Babadan motosikletçi

Güncelleme Tarihi:

Babadan motosikletçi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2002 22:34

Motosiklet pistlerinde fırtına gibi esiyor Sofuoğlu kardeşler. Bunda şaşılacak bir şey yok. Bir motosiklet bayii olan babaları 1965'ten beri motosiklete biniyor.

Bu tutku ona da kendi ağabeyinden geçmiş. Dört yıldan beri Türkiye Motosiklet Şampiyonası'nda rakiplerini geride bırakan ailenin en küçüğü 18 yaşındaki Kenan, şimdi Avrupa Motosiklet Şampiyonası'na katılan ilk Türk motosikletçisi olmaya aday. Şampiyonanın Fransa'daki ilk yarışında sakatlandı, ama yolundan dönmedi: Şimdiki hedefi Macaristan'daki yarış.

Kenan ve babası mart ayı başında özel otobüsleriyle Avrupa yollarına çıkıyorlar. Sekiz yarıştan oluşan Avrupa Motosiklet Şampiyonası'nın ilk ayağı Fransa'nın ‘‘24 Saat’’ yarışıyla ünlü Le Mans şehrinde. Avrupa yollarını çok iyi bilen şoförleri Yusuf ile Adapazarı'ndan maceraya başlıyorlar. Önce Almanya'daki akrabalarının yanına üç günlük bir yolculuk, orada birkaç günlük konaklama, ardından Belçika üzerinden Fransa.

Tüm bu seyahat için İstanbul'daki Motosa isimli motosiklet firması özel bir şekilde tasarlanan otobüsü Kenan'a ödünç verdi: Kenan'ı bir yıl boyunca Fransa'dan İtalya'ya, İsveç'ten Portekiz'e taşıyacak bu otobüste oturma odası, yatak odası, mutfak, bilgisayar donanımı, uydu bağlantısı var. Aynı zamanda bagaj kısmında üç motosiklet taşıyacak kapasiteye sahip. Herhangi bir maddi destek bulunamadığı için yarışlar arasında uçak yerine bu karavan otobüsle yolculuk ediyorlar. Adapazarı'nda kalan ağabeyi Bahattin ‘‘İşin içine bir de uçak masrafı girseydi herhalde yarışamazdı’’ diye özetliyor durumu. Çünkü bir motosikletin fiyatı 15 milyar liraya yaklaşıyor. Bunun üzerine bir de piston, sübap ve şanzımanda yapılan değişiklikleri ekleyin, rakam 35 milyara çıkıyor.

YAĞMURDA KAYDI

Ancak, Avrupa'daki ilk yarış Kenan Sofuoğlu için hiç de iyi geçmedi. Le Mans'ta 24 Mart'ta koşulacak yarış öncesi perşembe günkü antrenman turlarından sonra başlayan yağmur pisti kayganlaştırmıştı. Kenan gafil avlandı. Bunda yurtdışı tecrübesinin olmayışının da payı vardı. Hem perşembe hem de cuma günü kaygan pistteki tehlikeli bir virajda iki kere düşmekten kurtulamadı. Sağ bileği zedelendi, başparmağı kırıldı, köprücük kemiği hasar gördü. Bu nedenle cumartesi günkü sıralama turlarına katılamadı. Genç motosikletçinin katılamadığı yarışı sürpriz bir şekilde Norveçli Kai-Borre Anderson kazandı.

Fransa'daki antrenmanlarda iki motosikletin gördüğü zarar da cabası. Şu anda hem Kenan'ın hem iki motosikletin tedavisi sürüyor. Normal şartlarda Le Mans'taki yarıştan sonra otobüsleriyle doğrudan İtalya'ya geçerek 14 Nisan'da Vallelunga'daki yarışa hazırlanması gerekiyordu. Fransa'da yaşanan aksilik aileyi ikiye böldü. Çünkü İrfan Sofuoğlu yardımcısı Yusuf'la birlikte kısa bir süre için Türkiye'ye döndü. Kenan da tedavisi için Almanya'da kaldı.

