Oluşturulma Tarihi: Kasım 08, 2004 00:00
Belçika'da hafta sonu oynanan Anderlecht-La Louviere maçı ilginç bir tartışmaya sahne oldu. Anderlecht'in 1-1'lik beraberliÄŸi saÄŸladığı pozisyonda topun patlaması ve hakemin golü geçerli sayması itirazlara neden oldu. La Louviere Kulübü maçın tekrarını istiyor.Hafta sonunda Anderlecht'in 2-1 kazandığı La Louviere maçında patlak top tartışmasına sahne oldu ve yoÄŸun itirazlar yapıldı. Anderlecht oyuncularından Walter Baseggio, 64. dakikada, takımı 1-0 maÄŸlup durumdayken sert bir ÅŸutla topu La Louviere aÄŸlarına gönderdi. Maçın hakemi Serge Gumienny, topun patlak olduÄŸunu golden sonra gördüğü için bu golü iptal etmedi.La Louviere yetkilileri, video kayıtlarını kanıt olarak göstererek topun, Baseggio'nun darbesini almasından 3 metre sonra patladığını, bu nedenle yön deÄŸiÅŸtirdiÄŸini savundular. Kulüp temsilcileri, Belçika Futbol Federasyonu bünyesinde dava açtılar ve 2-1 maÄŸlup bitirdikleri maçın tekrar oynanmasını istediler. Federasyon yetkilileri, bu itirazın dikkate alınması olasılığının düşük kaldığını belirterek, La Louviere'in kanıt olarak gösterdiÄŸi video kayıtlarının maçı nakleden özel bir televizyon kanalından geldiÄŸini, resmi görüntü kayıtlarının söz konusu olmadığını ve sunulan görüntülerin yasal olarak dikkate alınamayacağını bildirdiler.Yetkililer, topun patlama zamanı ve yeri konusunda sadece ÅŸahitlerin ifadelerinin dikkate alınabileceÄŸini, ancak bu ÅŸahitlerin tamamının La Louviere oyuncusu veya taraftarı olduÄŸunu, bu durumun da sorun yarattığını ifade ettiler.Hakem Gumienny, kurallara göre topun patladığı yerde maçın durması, topun yenilenmesinin ardından, aynı noktadan hava atışıyla tekrar baÅŸlaması gerektiÄŸini bildiÄŸini, ancak kendisinin topun patladığını golden sonra, kale içinde gördüğünü, dolayısıyla gol kararının ardından top deÄŸiÅŸikliÄŸi yaptığını söyledi.Merkez Hakemler Komisyonu ve Futbol Federasyonu'nun konuya iliÅŸkin yasal baÅŸvuruyu inceleyecekleri, ancak La Louviere kulübünün davayı kazanma ÅŸansının çok düşük olduÄŸu belirtiliyor.Â
button