Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2002 22:30
Türkiye neredeyse yarım yüzyıl sonra tekrar Dünya Kupası finallerine katılıyor. Grubunda en az üç maç oynayacak Milli Takım bir hafta boyunca ülkeyi ekran başına toplayacak.
Birçok firma da bunu fırsat bilerek düzenledikleri kampanyalarla futbolseverleri havaya sokmaya çalışıyor. Kimisi çocukları dünyanın en ünlü futbolcularıyla sahaya elele çıkartıyor, kimisi 1 milyon dolar ödüllü şut yarışması finaline Türkiye'den de beş kişi götürüyor.
BEŞ TÜRK ÇOCUĞU FİNAL MAÇINDA
2002
Dünya Kupası final maçı boyunca oynanacak 64 maçta, tüm futbolcular sahaya 6-10 yaşlarındaki bir çocukla elele çıkacaklar. Tüm dünyadan seçilen çocuklar bir ay boyunca her Dünya Kupası maçında görev alacak. Türkiye'deki McDonald's restoranlarından 5 Mayıs'a kadar mönü satın alan tüm anne babalar da kupon doldurarak çocuklarını final maçında tribünden sahaya çıkarken izleyebilecekler. Ancak, 10 Mayıs'taki çekilişte belirlenen beş Türk çocuğu 30 Haziran'daki final maçında sahaya çıkacak.
BREZİLYA MAÇINA GÖTÜRÜYOR
2002 Dünya Kupası'nın sponsorlarından Coca-Cola nisan ve mayıs ayları boyunca Türkiye'deki futbolseverleri Brezilya-Türkiye maçına götürüyor. Nisan sonuna kadar Coca-Cola'nın çeşitli ebatlardaki şişelerinden satın alanlar arasından her hafta 10 kişi kurayla belirleniyor. Böylece toplam 40 kişi Güney Kore'nin Pusan şehrinde oynanacak Türkiye-Brezilya maçını izleme imkanını yakalayacaklar. Bunun yanı sıra maça gitme şansını kaçıranlar birçok hediyeyle tesselli bulacaklar.
GÜNEY KORE'YE DÖRT KADIN
Ulsan'daki Türkiye-Brezilya maçını seyretme imkanı yakalayan 10 kişiyi de Garanti Bonus Card Güney Kore'ye götürüyor. Bonus Card'la yapılan her alışverişte çekilişe katılma şansı yakalayan dördü kadın beş talihli Türkiye'yi Güney Amerika temsilcisi karşısında izleyecekler. Geri kalan beş kişi ise 7 Mayıs'ta belli olacak.
1 MİLYON DOLARLIK ŞUT YARIŞMASI
Gillette firması Dünya Kupası için 1 milyon dolarlık şut yarışması düzenledi. Türkiye'de de bir ay boyunca Gillette ürünü satın alanlar bir şifre vasıtasıyla özel telefon hattını aradılar. Karşılarına çıkan her bilgi sorusunu doğru yanıtlayan beşer futbolsever beş hafta boyunca düzenlenen penaltı yarışmasına katıldılar. Bu yarışmayı kazanan beş finalist ise Dünya Kupası'nın evsahiplerinden Japonya'nın yolunu tutuyor. Japonya'da dünyanın 14 ülkesinden gelen 70 kişi şut yarışmasının finalinde yarışarak 1 milyon dolarlık ödülü kazanmaya çalışacak.
ÇİN MAÇINA 10 KİŞİ
Türkiye'deki tüm Carrefour alışveriş merkezleri düzenledikleri bir kampanyayla Dünya Kupası'na toplam 17 kişi götürecekler. En yüksek tutarda alışveriş yapan 10 müşteri 13 Haziran'daki Türkiye-Çin maçını Seul'de stadyumda izleyecekler. Coca Cola ürünleri satın alan beş kişi ise 3 Haziran'daki Türkiye-Brezilya maçında tribündeki yerlerini alacaklar. Ayrıca, katılım kuponu dolduran müşteriler arasından yapılacak çekiliş sonucu belirlenen iki kişi de 30 Haziran'da Japonya'nın Yokohama kentindeki final maçına bilet kazanacak.
MİLLİLERE TARKAN ŞARKISI
48 yıl aradan sonra Dünya Kupası finallerine katılacak Türk Milli Takımı için Tarkan da Pepsi sponsorluğunda bir şarkı hazırladı. Tarkan albümündeki Taş şarkısını ‘‘Bir Oluruz Yolunda’’ ismiyle ve yeni sözlerle tekrar düzenledi. Bir kliple de desteklenen şarkı Milli Takıma moral verme amacını taşıyor.