Kenan'ın sakatlığı gelecek pazar İtalya'da Vallelunga'daki yarışa katılmasına engel. Doktorların söylediğine göre bileğindeki sakatlığın tam anlamıyla iyileşmesi 15-20 gün alabilir. Bu süre zarfında dil kursuna gidip Almanca dersi alacak. Bundan sonraki hedef 26 Mayıs'ta Macaristan'daki ayağa katılıp iyi bir derece elde etmek. Bu arada eğer fırsat bulursa Almanya'da bazı deneme sürüşlerine katılacak, Avrupa'daki yarış tecrübesini artırmaya çalışacak.

‘‘Sağolsunlar Bonn'daki akrabalar ve Fransa'daki dostlar çok yardımcı oldular. Le Mans'a gittiğimizi duyan birçok tanıdık gelip bizi destekledi. Hele dil sorunumuzu çözmekte çok zorlanıyorduk. Fransızlarla iletişim problemlerimizi giderdiler. Çünkü pistte hakemlerle anlaşmakta bile zorluk çekiyorduk. 600-700 kilometre uzaktan gelenlere dahi rastladık’’ diye anlatıyor İrfan Sofuoğlu.

Üç kardeş nöbetleşe piste çıkıyor

Kenan bu yıla kadar iki ağabeyi Bahattin (25) ve Sinan (20) ile birlikte Türkiye pistlerini kasıp kavurdu. Adapazarı'nda motosiklet bayiliği yapan babaları İrfan Sofuoğlu'nun etkisiyle ilk önce 1997'de Bahattin adım attı pistlere, sonra onu Sinan ve Kenan takip etti. Geçen sene Türkiye Pist Şampiyonası'nda ilk üç sırayı kimseye bırakmadılar. İzmir ve İzmit pistlerindeki 10 yarış sonunda Bahattin 219 puanla şampiyonluğa ulaştı. Kenan da Honda 600 CBR'ıyla sezon boyunca iki yarış kazanarak Sinan'ın ardından üçüncü sırayı aldı. Ancak, sezon bitiminde üç kardeşin sponsoru Honda Castrol desteğini çekince olanlar oldu. Üç kardeş Honda'nın sağladığı motosikletleri geri vermek zorunda kaldılar. O arada Sinan'ın da askere gitmesi kesinleşti. Kenan ve Bahattin sponsor bulmak için uğraştı. Motosiklet üreticilerinden cevap gelmedi, ama bir motosiklet bayii olan Motosa'nın Müdürü Selçuk Aslan destek çıktı. Böylece Kenan'ın Avrupa Pist Şampiyonası Supersport kategorisinde yarışması kararlaştırıldı. Sofuoğlu ailesi geçen sezon kullandığı Honda 600 CBR'ı satın aldı, Avrupa'daki pistlerde yarışabilecek konuma getirdi.

Onların üç TIR’ı var bizim bir karavanımız

Kenan'ın moralini en çok bozan, rakip takımların muhteşem donanımı olmuş. Hele Yamaha takımını görünce şoka uğramış. İçinde bürolar, mutfaklar ve tamir atölyesi bulunan üç tır kamyonu ve 20 kişiyle Le Mans'a gelmiş Yamaha takımı. Kenan'ın takımı ise sadece üç kişiden ve bir karavandan oluşuyor. Ayrıca en yeni teknolojiyle yarıştığı da söylenemez. Kenan geçen senenin parçalarıyla mücadele veriyor. İrfan Sofuoğlu bunun oğlunun performansını düşürdüğünü söylüyor: ‘‘Kenan düzlüklerde rakiplerinin gerisinde kalıyor. Ama virajlarda sürüş becerisiyle farkı kapatıp rakiplerini yakalıyor. Avrupalı sürücüler kendilerine sağlanan maddi destek sayesinde en iyi olanaklarla yarışıyorlar. Oradaki takımların çalışmaları bizi adeta şoke ediyor. Zaten Kenan biraz da bu dezavantaja duyduğu tepki yüzünden kaza yaptı. Hırsına hakim olamayınca motosikletin kontrolünü kaybetti.’’

2002 AVRUPA 600 CC TAKVİMİ

26 Mayıs: Hungaroring Macaristan)

9 Haziran: Rijeka Hırvatistan)

29 Haziran: Assen Hollanda

28 Temmuz: Most İsveç)

29 Eylül: Braga Portekiz)

6 Ekim: Cartagena İspanya)
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!