55 ekipten 29'u finish gördü

Güncelleme Tarihi:

55 ekipten 29u finish gördü
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 14, 2004 00:00

Herbiri yüzbinlerce euro yatırımla hazırlanan takımların mücadelesine sahne olan sezonun ilk yarışı Opel Ege Rallisi, akıllarda tuhaf zemini, ekiplerin yaÅŸadığı mekanik problemler ve sürpriz sonuçlarıyla yer etti. Grup N araçlar, Super 1600'leri geçti, Adnan Sarıhan son etapta birinciliÄŸi lastiÄŸi patlayan Serkan Yazıcı'dan aldı.Yepyeni ekipler ve yepyeni otomobillerin mücadelesine sahne olacak olan 2004 Türkiye Ralli Åžampiyonası, geçtiÄŸimiz haftasonu Ä°zmir'de koÅŸulan Opel Ege Rallisi ile baÅŸladı. Citroen, Fiat, Ford, Opel ve Renault ekiplerinin yanısıra güçlü araçlara sahip birçok baÅŸarılı ferdi ekibin ve özel takımların da katıldığı sezonun ilk rallisi, zorluÄŸuyla tüm ekiplere kök söktürdü. Ford Opet Rallye Team ekibi Adnan Sarıhan-Orhan Çelen ikilisinin birinciliÄŸiyle sonuçlanan rallide aynı ekipten Serkan Yazıcı-Can Okan ikinci, Kale Racing Team adına Atölye Kazaz'dan Hakan Dinç-Okan Avcı ise üçüncü olarak Grup N'i kazandı. Dinç'in ardından dördüncü olan Hamdi Ãœnal-Kaan ÖzÅŸenler ekibi, super 1600 klasmanında zafere gitti.55 EKÄ°P YARIÅžTI55 ekibin start aldığı Opel Ege Rallisi'ni 29 ekip tamamlayabildi. Yarışa veda edenlerin listesinde iddialı ekiplerin olması dikkat çekti. Fiat ekibi Volkan Işık-Erkan Güleren ve Ford'dan Yağız Avcı-Ersan Alkır yüksek süratte ciddi kazalar yaparak yarışı terkederlerken, Ercan Kazaz, Ä°brahim Okyay, Nejat Avcı, Tarık Öktem gibi iddialı pilotlar mekanik problemlere yenik düştüler. Renault Performans ekiplerinden Ethem Genim-Atıl Atılgan takla atarak gerilere düşerken, benzin pompası problemi yaÅŸayan ve 5 dakika zaman cezası alan Burak Çukurova-Baran Alpay 12'inci olabildi. Ancak genç ekip Super 1600'de üçüncü sırayı aldı. Motor problemi yaÅŸayan ve yarışın bir kısmını üç silindirle geçen Fiat Abarth Motorsports ekibi Ömer Tolon-Özgür Okan ise genel klasmanda yedinci, Super 1600'de ikinci oldu. Yarışı ilk etaptan beri lider götüren Serkan Yazıcı-Can Okan ikilisi son etapta lastik patlatınca, zirveyi takım arkadaÅŸları Adnan Sarıhan-Orhan Çelen ekibine kaptırdı. Citroen ekibi ise hüznü ve sevinci birlikte yaÅŸadı. Takımın Saxo Super 1600'lerini kullanan Ercan Kazaz-Cem Bakançocukları ve Ä°brahim Okyay-Aras Dinçer ekipleri motor problemleriyle yarışı bitiremediler. Kazaz dördüncü etaba giremeden, Okyay ise son etabın son 10 km'sinde yarışa veda ederlerken, 140 beygir gücünde bir Citroen Saxo ile yarışan genç pilot Fatih Kara ve co-pilotu Burak Kara, problem yaÅŸayan güçlü rakiplerinin arasından sıyrılarak genel klasmanda 9'uncu oldular. Böylece hem Genç Ekipler Kupası'nı, hem de Sınıf 6 Kupası'nı alan ikili aynı zamanda Markalar Åžampiyonası için Citroen'e puan kazandırdılar. Sınıf 6'da Nurkan Yurdakul ikinci, Alptekin Işıkalp üçüncü oldular.Opel'in sponsorluÄŸunu yaptığı Ege Rallisi'nde Opel Motor Sport, Tarık Öktem-Bahadır Gücenmez ikilisi ile mücadele etti. Corsa Super 1600 ile yarışan