Avrupa’da yaşanan otomotiv krizi ralli parkurlarına da sıçradı

Güncelleme Tarihi:

Avrupa’da yaşanan otomotiv krizi ralli parkurlarına da sıçradı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 20, 2008 00:00

Avrupa otomotiv pazarında bir daralmanın ve bunun sonucunda da bir krizin olduğunu artık sağır sultan bile duydu. Türkiye’deki satış rakamlarının aksine Avrupa ülkelerinin birçoğunda otomobil satışlarında önemli bir düşüş yaşanıyor.

Bu durumun en önemli sebebi olarak yükselen petrol fiyatları gösteriliyor. Üreticilerse bir yandan neler yapabileceklerini araştırırken, bir yandan alınabilecek önlemleri tartışıyor. Otomotivde yaşanan bu durum şimdi de ralli parkurlarına sıçradı. Avrupa Ralli Şampiyonası’nın 10 ayağından biri olan ve 26-28 Eylül tarihleri arasında koşulması planlanan 33’üncü Yunanistan Halkidiki Rally iptal edildi. Yapılan bu iptalin ardından 10 yarış olması planlanan sezonun 9 yarış olarak bitirileceği açıklandı.

Sonunda Avrupa’da yaşanan ekonomik krizin etkileri artık çok daha açık bir şekilde görülmeye başlandı. Sezon açılışının nisan ayında İstanbul’da ’İstanbul Rallisi’ ile yapıldığı Avrupa Ralli Şampiyonası’nda yarış iptali şoku yaşandı. Avrupa Ralli Şampiyonası’nın dokuzuncu ayağı olarak 26-28 Eylül tarihleri arasında koşulması planlanan 33’üncü Yunanistan Halkidiki Rally ekonomik kriz nedeniyle iptal edildi. Yaşanan bu iptal ralli tutkunları arasında tam bir şok etkisi yaratırken, takvime bu yarışın yerine bir başkasının da dahil edilmeyeceği ve sezonun dokuz yarış olarak tamamlanacağı belirtildi.

YUNANİSTAN’I DA ETKİLEDİ

Yunanistan denince ilk akla gelen şeylerden birisi ralli olmalı. Öyle ki Dünya Ralli Şampiyonası’nın bir ayağı olan Türkiye Rallisi’nin düzenlenmeye başlayacağı dönemlerde ülkemizde de sık sık Yunanistan’ın adı söylenir olmuştu. Türkiye Rallisi için hazırlanan parkurun Yunanistan Rallisi’nden bile daha zorlu olacağına değinilirdi. Yarış koşulmaya başladığı zamanlarda da tüm dünyada hep Yunanistan ile karşılaştırılan organizasyonlardan biri olmuştu. Çok zorlu bir Dünya Ralli Şampiyonası yarışı düzenleyen ve bu yılda Haziran ayında organizasyonu tamamlayan Yunanistan, Avrupa Ralli Şampiyonası’nın bir ayağı olan 33. Elpa Halkidiki Rallisi’nde ise havlu attı. Ekonomik kriz yüzünden iptal edilen yarışla birlikte Yunanistan’ın ralli kültürü de önemli bir sarsıntı geçirmiş oldu.

Yarışın internet sitesinde yapılan açıklamada şunlar söylendi: "26-28 Eylül tarihleri arasında düzenlenmesi planlanan 33’üncü ELPA-HALKIDIKI Rallisi’nin iptal edildiğini size üzüntüyle bildiririz. Dünyada yaşanan ekonomik kriz Yunanistan’ı da etkilemiş ve bunun sonucunda da sponsorlar ve yarışı düzenleyen organizatörler gerekli bütçeyi karşılamakta yetersiz kalmışlardır."

EKİPLER ŞAŞKIN

Bu iptalin ardından tüm planlarını sezonun kalan üç yarışı üzerine yapan takımlar ve ekipler beklendiği gibi büyük bir şaşkınlık yaşadı. Geçtiğimiz yıl Avrupa Ralli Şampiyonası’nda önemli bir başarıya imza atarak sezonu ikinci sırada tamamlayan ve bu sezonda da ciddi puanlar toplayarak şampiyonluk yolunda ilerleyen ve Fiat Grande Punto Super 2000 ile yarışan Volkan Işık bu iptalden en çok etkilenen isimlerden biri oldu. Geçtiğimiz sezon bu yarışı kazanarak Avrupa Ralli Şampiyonası’nın bir ayağını en iyi pilot olarak tamamlayan Volkan Işık bu yılsa genel klasmanda üçüncü sırada bulunuyor. Luca Rossetti topladığı 53 puanla şampiyona lideriyken, Michal Solowow 40 puanla ikinci sırada yer alıyor. Üçüncü sıradaki pilotumuz Volkan Işık’ın ise 38 puanı bulunuyor. Takımlar şimdi 22-24 Ağustos tarihleri arasında koşulacak olan Barum Rally (Çek Cumhuriyeti), 17-19 Ekim tarihleri arasında koşulacak olan Rallye d’Antibes Cote d’Azur (Fransa) yarışlarında tüm hünerlerini sergileyecek. Son üç yarış üzerine şampiyonluk hesapları yapanların ellerinde başka bir çare kalmadığı için iki yarış üzerinden taktiklerini belirlemeleri gerekiyor. Bir yarışın iptal edilmesinin ardından şimdi korkulan konu ise takımların ve ekiplerin bundan nasıl etkileneceği. Dileyelim ki bu iptal ilk ve son olarak kalsın. Ekonomik krizin etkilerinin ardından iptallerinin devam etmesi sporunun işini çok daha zorlaştıracak gibi görünüyor.

Ülkemiz başarıyla üstesinden geliyor

Dünyada yaşanan bu gelişmeleri gördükten sonra ülkemize baktığımız zaman içimiz biraz daha rahatlıyor. Ülkemizde de motorsporlarına katılım azalmış olsa bile yarış düzenleme konusunda bir sorunumuz yok. Hatta bu yıl bile Formula 1, Dünya Ralli Şampiyonası, Avrupa Ralli Şampiyonası ve Kıtalararası Ralli Şampiyonası organizasyonunu geride bıraktık. Üstelik bu yarışların neredeyse tamamında ciddi bir sponsor geliri bile yoktu. Ana sponsor olduğu zaman Türkiye’de neler yapılabileceğinin hayalini bile kurmak çok güzel. Bu yılın sonuna doğru yaşayacağımız Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu başkanlık seçiminin ardından biraz olsun yaşanan durgunluğun da sona ereceği düşünülüyor. Seçimlerin ardından ulusal yarışlarımızda başlayacak yükseliş, Dünya Ralli Şampiyonası’nda mücadele eden Ford, Avrupa Ralli Şampiyonası’nda mücadele eden Fiat’a yenilerinin eklenmesi ile birlikte ülkemiz motorsporlarında da adından daha sık konuşulur olacaktır.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!