Beşiktaş’tan tarihi hamle! Arama kurtarma için ‘BAKOM’ kuruldu

Güncelleme Tarihi:

Beşiktaş’tan tarihi hamle Arama kurtarma için ‘BAKOM’ kuruldu
Oluşturulma Tarihi: Mart 15, 2023 07:00

Asbaşkan Serhan Çetinsaya ve Genel Sekreter Mehtap Ferah, afetler için geliştirdikleri büyük projeyi açıkladı. AFAD ile koordineli olarak ‘Beşiktaş Arama Kurtarma Operasyonları Merkezi’ (BAKOM) hayata geçirildi.

Haberin Devamı

Hepimizde ‘silinmeyecek’ izler bırakan depremler, bu tür durumlarda spor kulüplerinin ne denli önemli olduğunu ve neler yapabileceğini ortaya koydu...

Tüm Türkiye felaketin boyutlarını ilk olarak Hatayspor Teknik Direktörü Volkan Demirel’in İnstagram’dan yayınladığı videodan öğrendi...

Sivil toplum kuruluşları (STK) içerisinde en hızlı reaksiyon gösterenlerin başında 4 büyükler geldi; Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor kulüpleri, statlarını depremden sadece birkaç saat sonra yardım toplama merkezlerine dönüştürdü. Bu kulüpler sadece kendileri harekete geçmekle kalmadı; renklerine gönül veren milyonlarca taraftarını da deprem bölgesine yardım için seferber etti.

Sportif alanda birbirleriyle kıyasıya rekabet eden, zaman zaman aynı masaya oturmaktan bile imtina eden 4 büyüklerin başkanları tam bir güç birliği yaptı.

Haberin Devamı

Onları gören diğer spor kulüpleri ve sivil toplum kuruluşları da tarihte görülmemiş yardım kampanyaları düzenledi.

‘Ateş düştüğü yeri yakar’ misali, depremden doğru dürüst haberi olmayan ya da ilgilenmeyen diğer ülkelerin vatandaşları, kulüplerimizde forma giyen dünyaca ünlü sporcular sayesinde felaketin farkına vardı...

 

YARDIMLARIN 1 LİRASI BİLE ZAYİ OLMADI

Beşiktaş’ın, depremin yol açtığı yaraların sarılması konusunda ne kadar büyük işler başardığını, kulüp asbaşkanı Serhan Çetinsaya ve genel sekreter Mehtap Ferah’tan, D-Smart’ta katıldıkları ‘Gündem Özel’ programında bizzat dinledik...

Deprem haberini aldıktan çok kısa süre sonra toplanıp yardım çalışmalarına başladıklarını ifade eden Çetinsaya ve Ferah, açıklamaları sırasında şu noktaya özellikle dikkat çektiler:

“Vatandaşların deprem bölgesine gönderilmek üzere bize emanet ettiği yardım kolilerinin bir tanesi bile hatta 1 lirası bile zayi olmadı. Hepsi yerlerine ulaştı.” Çetinsaya ve Ferah, Beşiktaş Kulübü olarak bugüne dek neler yaptıklarını şöyle anlattı:

 

ÜÇ GÜN İÇİNDE ÇADIRKENTİ HAZIRLADIK

“Öncelikle kulübümüz bünyesinde bir afet merkezi kurduk. Henüz ilk gün 2 tır dolusu yardım malzemesi toplayıp deprem bölgesine gönderdik. Bugüne kadar taraftar derneklerimiz 111 tır, biz de 110 tırı kulüpten yolladık. Bunun dışında uçak ve deniz yolu ile de gönderdiklerimiz oldu. Sonrasında AFAD ekipleriyle iletişime geçerek doğru yere doğru yardımın gitmesini sağladık ve 1 liranın bile boşa gitmemesini sağladık. Deprem 6 Şubat’ta oldu, Hatay’da Beşiktaş’ın kurduğu çadırkent 10 Şubat’ta hazırdı. Devletten minimum düzeyde yardım alarak her şeyi kendimiz yapmaya çalıştık. Gönüllü taraftarlarımız gece gündüz çalıştı.”

Haberin Devamı

STADIMIZDA AFAD EĞiTiMi VERECEĞiZ

“AFAD ve diğer yetkililer ile koordineli olarak Beşiktaş Arama Kurtarma Operasyon Merkezi (BAKOM) yapılanmasını kurduk. Gelecekte de bu tarz afetlerde etkili olmak için böyle bir merkez kurma kararı aldık. AFAD’dan sorumlu İstanbul Vali Yardımcımız, gerekirse verilecek eğitimlerden sonra AFAD sertifikası alabileceğimizi söyledi. Biz belirli aralıklarla vatandaşlarımıza stadımızda eğitim verip karşılığında AFAD sertifikası vereceğiz. Özellikle Marmara bölgesi ve çevresinde oluşabilecek bir deprem anında koordineli bir şekilde birbirimize ulaşıp hem çalışmalara destek vereceğiz, hem de stadımızı afet merkezi haline getireceğiz.”

Haberin Devamı

OYUNCAK KAMPANYASI DÜNYADA 1 NUMARA

Deprem bölgesindeki çocuklar için Antalyaspor maçında düzenlediğimiz ‘Bu oyuncak sana arkadaşım’ kampanyasının başarısı ve dünya çapındaki etkisi inanılmaz boyutlara ulaştı. Bize raporlanan verilere göre 24 ülkede haber oldu. 2023 yılında dünyada sosyal medyada bu kadar etkileşim alan başka bir olay yok.

BAŞKA ETKiNLiKLER DE OLACAK

Taraftarlarımızın sahaya oyuncak atma görüntüsü tüm dünyada 1 milyar kişiye ulaştı. Videonun tamamını izleyenlerin sayısının 290 milyona ulaştığı biza raporlandı. Çok güzel görüntüler oluştu. Yaklaşık 21-22 bin oyuncak olduğunu düşünüyoruz. Buradaki en büyük kazanç ülkemizde meydana gelen bir olayın uluslararası alanda farkındalığını yaratmak oldu. Bunlardan başka yardım organizasyonlarımız da olacak. İzinler alındıktan sonra duyuracağız.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!