Ata binmek zengin işi değil

Güncelleme Tarihi:

Ata binmek zengin işi değil
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 08, 2005 00:29

Bazı hobiler var ki, sırf zengin eğlencesi imajı yüzünden pek çok insan uzak durur. Mesela çocukluğumda benim en büyük hayalim bir atım olmasıydı. Ama biniciliğin çok zengin insanlara ait bir uğraş olduğu kafama öyle bir kazınmış ki hayatımda bir atlı spor kulübünün kapısından ilk defa geçen hafta girdim.

Maslak’taki İstanbul Atlı Spor Külübü 1956 yılında kurulmuş. 20 dönüm arazisinin içinde, ahırlar, açık ve kapalı manejler, sosyal tesisler var. Kulüp 20 tanesi pony (midilli) olmak üzere 200’ün üstünde ata evsahipliği yapıyor. Manejlerde (çalışma alanları) günün ilk saatlerinden akşama kadar hemen her yaştan insan ata biniyor. Püfür püfür esen, yemyeşil bir alan içinde. Bu yüzden çay-kahve içip ata binenleri izlemeye gelenlerin sayısı da az değil. Çünkü İstanbul Atlı Spor Kulübü’nde, kendi atı olan Mustafa Koç, Pony Club’a kızını getiren Hülya Avşar, Demet Akbağ, Pınar Aylin, Sinan Çetin gibi isimlere rastlayabilirsiniz.

ATA BİNMEK KAÇA PATLIYOR

Binicilik kulüplerinin çeşitli uygulamaları var. İASK’da üyelik için herhangi bir ön şart yok. 10 bin dolar civarında bir giriş bağışı (!) alıyorlar. Bunun dışında yıllık 300 milyon civarında bir aidatları var. Ama ata binmek için ille de üye olmak gerekmiyor. Saati 50 milyon liraya üye olmadan ata binebiliyorsunuz. Buna ders ücreti dahil. 3-13 yaş çocuklar için midillilerden Pony Club kurmuşlar. Bunlar daha ucuz. Amatör olarak binicilik yapmanın bir-iki derste öğrenildiği söyleniyor. Bütün mesele atın ritmiyle bel hareketlerinizi uyumlulaştırmakta yatıyor. Ama ata binebilmek için tek gereken elli milyon lira ve at sevgisi değil elbette. İleriki aşamalarda giysi ve aksesuvarlar da önemli.

BİNİCİ ADAYLARININ BİLMESİ GEREKENLER

Biniciliğe başlamak için kendi atınız olması gerekmez. Bunun için iyi hocaları ve atları olan, altyapısı sağlam kulüpler tercih edilmelidir. Aksi takdirde, hevesiniz kaçar, bu spordan soğuyabilirsiniz.

Bu sporu yapmanın yaşı olmadığı gibi çalışanlara da uygun. Akşam iş çıkışlarından sonra veya öğle molalarında rahatça yapılıyor.

Ata binerken başa mutlaka tok denilen özel korumalı kaskı takmak gerekiyor. Bunun dışında bacağı saracak pantolon ve altı düz bir bot yeterli.

Bu hayvanlarla birlikte olmak için, mutlaka konkurhipik (engel atlama sporu) yapılması gerekmez. İsteyen, arazi gezisi ve stres atmak için de bu sporla ilgilenebilir.

İSTANBUL’DAKİ FEDERE KULÜPLER

4 Sipahi Ocağı Binicilik Kulübü (Maslak): (212) 276 22 21

4 GS Binicilik Şubesi (Maslak): (212) 276 22 93

4 Kemer Atlı Spor Kulübü (Eyüp): (212) 239 72 01

4 Samandıra Atlı Spor Kulübü (Samandıra): (216) 311 43 33

4 Klassis Atlı Spor Kulübü (Silivri): (212) 748 46 00

4 Şile Atlı Spor Kulübü (Şile): (216) 236 25 80

4 Horsland Ballıca Country Club (Pendik) : (216) 437 70 77

4 İstanbul Atlı Spor Kulübü (Maslak): (212) 276 20 56

BABA-KIZ GİBİLER

Kulüpte çok şirin bir ikili dikkatimi çekti. Geçen yılın Balkan 5.’si 11 yaşındaki Melissa Hoşkal ile külübün 49 yıllık binicisi ve genel sekreteri Aldo Baldini. Birbirlerini baba-kız gibi seven ikili günde en az iki saat birlikte çalışıyor. Baldini İstanbullu bir levanten. Ata ilk kez burası açıldığında on yaşındayken binmiş. Melissa Hoşkal ise 11 yaşında olmasına rağmen üç at sahibi. O da üç yaşından beri ata biniyor. Şimdi yarışlara katılıyor. Bugüne kadar 50’nin üstünde yarışa katıldı. Geçen yıl 31. Balkan Binicilik Engel Atlama Şampiyonası’nın Yıldızlar kategorisinde Kamelya adlı atıyla Balkan beşincisi oldu. ENKA İlköğretim okuluna gidiyor. Kulübe her gün okul çıkışı geliyor, en az iki saat çalışıyor.

Aldo Baldini ise 1960’tan beri yarışlara katılıyor. Bu kulübün şerifi o. Herkese laf atıyor, direktifler yağdırıyor, ata binerken yanlış yapanları sertçe azarlıyor. Yani ata binmeye giderseniz, büyük ihtimalle bir-iki fırçasını işiteceksiniz. 1961 Bölgelerarası (Türkiye) Şampiyonu. 68 İstanbul birincisi. 2000’deki İstanbul Grand Prix’sini ve 2002’deki Cumhurbaşkanlığı Kupası’nı da o kazandı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!