Güncelleme Tarihi:
Dünya futbolu gelişen ekonomik düzen sebebiyle tamamen bir reklam pazarı haline geldi. Kulüpler anlaştıkları sponsorlarla stadyumlarını, formalarını, TV kanallarını hatta çoraplarını bile bir reklam aracı olarak sunabiliyor. Bu kulüplerden bir tanesi de Almanya Bundesliga takımlarından Bayern Münih.
Bundesliga'yı 2012 yılından bu yana domine eden Bayern Münih, sponsorluk anlaşması gereği en ilginç uygulamalardan birini stadyumunda deniyor. Resmi sponsoru Alman GSM operatörü T-Mobile olan Münih kulübü Allianz Arena'da sponsoruna çok özel bir bölümü anlaşma boyunca rezerv etmiş durumda. Stadın kamera açısında net olarak görülen bu bölümde sponsorun görevlendirdği kişiler maç boyunca beyaz bir kıyafet altında hiç ayağa kalkmadan maç izliyor. Böylelikle maç oynanırken televizyon ekranlarında maçı takip edenler kendilerini bir reklamın içinde buluyor.
Konuyla ilgili olarak TRT yorumcusu Cem Dizdar da Fitbol Dergisi'ne Bayern Münih stadındaki T harfi ve sponsorluğun detayıyla ilgili bir dosya kaleme aldı. İşte Dizdar'ın verdiği o ilginç ayrıntılar;
"Deutsche Telekom'un Bayern Münih'in Allianz Arena Stadı'nda tribünlere yerleştirdiği 'insan reklam panosu'nun alanı toplam 58 koltuktan oluşuyor. Her futbol takımı sponsoru gibi Deutsche Telekom'un da koltuk kontenjanı bulunuyor. Firma bu alanı reklam çalışması için kulüpten özel talep etmiş ve ücretsiz olarak dağıtıyor. Allianz Arena'nın maçı en güzel izleyebilen yerlerinden olan bu koltuklarda bedava maç seyreden futbolseverler sponsor firmaya başvuruyorlar. Biletler bedava ancak fedakarlık gerektiriyor. Seçilenler, reklam verenin temin ettiği beyaz kıyafet ve şapkayı maç süresince çıkartamazlar. Karşılaşma boyunca oturmak zorundalar. Devre arasında ancak kalkabilirler." (Yenişafak)