Aras Dinçer
Oluşturulma Tarihi: Nisan 14, 2004 00:47
Herbiri yüzbinlerce euro yatırımla hazırlanan takımların mücadelesine sahne olan sezonun ilk yarışı Opel Ege Rallisi, akıllarda tuhaf zemini, ekiplerin yaşadığı mekanik problemler ve sürpriz sonuçlarıyla yer etti. Grup N araçlar, Super 1600'leri geçti, Adnan Sarıhan son etapta birinciliği lastiği patlayan Serkan Yazıcı'dan aldı.
Yepyeni ekipler ve yepyeni otomobillerin mücadelesine sahne olacak olan 2004 Türkiye Ralli Şampiyonası, geçtiğimiz haftasonu İzmir'de koşulan Opel Ege Rallisi ile başladı. Citroen, Fiat, Ford, Opel ve Renault ekiplerinin yanısıra güçlü araçlara sahip birçok başarılı ferdi ekibin ve özel takımların da katıldığı sezonun ilk rallisi, zorluğuyla tüm ekiplere kök söktürdü. Ford Opet Rallye Team ekibi Adnan Sarıhan-Orhan Çelen ikilisinin birinciliğiyle sonuçlanan rallide aynı ekipten Serkan Yazıcı-Can Okan ikinci, Kale Racing Team adına Atölye Kazaz'dan Hakan Dinç-Okan Avcı ise üçüncü olarak Grup N'i kazandı. Dinç'in ardından dördüncü olan Hamdi Ünal-Kaan Özşenler ekibi, super 1600 klasmanında zafere gitti.
55 EKİP YARIŞTI
55 ekibin start aldığı Opel Ege Rallisi'ni 29 ekip tamamlayabildi. Yarışa veda edenlerin listesinde iddialı ekiplerin olması dikkat çekti. Fiat ekibi Volkan Işık-Erkan Güleren ve Ford'dan Yağız Avcı-Ersan Alkır yüksek süratte ciddi kazalar yaparak yarışı terkederlerken, Ercan Kazaz, İbrahim Okyay, Nejat Avcı, Tarık Öktem gibi iddialı pilotlar mekanik problemlere yenik düştüler. Renault Performans ekiplerinden Ethem Genim-Atıl Atılgan takla atarak gerilere düşerken, benzin pompası problemi yaşayan ve 5 dakika zaman cezası alan Burak Çukurova-Baran Alpay 12'inci olabildi. Ancak genç ekip Super 1600'de üçüncü sırayı aldı. Motor problemi yaşayan ve yarışın bir kısmını üç silindirle geçen Fiat Abarth Motorsports ekibi Ömer Tolon-Özgür Okan ise genel klasmanda yedinci, Super 1600'de ikinci oldu. Yarışı ilk etaptan beri lider götüren Serkan Yazıcı-Can Okan ikilisi son etapta lastik patlatınca, zirveyi takım arkadaşları Adnan Sarıhan-Orhan Çelen ekibine kaptırdı.
Citroen ekibi ise hüznü ve sevinci birlikte yaşadı. Takımın Saxo Super 1600'lerini kullanan Ercan Kazaz-Cem Bakançocukları ve İbrahim Okyay-Aras Dinçer ekipleri motor problemleriyle yarışı bitiremediler. Kazaz dördüncü etaba giremeden, Okyay ise son etabın son 10 km'sinde yarışa veda ederlerken, 140 beygir gücünde bir Citroen Saxo ile yarışan genç pilot Fatih Kara ve co-pilotu Burak Kara, problem yaşayan güçlü rakiplerinin arasından sıyrılarak genel klasmanda 9'uncu oldular. Böylece hem Genç Ekipler Kupası'nı, hem de Sınıf 6 Kupası'nı alan ikili aynı zamanda Markalar Şampiyonası için Citroen'e puan kazandırdılar. Sınıf 6'da Nurkan Yurdakul ikinci, Alptekin Işıkalp üçüncü oldular.
Opel'in sponsorluğunu yaptığı Ege Rallisi'nde Opel Motor Sport, Tarık Öktem-Bahadır Gücenmez ikilisi ile mücadele etti. Corsa Super 1600 ile yarışan ikili, motor arızası ile yarışı terkeden bir başka ekip oldu. Hyundai Accent WRC ile yarışan TOK Sport ekibi Murat Akdilek-Çağlar Süren ekibi, iddialı girdikleri rallide iki kez lastik patlatınca onaltıncı olabildiler.
