Güncelleme Tarihi:
A1 Ring pistinde koşulan Avusturya GP'ni, yarışa 7. durumda başlayan McLaren-Mercedes pilotu David Coulthard kazandı. İskoç pilotu, takım arkadaşının son virajda kendisine yol vermesiyle öne geçen Michael Schumacher izledi. Yarışı uzun süre lider olarak götüren Rubens Barrichello ise takım emirlerine uyarak üçüncülükle yetindi.
4. sırayı bu senenin başarılı çaylak pilotu Kimi Raikonnen alırken, onu BAR takımından Olivier Panis ile Arrows'dan Jos Verstappen izlediler.
Her sezon olduğu gibi, bu sefer de yarışın çıkışı büyük sürprizlere sahne oldu. Williams-BMW pilotları daha start-finish düzlüğü bitmeden pole pozisyonunun sahibi Michael Schumacher'i geride bırakmayı başardılar. Arka sıralarda ise aralarında Mika Hakkinen'in de bulunduğu 4 pilot start alamayınca henüz ilk turda sıralama Montoya, Ralf Schumacher, Michael Schumacher, Barrichello ve Coulthard şeklinde oluştu. Bu problemli start'ın ardından yarış iki tur güvenlik aracaının ardında devam etti.
Yarışın tekrar başlamasıyla Ralf Schumacher'in frenlerinde baş gösteren teknik bir problem, Alman pilotun yarış dışı kalmasına sebep oldu ve böylece ikinciliğe yükselen Michael Schumacher önündeki Montoya'yı zorlamaya başladı. 16. turda aşınmaya başlayan lastikleri yüzünden yol tutuşu azalan Montoya, Schumacher'in kendisini geçmek üzere olduğu bir anda pozisyonunu korumaya çalışırken kaydı ve iki arabanın da pist kenarında zaman kaybetmesine sebep oldu. Her iki pilot da bu zaman kaybı sonucu gerilere düştüler ve yarışa 7. ve 8. olarak dönebildiler. Yoğun trafik arasında ilerlemekte zorlanan pilotlardan Montoya daha sonra mekanik bir problem ile yarış dışı kaldı.
Bir çok takımın tek pit stop yaptığı yarışın sonucunu McLaren'ın başarılı stratejisi belirledi. Pit'e girmeden önce Barrichello'nun ardında ikinci sırada bulunan Coluthard, pitte yaklaşık 1,5 saniye kazanınca, piste de Brezilya'lı pilotun önünde lider olarak döndü ve bu avantajını yarışın sonuna kadar korudu.
Avusturya GP'si yarışı bitirenler kadar bitiremeyen pilotlarla da dikkat çekti. Mika Hakkinen'in yanı sıra iddialı durumda bulunan her iki Jordan pilotunun da start alamaması yeni uygulamaya konulan elektronik yardım sistemlerinin henüz tam anlamıyla performans veremediğini gösterdi. Ayrıca yarış içinde çok avantajlı durumda bulunan ve start anında motor güçlerini ortaya koyan Williams-BMW'ler de mekanik problemlerle yarışa son noktayı koyarak hayal kırıklığı yarattılar ve bu pistteki şanssızlıklarına son veremediler.
Toplam 11 pilotun bitirebildiği yarış sonunda puanını 42'ye çıkaran Michael Schumacher liderliğini korudu. Ancak David Coulthard ile arasındaki fark da 4 puana indi.