OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 04, 2005 00:00
Spor ayakkabı pazarında dünya lideri Nike’ı yakalamayı amaçlayan Adidas, ABD pazarının güçlü ismi Reebok’ı 3.1 milyar Euro’ya satın alacağını açıkladı. Adidas, Reebok’ı satın alırsa, cirosu 9.6 milyar Euro’ya çıkacak. Böylece 10.5 milyar Euro cirosu olan Nike’a yaklaÅŸmış olacak.ALMAN spor malzemeleri üreticisi Adidas, ABD’li rakibi Reebok International’ı 3.1 milyar Euro’ya (3.8 milyar ABD Doları) satın alacağını açıkladı. Adidas, piyasa deÄŸeri 43.95 dolar olan her bir Reebok hissesi için 59 dolar ödeme yapmayı önerdi. Satın almanın gerçekleÅŸmesi halinde Adidas’ın 9.6 milyar Euro ciroya ulaÅŸacağı ve geçen yıl 10.5 milyar Euro ciro yapan dünya birincisi rakibi Nike ile arasındaki farkı kapatacağı belirtildi.DEÄžERÄ° 8.4 MÄ°LYAR DOLAR: Adidas’ın piyasa deÄŸeri 8.4 milyar dolar, geçtiÄŸimiz yılki cirosu 8.1 milyar dolar, 2004 yılı kárı ise 423 milyon dolar düzeyinde bulunuyor. Reebok’ın ise 2004 yılı cirosu 4 milyar dolar, kárı ise 209 milyon dolar düzeyinde kalıyor. Reebok’ın satın alınmasının, dünyada bir numara olmak amacıyla ABD pazarında geniÅŸlemek isteyen Adidas CEO’su Herbert Hainer’in zaferi anlamına geleceÄŸi bildirildi.SAVAÅž ABD PAZARI İÇİN: Adidas’ın Reebok’ı satın alması ile ABD spor ayakkabı pazarında yüzde 11 olan payı yüzde 23’e çıkacak, böylece Adidas dünyanın en büyük spor ayakkabı pazarında rakibi ile arasındaki farkı biraz da olsa kapatacak. Nike’ın ABD spor ayakkabı pazarındaki payı yüzde 36 düzeyinde bulunuyor. Adidas’ın geçtiÄŸimiz yıl elde ettiÄŸi gelirin ancak yüzde 20’si ABD pazarından gelirken, Reebok’ın cirosunun yarısı ABD pazarından geliyordu. ABD pazarı, dünya spor ayakkabı piyasasında çok önemli bir yer tutuyor. GeçtiÄŸimiz yıl ABD spor ayakkabı pazarı 33 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip bulunuyordu.PAZARI KAPTIRMIÅžTI: Adidas, 1970’li yıllarda ABD spor ayakkabı pazarının lideriyken, fiyat savaşına girmeyi reddetmiÅŸ, ABD’li tüketicinin taleplerine yanıt verecek ürünler geliÅŸtirememiÅŸ ve ABD pazarını Nike ile Reebok’a kaptırmıştı. 1945 yılında Almanya’nın Baverya Bölgesi’nden kurulan Adidas, 1990’lı yıllarda iflas etme aÅŸamasına gelmiÅŸti. Adidas’ı Fransız finans uzmanı Robert Louis-Drefyus iflastan kurtarmış ve ÅŸirketi 1995 yılında halka açmıştı.Ä°MKANSIZ YOKTUR: Åžu anda Adidas yönetiminde olan Hainer ise 2001 yılında CEO oldu ve devreye soktuÄŸu 50 milyon dolarlık reklam kampanyası ile Adidas’ın dünyanın bir numaralı spor ayakkabı markası olduÄŸunu hatırlattı. Dünya futbol ayakkabısı pazarının lideri olan Adidas, ‘İmkansız olan hiç bir ÅŸey yoktur’ sloganı ile markasını hatırlatmış ve satışlarnı arttırmıştı.NIKE’IN ATILIMLARI: Nike ise basketbol ayakkabıları pazarında egemenliÄŸini saÄŸlamak için satın almalar gerçekleÅŸtirmiÅŸ ve bu alandaki etkinliÄŸini futbol ayakkabıları alanına taşımak için Avrupalı futbol takımları ile anlaÅŸmalar imzalamıştı.Devlerin savaşı reklamla sürüyorADIDAS ile Nike arasında devam eden rekabet, reklam savaÅŸları ile sürüyor. Adidas, reklamlarında David Beckham, Muhammet Ali, Kevin Garnett gibi ünlüleri kullanırken, Nike da Michael Jordan dan Tiger Woods’a kadar bir dizi ünlüyü tanıtımında kullanıyor. Adidas ‘İmkansız olan hiç bir ÅŸey yoktur’ sloganı ile baÅŸlattığı tanıtım kampanyası için 50 milyon dolar harcayarak bir numara olduÄŸunu ve kalitesini vurguluyor. Nike ise basketbol ayakkabılarında yakaladığı üstünlüğü vurgulayan tanıtımlar yapıyor. Adidas’ın en büyük kozu mikroçipli ayakkabı DÃœNYA spor ayakkabı pazarında 1990’lı yıllarda kaybettiÄŸi üstünlüğü tekrar ele geçirmek için ataÄŸa kalkan Adidas, geçtiÄŸimiz yıl motorlu, mikroçipli ayakkabı üretti. Adidas 1 markasını taşıyan ayakkabı farklı yüzeylere uyum gösteriyor. Ayakkabı tabanında bulunan küçük motor ve mikroçip sayesinde farklı yüzey ve koÅŸullarda kullanıcının konforunu en üst düzeyde saÄŸlayacak taban koÅŸulunu saÄŸlıyor. Spor giyim devlerinin büyüklükleriAdidas Reebok NikeCiro 8.1 4.0 14Kár 0.423 0.209 1.2 ABD pazar payı (%) 11 12.2 36Â
button