte 2005 Federasyon Başkanlık seçimlerine haftalar kala, TOMSFED Başkanı Mümtaz Tahincioğlu 1997'de göreve geldiğin gün vaat etmiş olduğu tüm projeleri gerçekleştirmiş oldu. Bakalım
seçim zamanında baÅŸkanlık için nasıl mücadeleler olacak. Herhalde bu kadar çok ÅŸeyi gerçekleÅŸtirmeyi baÅŸaran bir baÅŸkan zorlanmadan yeniden seçilecektir. Tüm bunların yanında Ä°stanbul Pisti'ni önümüzdeki yıl Formula 1'in dışında da önemli görevler bekliyor. FIA tarafından açıklanan takvimlere göre önümüzdeki yıl 18 Eylül'de FIA GT Åžampiyonası ve yine aynı gün FIA World Touring Car Championship de Ä°stanbul Pisti'nde gerçekleÅŸtirilecek.F1 2005 takvimi06 Mart 2005 Avustralya 20 Mart 2005 Malezya3 Nisan 2005 Bahreyn17 Nisan 2005 Fransa *24 Nisan 2005 San Marino *8 Mayıs 2005 Ä°spanya22 Mayıs 2005 MonacoTarih kesin deÄŸil Avrupa12 Haziran 2005 KanadaTarih kesin deÄŸil Amerika3 Temmuz 2005 Ä°ngiltere *17 Temmuz 2005 Almanya31 Temmuz 2005 Macaristan21 AÄŸustos 2005 Türkiye04 Eylül 2005 Ä°talya11 Eylül 2005 Belçika25 Eylül 2005 Brezilya09 Ekim 2005 JaponyaTarih kesin deÄŸil Çin* Kontrat problemi varWRC'de yerimiz saÄŸlamFormula 1 Dünya Åžampiyonası'nın 2005 takviminin açıklanması ile birlikte son iki yıldır ev sahipliÄŸi yaptığımız Dünya Ralli Åžampiyonası'nın da 2005 yılı takvimi belli oldu. Açıklanan takvime göre önümüzdeki yıl Türkiye Rallisi 27-29 Mayıs tarihleri arasında gerçekleÅŸtirilecek. Önce kış sonra yaz ÅŸartları altında gerçekleÅŸtirilen yarışın ilk kez bu yıl mevsimi bu kadar uygun görünüyor. Bakalım 27-29 Mayıs tarihlerinde düzenlenecek olan yarışla pilotları, ekipleri ve seyircileri en çok etkileyen ÅŸey olan hava bu tarihler arasında nasıl olacak.JUNIOR YERÄ°NE PRODUCTIONBunun yanında gelecek yıl ülkemiz adına ralli parkurlarında önemli bir deÄŸiÅŸiklik yapılmış. Ä°ki yıldır sezonun en önemli organizasyonlarından birisi olan Junior WRC'ye de ev sahipliÄŸi yapan ülkemize seneye bu yarışlar yerine Production Car World Rally Championship yarışları verilmiÅŸ. Yani seneye WRC'de JWRC yerine Production Car World Rally Championship yarışları koÅŸulacak. Seneye Dünya Ralli Åžampiyonası'nda Superrally uygulaması baÅŸlıyor. Önümüzdeki yıldan itibaren yarış dışı kalan bir pilot bir sonraki ayakta yarışa yeniden baÅŸlayabilecek. Ancak ertesi güne devam edecek olan pilot kaçırdığı etap başına beÅŸ dakika zaman cezası alacak. Buna göre bir pilot ilk etapta yarış dışı kalırsa birincilik ÅŸansını yitirmiÅŸ olacak. Ancak günün son etabında yarış dışında kalan pilot bir sonraki güne ÅŸansını taşıyabilecek. FIA, Dünya Ralli Åžampiyonası ile bir diÄŸer deÄŸiÅŸikliÄŸi de yarışların uzunluÄŸunda yaptı. Bundan sonra bir yarışta toplam özel etap uzunluÄŸu minimum 340, maksimum 360 kilometre olacak. Bunun yanında Dünya Ralli Åžampiyonası'nda önümüzdeki yıl 16 yarış gerçekleÅŸtirilecek ve sezon 21-23 Ocak tarihlerinde koÅŸulacak olan Monte Carlo Rallisi ile baÅŸlayacak ve 11-13 Kasım tarihlerinde koÅŸulacak olan Avustralya Rallisi ile sona erecek.2004'ün en iyi ralli pilotu LoebDünya Ralli Åžampiyonası'nda sezonun sondan üçüncü yarışı olan Fransa Rallisi'nde her ÅŸey belli oldu. Sezon içinde elde ettiÄŸi puanlarla ÅŸampiyonluk yolunda çok önemli bir avantaj elde eden Citroen pilotu Sebastien Loeb yarışı ikinci sırada tamamladı. Sebastien Loeb en önemli rakibi Petter Solberg'in yarışı beÅŸinci sırada tamamlamasının ardından sezonun sona ermesine iki yarış kala ÅŸampiyonluÄŸunu ilan etti. Sebastien Loeb bu sonuçla puanını 108'e çıkartarak en yakın rakibinin tam 30 puan önünde yer aldı. Loeb böylece, Solberg'den geçtiÄŸimiz yılın rövanşını da alırken kariyerinin ilk ÅŸampiyonluÄŸunu da elde etmenin keyfini yaÅŸadı. Bunun yanında Markalar Åžampiyonası'nda da Citroen Takımı mutlu sona ulaÅŸtı. Citroen sezonun bitmesine iki yarış kala ulaÅŸtığı 178 puanla en yakın rakibinin 51 puan önüne geçerek sezonu ÅŸampiyon olarak tamamladı.Â
button