Oluşturulma Tarihi: Haziran 24, 2001 00:00
1. Michael Schumacher (Ferrari) 1:29'42.7242. Juan Pablo Montoya (Williams-BMW) +4.2173. David Coulthard (McLaren-Mercedes) +24.993Televizyon spikerinin soruları:Michael, burada evinde kazandığın ikinci yarış, üstelik bu sezonki beşinci zaferin... Çok çok mutlu olmalısın ?Michael Schumacher: Evet öyleyim. Evinizde kazanmaktan daha güzel bir şey olamaz. Harika bir hafta sonu geçirdik, pole pozisyonunu aldık, yarışı kazandık. Yine güzel bir yarış oldu, Ralf ve benim sayemde... Ralf dur/kalk cezası alana kadar da epey eğlenceli bir hafta sonu geçiriyorduk. Aslında biraz da zor bir hafta sonu... Sonradan da Juan Pablo geldi ve epey zorladı sayılır. Bu açıdan baktığınızda kazandığımız için çok çok mutluyum.Isınma turunda T-Car'a (yedek araba) ne oldu ?MS: Warm-up sırasında bu arabada bir problem vardı. Emin olmak için sorun yaratan parçaları değiştirdik. Yarış öncesi bu arabayı son bir kez denemek istedim, ama şu anda ne olduğunu bilmediğim bir şey çalışmadı ve durmak zorunda kaldım. Kalınabilecek en kötü noktaydı, çünkü pit bölgesinden çok uzaktaydım. Tam "Nasıl geri döneceğim ?" diye düşünürken, o mopet'i gördüm. Anahtarı yoktu üstünde, ben de çevreme bakınıyordum, o sırada birisi bana anahtarı uzattı ben de acele ederek geri döndüm. Aslında yeteri kadar zamanım olduğunu biliyordum ama, o sırada neler olacağını bilemezsiniz. Kolunuzda saat ta olmayınca... Orada kalıvermek ve şansınızın avcunuzun içinden kayıp gittiğini görmek hoş bir duygu değil...Bu hafta sonu Ralf ile daha ciddi bir çekişme yaşadınız. Ralf kardeşin olduğu için şartlar daha da zorlaşıyor olabilir mi ?MS: Hayır daha da zorlaşmıyor. Artık ikimizde arabalarımızı sınırlara yakın sürüyoruz. Rakibim bir başkası da olsa, yapacağım bu olurdu, Ralf da benim için hayatı kolaylaştırmıyor, çünkü farklı takımlar için yarışıyoruz. Geçmiş yarışlara bakarsanız eğer, birbirimize çok zorluk yarattık. Ama bu işler böyle. Hep diğerinin yaşayabileceği kadar yer bıraktık. Aslında kardeşimle kapışmak samimi olmak gerekirse daha iyi. Çünkü sonunda kimin kazandığı bir dereceye kadar önemini kaybediyor. Çizgiyi geçtiği için dur/kalk cezası almak Ralf için çok zor olmalı. Oldukça ağır bir karar, onun bütün yarışını bitirdi. Açıkçası bizim ilk lastik setiyle ilgili problemlerimiz vardı, biraz yavaştık, ama ikinci lastik seti çok daha iyiydi ve epey hızlandık. Normal şartlarda (eğer Ralf ceza almasaydı) başa baş bir yarış olurdu ama sanırım yine biz kazanırdık...Juan Pablo, ikinci oldun ve en hızlı tur zamanı da senin. Bu sonuç eleştirileri durdurur mu ?Juan Pablo: Eleştirilerle çok da fazla ilgilenmiyorum açıkçası. Biz çok çalıştık, arabamız da oldukça iyiydi. Dün sıralamalarda iyiydim, üçüncü oldum. Bugün de sonunda şans bana güldü. İlk birkaç tur oldukça sakin gittim. Michael ve Ralf'ın arayı açacaklarını biliyordum. O yüzden kendi kendime "İlk bir kaç tur sakin ol, sonra hızını yavaş yavaş yükselt" dedim. Araba çok hızlıydı... İkinci pit stop öncesi çok hızlıydın. Neden ?JPM: Sadece şartları zorluyordum. Önüm açıktı, arabam hızlıydı. Özellikle sürüşü çok rahattı ve sürekli zaman kazandım. Harikaydı...David, üçüncülük bu hafta sonu olabilecek en iyi derece miydi ?David Coulthard: Evet, sanırım öyle. Normal şartlarda aslında dördüncü olacaktık, eğer Ralf o cezayı almasaydı. Bir sıra yukarıda olduğum için şanslıyım aslında.Yarışı senin önünde bitiren herkez çift pit stop yaparken, senin tek pit stop yapman doğru muydu sence ?DC: Yarışa başladığım pozisyona bakarsanız, bence doğru bir şey yaptık. Sonradan geriye bakıp konuşabilmek güzel tabii, "Trafiğe girmediğm iyi oldu, şu oldu, bu olmadı" diyebilmek. Ama yarış öncesi karar verirken sadece tecrübelerimizden yararlanabiliyoruz, ve benim sıralama pozisyonuma göre verdiğimiz karar doğruydu.Bu Williams ve Ferrari arasında geçen arka arkaya ikinci yarış. Sence McLaren hala bu iki takıma rakip olabilir mi, yoksa onlar sizin önünüze mi geçtiler ?DC: Aslında, son iki yarışın performansları sizin sorunuzu cevaplıyor. Rahat bir durumda olduğumuz için gevşemedik biz. Sadece son iki yarışta rakiplerimize ayak uyduracak kadar iyi değildik. Kanada'da ne kadar