OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 15, 2004 00:00
AlışveriÅŸ meraklılarını Ä°stanbul'a çekerek, kenti bir dünya markası haline getirmeyi amaçlayan Ä°stanbul Shopping Fest baÅŸladı.Festival, bugün Metrocity AlışveriÅŸ Merkezi'nde, BükÅŸehir Belediye BaÅŸkanı Ali Müfit Gürtuna, Ä°TO BaÅŸkanı Mehmet Yıldırım, Türkiye Seyahat Acentaları BirliÄŸi BaÅŸkanı baÅŸaran Ulusoy ve iÅŸ dünyasından ünlü konukların katıldığı törenle açıldı. Ä°stanbul Ticaret Odası (Ä°TO) öncülüğünde, İstanbul BüyükÅŸehir Belediyesi, Türkiye Seyahat Acentaları BirliÄŸi (TÃœRSAB) ve Türkiye Otelciler BirliÄŸi (TÃœROB) tarafından gerçekleÅŸtirilecek olan Ä°stanbul Shopping Fest 2004 15 Åžubat'a kadar sürecek.Törende konuÅŸan BüyükÅŸehir Belediye BaÅŸkanı Ali Müfit Gürtuna, düzenlenen festivalle yeni yıla güzel bir "baÅŸlama vuruÅŸu" yapılacağını söyleyerek, meydana gelen olumsuzluklara raÄŸmen negatifi pozitife çevirerek, geleceÄŸe devam etmek gerektiÄŸini belirtti. Gürtuna, Ä°stanbul'un potansiyeli itibariyle Türkiye'yi etkileyecek altyapıda olduÄŸuna dikkat çekti. Ä°stanbul'un sorunlarla boÄŸuÅŸan deÄŸil, dünyayla yarışan bir ÅŸehir haline geldiÄŸini ifade eden Gürtuna, girilen bu yarışta ÅŸampiyon olmanın gerektiÄŸini belirtti. Gürtuna, Ä°stanbul'un karizmatik bir ÅŸehir olduÄŸunu ve marka olmasının Türkiye'nin de marka olma yolunu açacağını söyledi. Gürtuna, esnaftan festival boyunca gelecek misafirlere "müşteri velinimetimizdir" deyimine göre davranılmasını, "yolunacak kaz" gözüyle bakılmaması önerisinde bulundu."Ä°STANBUL BÄ°R DÃœNYA MARKASI"Ä°TO BaÅŸkanı Mehmet Yıldırım da, Ä°stanbul'un bir dünya markası olduÄŸunu ama üzerine biraz toz geldiÄŸini için görünmeyen bir marka olduÄŸunu söyleyerek, bu tozu almak için çalıştıkları ve CarrefourSA gibi büyük alışveriÅŸ merkezlerinin yanı sıra Taksim ve Kadıköy'de kurulan çadırlarda bir ay boyunca ilginç etkinlikler düzenlenecek. Yurtdışında da yoÄŸun ÅŸekilde tanıtımı yapılan festivale, alışveriÅŸ turizmi meraklısı olan çok sayıda turistin gelmesi bekleniyor.KonuÅŸmaların ardından festival kurdela kesimiyle baÅŸladı. Törene katılan manken ÇaÄŸla Åžikel festivalin alışveriÅŸ kraliçesi seçildi. Ä°TO tarafından Åžikel'e 1.5 milyarlık alışveriÅŸ çeki verildi.Ä°stanbul Shopping Fest 2004 15 Ocak-15 Åžubat tarihleri arasında Metrocity, Akmerkez, Carousel, Olivium, Profilo, Galleria, Kule Çarşı, Tepe Nautilus, Capitol, Fly Inn ve CarrefourSA gibi büyük alışveriÅŸ merkezlerinin yanı sıra Taksim ve Kadıköy'de kurulan çadırlarda bir ay boyunca ilginç etkinlikler düzenlenecek. Yurtdışında da yoÄŸun ÅŸekilde tanıtımı yapılan festivale, alışveriÅŸ turizmi meraklısı olan çok sayıda turistin gelmesi bekleniyor.Â
button