ikili, motor arızası ile yarışı terkeden bir baÅŸka ekip oldu. Hyundai Accent WRC ile yarışan TOK Sport ekibi Murat Akdilek-ÇaÄŸlar Süren ekibi, iddialı girdikleri rallide iki kez lastik patlatınca onaltıncı olabildiler. Ä°ki adet Ford Puma Super 1600 yarıştıran Prista Oil-GP Garage takımı ise Süheyl PolatoÄŸlu-Serhat ErdoÄŸan ikilisi ile 13. olurken, takımın diÄŸer ekibi Güven Bostancı-Haluk Etel, motor problemi ile yarışı bıraktı.Grup N kategorisinin favorisi Hakan Dinç'ti. Yeni bir Subaru Impreza ile yarışan Dinç-Avcı ikilisi, rahat bir tempoda gittikleri yarışta kolay bir Grup N zaferi kazandılar. Grup N'de ikinci, Mitsubishi Evo 8 ile Mehmet Besler-Egemen Ertürk, üçüncü ise Mitsubishi Evo 6 ile Ahmet-Tamer Hasbay kardeÅŸler oldu. DiÄŸer sınıflarda da rekabet yoÄŸundu. Sınıf 2'de Fiat Palio ile Delta Sport'tan Mithat Diker, sınıf 3'te Renault 19 ile yarışan Osawa pilotu Yunus Kolcu, sınıf 5'te Ford Ka ile Zafer Kabatepe ve sınıf 7'de Renault 19 ile UÄŸur Kızıl ipi önde göğüsleyen isimler oldu.Gödence köyü pit alanı gibiÄ°ki etabın ortasında yer alan Gödence köyündeki manzara da görülmeye deÄŸerdi. Küçük ve ÅŸirin köy, iki etap arasındaki kısıtlı zamanda lastik deÄŸiÅŸtiren ekiplerin görüntüleri ve otomobillerin sesleriyle bir anda Monza pistinin pit alanını andıran bir görünüme kavuÅŸtu.Opel Ege Rallisi Genel KlasmanıPilot Co-pilot Grup-Sınıf Otomobil1 Adnan Sarıhan Orhan Çelen A8 Ford Focus WRC2 Serkan Yazıcı Can Okan A8 Ford Focus WRC3 Hakan Dinç Okan Avcı N4 Subaru Impreza4 Hamdi Ãœnal Kaan ÖzÅŸenler A6 Fiat Palio S16005 Mehmet Besler Egemen Ertürk N4 Mitsubishi Evo 86 Ahmet Hasbay Tamer Hasbay N4 Mitsubishi Evo 67 Ömer Tolon Özgür Okan A6 Fiat Palio S16008 Ahmet Burkay Bilge Ayan N4 Mitsubishi Evo 79 Fatih Kara Burak Kara A6 Citroen Saxo10 Burhan Kuru Aykan Alakoç N4 Mitsubishi Evo 7Radara yakalanana 250 milyon lira cezaOpel Ege Rallisi'nin en uzun normal etabındaki radar kontrolü, birçok ekibi gafil avladı. Etaplara ulaÅŸmak için Ä°zmir-Seferihisar arasındaki ÅŸehirlerarası yolu kullanan ekipler, yol üzerinde pusuda bekleyen radara yakalandılar. Bu noktada trafik kurallarının izin verdiÄŸi süratin üzerinde radara yakalanan her ekibe 250'ÅŸer milyon para cezası kesildi. Ä°kinci günün startını almak için sabah erken saatlerde kapalı parka gelen ekiplerden radar cezası yiyenlerin keyfi kaçtı.Kabus gibi asfaltAsfalt zeminli Opel Ege Rallisi daha antremanlar esnasında bozulan yol zeminiyle, özellikle önden çekiÅŸli otomobillerle yarışan ekipler için kabusa dönüştü. Neredeyse tüm virajların taÅŸlar ve mıcırlarla dolması üzerine son derece tehlikeli bir hal alan etaplara bir de yarışın baÅŸlamasına iki gün kala soÄŸuk asfalt yaması yapıldı. Böylece iyice kayganlaÅŸan zemin, bir çok ekibin zor anlar yaÅŸamasına ve gerçek tempolarına çıkamamalarına sebep oldu. Tüm dünyada asfalt rallilerde super 1600 araçlar grup N dört çeker otomobilleri geçerken, Opel Ege Rallisi'nin Ä°sveç'i aratmayan etaplarında Grup N'ler super 1600'leri geçti.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!