hızlı olabilirdim bilmiyorum, çünkü şu süspansiyon problemi ilk yeşil bayraktan beri peşimi bırakmadı. Burada ise ne sıralama turlarında, ne de yarışta onlarla baş edemedik. Demek ki bir an önce kendimizi toparlayıp, Magny Cours'a kadar arabamızı nasıl geliştireceğimizi bulmamız gerekiyor.Michael, artık yarış sırasında esas rakipleriniz mavi-beyaz renkli arabalar mı ?MS: Evet öyle görünüyor, özellikle Magny Cours'da. Çünkü orası lastikler açısından çok özel bir pist. Hem Bridgestone'un, hem de Michelin'in deliler gibi çalıştığını biliyorum. Her şey o kadar sınırda ki, yani kim işin tam doğrusunu yapmayı becerirse, o daha önde olacak. Şu anda durum böyle gözüküyor. Bu sefer, biz mutlu sona ulaştık. Bir daha sefere tersi olabilir. David'in de dediği gibi, onların bir yerlerde bir derdi var, düzeltmeyi becerebilirler mi bilmiyorum. Ama o zamana kadar ön sıralarda kırmızılarla, mavi-beyazların savaşı olacak. Diğer basın mensuplarının soruları:Michael, Ralf sana ne kadar baskı yapıyordu ? Durum senin kontrolünde miydi ?MS: Bir an hariç evet. Beşinci virajda biraz dışarıda kalınca önce arka, sonra ön tekerler kitlendi. O sırada Ralf'ın nerede olduğunu göremiyordum, bu yüzden bei geçebilmesi için birazcık yer verdim, ama fazla değil. Bu olay haricinde her şey kontrol altındaydı. İlk lastik seti ile araba biraz spin atmaya meyilliydi. Bu yüzden ufak tefek düzeltmeler yapmam gerekiyordu. Ama sonra her şey düzeldi. Hızlanmam gerektiğinde hızlandım ve epey iyi zamanlar yaptım.Pit stop yapma kararını tam o turda mı verdiniz ?MS: Hayır, içeri gireceğim önceden de belliydi. Sonra bana telsizle Ralf'ın da geleceğini söylediler, biliyordum yani.(Ralf) sana çıkşta da zor anlar yaşattı ama baş etmeyi becerdin. Bize anlatırmısın biraz ?MS: Tabii. Start olmasını istediğimiz kadar iyi değildi. Yine ufak bir boşluk yaşadım. Yani çok değerli birkaç metreyi kaybettim. Sonra Ralf'ın içeriden geldiğini gördüm. Onların stratejilerini bilmiyordum, o yüzden ilk viraja önde girmek zorundaydım, yoksa başım derde girecekti. Bu yüzden kuralların izin verdiği her şeyi yaptım, o tarafa geçerek yolu kapadım. Ne yazık ki bazen bu şekilde davranmak zorundasınız...Juan Pablo, ikinci olmak biraz rahatlatıcı mı ?JPM: Evet, son iki yarışta çok saçma sapan hatalar yaptım ve olmayacak puanlar kaybettim. Sezon başında arabamızda dayanıklılık problemleri vardı, ama şimdi işler daha iyi gidiyor. Yarışın başlarında biraz yavaştım, ama arabam çok iyiydi. Hep sakin gitmeyi ve yarışı bitirmeyi hedefledim.Yarışın ortalarında bir an yoldan çıktın, ne oldu ?JPM: David'i geçmeye çalışıyordum, epey yaklaşmıştım ona. Ama orada frene bastığımda ön tekerlekleri kilitledim, sonra da dönmeye çalışmadım bile. Düz gittim, daha güvenli bir yol oldu. Tek problemli an buydu.David, hafta sonuna en hızlı olarak başladın, sonra yanlış giden neydi ? DC: Arabanın dengesi olarak baktığınızda, arka tekerleri çok kullanıyorduk, bu yüzden de arka lastikleri çok çabuk yıprattık, yani araba spin atmaya çok meyillendi. Bu yarışta başımıza gelen sorundu. Cuma günü biz sıralamalar için çalışıyorduk, belki de bu yüzden diğerlerinden hızlıydık. Ama sonuca bakarsanız, sıralama turları sonunda geride kaldık.Peki bu durum Magny Cours'da da devam edecek mi ?DC: Sanırım Magny Cours'da diğerlerine göre en fazla saniyenin onda dördü kadar yavaş olacağız. Ama bilemem. Bekleyip görmek lazım. Orası lastikleri çok zorlayan bir pist. Yani lastiklerimiz iyi olursa, sıralama turlarında biz de iyi oluruz. Çünkü arabanın ayarlarında oynayacak bir şey yok. Çok temel ayarlarla uğraşıyoruz yani.Şampiyonlukta 24 puan fark oluştu. Ne kadar endişelisin ?DC: Daha önce de söyledim. Ben puanları fazla önemsemiyorum. Şampiyon belli olana dek, şampiyonluk yarışı bitmez. Ben elimden geleni yaparım, bazen çok iyi sürersiniz, ama arabanız yeterli değildir, bazen de araba çok iyidir, ama iyi kullanamazsınız. Yani ikisi de aynı anda olmalı...Williamslar'la karşılaştırıldığında, durumunuz nedir ?DC: Hızlanmaları oldukça iyi. Belki rüzgar dirençleri bizden daha azdır, ya da viraj çıkışlarında lastikleri daha iyidir. Bilemiyorum, ama motor yüzünden olamaz, çünkü en iyi motor bizde !
button