Güncelleme Tarihi:
Yeni statta maç sonrası oturduğunuz yerden özetleri izlerken mobil uygulama ile yemek siparişi de verebileceksiniz.
NEW YORK Maratonu için ABD’deydik. Hem İstanbul Maratonu’nun hem de Beşiktaş Arena’nın sponsorluğunu yapan Vodafone’un davetlisi olarak. Ziyaretin 2 amacı vardı.
İstanbul Maratonu öncesi dünyanın en büyük maratonlarından biri olarak gösterilen New York Maratonu’nu yerinde görmek ve yenilikleri izlemek.
Beşiktaş’ın yeni stadı için örnek salonları görmek.
Dilerseniz önce yeni yapılacak olan Beşiktaş Stadı’nda neler değişecek onlara bir göz atalım. Vodafone ekibi bu yıl NBA’da mücadele eden Brooklyn Nets takımının kullandığı 17 bin 500 kişilik Barclays Center’de incelemeler yaptı. Önce New York Islanders Hokey Takımı’na da ev sahipliği yapan bu salonun özelliklerine bir göz atalım:
BARCLAYS CENTER
KAPASİTE: 17 bin 500 kişi. Konserlerde 19 bin kişi.
ETKİNLİK: Yılın 365 gününün 225 günü etkinlik var.
SOSYALLEŞME ALANI: Maçlardan sonra restaurantlar açık. Yemeğinizi yerken maçın önemli anları ekranda izleniyor.
DIŞ MEKAN: Salonun dışındaki dev ekranda duyurular ve sponsor tanıtımı ile maçın önemli anları gösteriliyor.
TV KANALI: Barclays TV adı altında salonun kendi televizyon kanalı var.
EKRANLAR: Salonun içinde toplam 800 adet ekran var.
KAMERA: Salonun 160 adet kamerası var.
İNTERNET: Salonda 2.1 Gbps internet kapasitesi ve 300 kablosuz bağlantı noktası var.
SKORBOARD: Dünyanın en büyük skorboardlarından biri ve full HD ekrana sahip.
MOBİL UYGULAMA: Maç görüntülerini cep telefonundan izlemek, bilet satın almak, yiyecek ve içecek siparişi vermek, forma satın almak gibi tüm işlemler bu uygulama ile hayata geçiriliyor.
YUKARIDAKİ özelliklerin her biri Beşiktaş’ın yeni stadyumu için de düşünülen yenilikler. Hatta bir adım daha öne geçme planları da var yetkililerin. Türkiye’nin ilk akıllı stadyumu Beşiktaş Arena ile hayata geçilecek. Böylece oturduğunuz yerden hem maçı izleyecek hem de yemek siparişi bile verebileceksiniz.
TÜRKİYE’NİN İLK AKILLI STADYUMU OLACAK
BARCLAYS’te inceleme yapan Vodafone Türkiye Pazarlama Direktörü Lütfullah Kitapçı, şu değerlendirmede bulundu: “Vodafone Arena’nın Türkiye’deki ilk akıllı stadyum olmasını hedefliyoruz. Barclays Center’a da edindiğimiz deneyimle Vodafone Arena’da fark yaratmak istiyoruz. Bunun için Vodafone Arena’da da Barclays Center’da olduğu gibi Cisco’nun Stadium Vision teknolojisini ve orada olmayan akıllı biletleme ve geçiş teknolojilerini kullanacağız.”