OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 26, 2002 00:00
İstanbul Otomobil Kulübü'nün (İSOK) rallici yetiştirmek için açtığı Renç Koçibey Eğitim Semineri'ne geçen yıl 8 bin kişi başvurmuş, 200'ü katılabilmişti. Bu sene başvuranlar daha da fazla. Katılım için ön şart ehliyet sahibi olmak. Öğrenciler arasında Ferrari delisi bir sigortacı, çocukken TIR şoförü olmak isteyen bir emlakçı, araba kullanmayı seven gençler var.Sabırsızlanan 30 kadar genç salona doluşup iskemlelere yerleşiyor. İş çıkışı üç saatlerini seminere ayırmaya karar vermişler. ‘‘Kim rallici olmak istiyor?’’ veya ‘‘Kim ralli organizasyonunda görev yapmak istiyor?’’ diye sorunca çok sayıda el havaya kalkıyor. Gülay Yüce ve Serkan Dertli seminere katılan iki sigortacı meslektaş. Seminerden biraz da birbirleri sayesinde haberdar olmuşlar. Yüce kendi sınıfındaki yedi kadından birisi: ‘‘Seminere daha çok araba kullanma tekniğimi geliştirmek için katılıyorum. İleride belki pilotluğu değil ama copilotluğu düşünebilirim.’’ Dertli tam bir Ferrari hayranı: ‘‘Araba kullanmayı çok seviyorum ama sokaktan geçse cama fırlayacak kadar Ferrari delisiyim. Buraya sürüş tekniklerime yeni bir şeyler katmak için geldim.’’ Emlakçılıkla uğraşan Düriye Nasuhoğlu da çocukken TIR şoförü olmayı istermiş: ‘‘Araba kullanma tutkum var. Motosiklet de sürüyorum. Ama amacım daha çok yarış organizasyonu içinde yer alabilmek.’İstanbul Otomobil Sporları Kulübü (İSOK) geleceğin rallici adaylarını yetiştirmek için açtığı Renç Koçibey Eğitim Semineri'nin ikincisini sürdürüyor. Başvuranlar arasından seçilen 315 kişi Emre Yerlici, Serdar Bostancı ve Nejat Avcı, Cihat Gürkan gibi usta ralicilerden ve İSOK idarecilerinden ders alıyor. 3 Ekim'de başlayan seminerde 35'er kişilik sınıflarda üç gün boyunca teorik eğitim veriliyor. Ralliye nasıl hazırlık yapılacağını, yol notu almayı, yarış organizasyonunun püf noktalarını, sürüş tekniklerini öğreniyorlar. Ay sonunda 20 soruluk bir testten geçecekler. Aralarından başarılı olan 90 kişi İzmit Körfez pistinde pratik yapabilecek. Üç ünlü pilotun eşliğinde pistte Ford Ka marka araçla tur atarak semineri tamamlayacaklar. Bu 90 kişiden en başarılı 22'si İSOK'un düzenlediği yarışlarda direksiyon sallayabilecek. Geçen sezon seminerde ders görüp sonra da bu yarışlara katılan Örsan Örs yıldızı parlayan isimlerden birisi. Örs, 2002 yılı boyunca İstanbul Ralli Şampiyonası'nda mücadele etti. Kendi arabası Peugeot ile yarışlara katılıyor: ‘‘Galiba diğer öğrencilere göre biraz daha ilgili çıktım. Bir de sponsor bulunca yarışma imkanı da buldum. Gelecek yıl daha büyük bir sponsor desteği bulursam Türkiye Şampiyonası'nda yarışmayı istiyorum.’’59 klasik güzel Haliç'te yarışacakBugün Haliç-Kemerburgaz arasında, yarın da Haliç-Şile arasında klasik otomobil yarışı yapılacak. Üçüncü Cumhuriyet Rallisi'ne katılanlar arasında Nasuh Mahruki, Mehmet Yaşin, Pamir-Nermin Bezmen gibi ünlüler de bulunuyor. 59 klasik araba arasında en genci 1977 model.Klasik Otomobil Kulübü'nün düzenlediği 3. Cumhuriyet Rallisi bu yıl İstanbul'da düzenleniyor. Klasik otomobil severlerinin biraraya gelerek kurduğu kulüp Cumhuriyet Rallisi'nin ilkini 1999'da Abant'ta, ikincisi 2000 yılında Mudanya'da düzenlemişti. Geçen yıl ise Bodrum'da bir uluslararası ralli yaptılar.İstanbul'da bugün başlayacak ralliye 59 araç kayıt yaptırdı. Yarışmacılar ilk gün Haliç'teki Rahmi
Koç Müzesi'nden start alıp Hadımköy üzerinden Kemerburgaz'a geçecekler ve aynı yolu takip ederek yine müzenin önüne dönecekler. Rallinin ikinci günü ise Haliç'ten yola çıkıp Åžile'ye ve oradan Bozhane'ye gidecek, tekrar Rahmi Koç'a dönecekler. Yarış sonunda dereceye giren ekipler bir kupayla ödüllendirilecek.Yarışa katılan 59 ekip, en genci 1978 model araçlarla yarışa girmek zorunda. Kayıt yaptıran araçlar içinde en genci 1977 tarihli. Bunun dışında 1950'li, hatta 1940'lı yıllardan kalan araçlar bile var. Katılımcılar listesinde daÄŸcı Nasuh Mahruki, Hürriyet Pazar yazarı ve DoÄŸan Kitap Genel Müdürü Mehmet YaÅŸin, yazar Nermin Bezmen gibi isimlere rastlanıyor. Klasik otomobil sahibi olmayan yarışmacılara Klasik Otomobil Kulübü ödünç araç veriyor. Kendi arabasıyla katılanların otomobillerine Uluslararası Eski Otomobiller Federasyonu FIVA'dan onay almaları gerekiyor. Aracın her parçası için bu uluslararası onay gerekli. Bu ÅŸekilde parçaların orijinal olup olmadığı, otomobilde ne gibi deÄŸiÅŸiklikler yapıldığı tespit ediliyor ve araca bir FIVA kimlik kartı veriliyor.YARIÅžMAYA KATILAN BAZI GÃœZELLER1968 Mercedes SEL (Erdal Tokcan)1947 Plymouth Convertible (Hüseyin Ä°pek)1968 Porsche Targa (Ali Somer)1968 Anadol (Gürhan Pizan)1970 Rolls Royce (Yalçın Öcal)1968 Ford Mustang (Aylin GökÅŸin)Â
button