İki adet Ford Puma Super 1600 yarıştıran Prista Oil-GP Garage takımı ise Süheyl Polatoğlu-Serhat Erdoğan ikilisi ile 13. olurken, takımın diğer ekibi Güven Bostancı-Haluk Etel, motor problemi ile yarışı bıraktı.
Grup N kategorisinin favorisi Hakan Dinç'ti. Yeni bir Subaru Impreza ile yarışan Dinç-Avcı ikilisi, rahat bir tempoda gittikleri yarışta kolay bir Grup N zaferi kazandılar. Grup N'de ikinci, Mitsubishi Evo 8 ile Mehmet Besler-Egemen Ertürk, üçüncü ise Mitsubishi Evo 6 ile Ahmet-Tamer Hasbay kardeşler oldu. Diğer sınıflarda da rekabet yoğundu. Sınıf 2'de Fiat Palio ile Delta Sport'tan Mithat Diker, sınıf 3'te Renault 19 ile yarışan Osawa pilotu Yunus Kolcu, sınıf 5'te Ford Ka ile Zafer Kabatepe ve sınıf 7'de Renault 19 ile Uğur Kızıl ipi önde göğüsleyen isimler oldu.
Gödence köyü pit alanı gibiİki etabın ortasında yer alan Gödence köyündeki manzara da görülmeye değerdi. Küçük ve şirin köy, iki etap arasındaki kısıtlı zamanda lastik değiştiren ekiplerin görüntüleri ve otomobillerin sesleriyle bir anda Monza pistinin pit alanını andıran bir görünüme kavuştu.
Opel Ege Rallisi Genel Klasmanı
Pilot Co-pilot Grup-Sınıf Otomobil
1 Adnan Sarıhan Orhan Çelen A8 Ford Focus WRC
2 Serkan Yazıcı Can Okan A8 Ford Focus WRC
3 Hakan Dinç Okan Avcı N4 Subaru Impreza
4 Hamdi Ünal Kaan Özşenler A6 Fiat Palio S1600
5 Mehmet Besler Egemen Ertürk N4 Mitsubishi Evo 8
6 Ahmet Hasbay Tamer Hasbay N4 Mitsubishi Evo 6
7 Ömer Tolon Özgür Okan A6 Fiat Palio S1600
8 Ahmet Burkay Bilge Ayan N4 Mitsubishi Evo 7
9 Fatih Kara Burak Kara A6 Citroen Saxo
10 Burhan Kuru Aykan Alakoç N4 Mitsubishi Evo 7
Radara yakalanana 250 milyon lira cezaOpel Ege Rallisi'nin en uzun normal etabındaki radar kontrolü, birçok ekibi gafil avladı. Etaplara ulaşmak için İzmir-Seferihisar arasındaki şehirlerarası yolu kullanan ekipler, yol üzerinde pusuda bekleyen radara yakalandılar. Bu noktada
trafik kurallarının izin verdiği süratin üzerinde radara yakalanan her ekibe 250'şer milyon para cezası kesildi. İkinci günün startını almak için sabah erken saatlerde kapalı parka gelen ekiplerden radar cezası yiyenlerin keyfi kaçtı.
Kabus gibi asfaltAsfalt zeminli Opel Ege Rallisi daha antremanlar esnasında bozulan yol zeminiyle, özellikle önden çekişli otomobillerle yarışan ekipler için kabusa dönüştü. Neredeyse tüm virajların taşlar ve mıcırlarla dolması üzerine son derece tehlikeli bir hal alan etaplara bir de yarışın başlamasına iki gün kala soğuk asfalt yaması yapıldı. Böylece iyice kayganlaşan zemin, bir çok ekibin zor anlar yaşamasına ve gerçek tempolarına çıkamamalarına sebep oldu. Tüm dünyada asfalt rallilerde super 1600 araçlar grup N dört çeker otomobilleri geçerken, Opel Ege Rallisi'nin İsveç'i aratmayan etaplarında Grup N'ler super 1600'leri geçti.