Alp ULAGAY
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2007 00:00
2002’de Avrupa pistlerine adım atmıştı Kenan Sofuoğlu. Sadece yeteneğine güvenerek gaza basıyor, çok daha tecrübeli rakiplerini geçmeye çalışıyordu. 17 yaşındaydı, Türkiye dışına ilk kez çıkıyordu, yabancı dil bilmiyordu, ailesinin parasal desteğiyle yarışlara katılabiliyordu. Ama uluslararası bir motosiklet yıldızına dönüşme rüyasından hiç vazgeçmedi. Artık, Avrupa’nın önemli takımlarının peşinde koştuğu, bu işten para kazanan, Dünya Supersport Şampiyonası’nda birbiri ardına yarış kazanan 22 yaşında bir sürücü.
ÖDÜNÇ KARAVANLA SEYAHAT EDİYORDU
Beş yıl önce Hürriyet’e şöyle yakınmıştı Kenan: "Motosa’nın verdiği ödünç karavanla yarışlara gidiyorum. Takımım sadece bu karavan ve üç kişiden ibaret. Mutfağı, büroları bulunan üç TIR kamyonuna sahip Yamaha takımını görünce şoka girdim." Bu kadar değil. Maddi imkansızlık nedeniyle yarışlar arasında Türkiye’ye dönmek yerine Avrupa şehirleri arasındaki otoyollarda karavanıyla seyahat ediyordu. Çünkü uçak seyahatlerini karşılayacak bir bütçesi yoktu.
ŞİMDİ ÜÇ TIR KAMYONLU EKİBİ VAR
İki yıldır Avrupa’nın en önemli takımlarından TenKate adına yarışıyor Kenan Sofuoğlu. TenKate 10 milyon Euro yıllık bütçeye sahip. "Hele Hollanda’da havaalanında takım üniformasıyla bizi görenler mutlaka konuşmak istiyor, imza alıyorlar. Çok sayıda hayranımız var," diyor Kenan. Kurucusu Gerrit Ten Kate’nin yeğeni Ronald Ten Kate’nin yönetimindeki takımda dört sürücünün dışında 28 kişilik bir idari ve teknik kadro var. Takım Avrupa’daki seyahatlerine tam donanımlı üç TIR kamyonuyla çıkıyor.
SADECE YETENEĞİYLE YARIŞIYORDU
Avrupa pistlerine adım attığında motosiklet üzerindeki yeteneğine ve bu spora duyduğu heves ve sevgiye güveniyordu. Bu yeteneği sayesinde pistte her şeyi yapabileceğine inanıyordu. Bu yüzden çok sayıda kaza yaptı, ufak tefek sakatlıklar geçirdi. Halbuki altındaki motosikleti geliştirmek için mekanikerlerle iyi iletişim kurabilmeli, sürüşle ilgili onlara bilgi aktarmalıydı. 2004’te Avrupa Superstock Şampiyonası’nda yarışmak için alışık olduğu 600cc’lik motosikletten 1000cc’lik motosiklete geçince ilk önemli şoku yaşadı.
TEKNİK BİLGİ AÇIĞINI KAPATTI
Bugün hem 600cc hem de 1000cc’lik motosiklet üzerinde büyük bir ustalıkla yarışacak tecrübeye sahip. Bu sezon Ten Kate takımında iki yıldır CBR 600’le yarışıyor. Her yarıştan veya deneme sürüşünden sonra garaj döndüğünde mekanikerlerin "Karşılaştığın sorunları anlat" komutuna rahatlıkla cevap verebiliyor. Motosikletten gelen her garip sesin hangi sorundan kaynaklandığını söyleyebiliyor. Zevk için yarışan bir motosikletçiden "Artık kaybedecek çok şeyim var" diyen bir profesyonele dönüştü.
AİLE DESTEĞİYLE YARIŞIYORDU
Türkiye şampiyonu olduktan sonra babasının desteğiyle ilk kez Avrupa’ya çıkmıştı. Hiçbir sponsoru yoktu. Tek kelime yabancı dil bilmiyordu. Yamaha mekanikerleriyle, Almanya’daki tanıdıklarının gönüllü tercümanlığı sayesinde anlaşabiliyordu. Üç yıl boyunca Yamaha-Almanya takımının desteğiyle boğaz tokluğuna yarıştı. Almanya’nın çeşitli kentlerinde arkadaşlarıyla paylaştığı ufak apartman dairelerinde yaşadı. Bu yüzden, Almanya’da 2002’de Hannover’de, sonra Braunschweig’de, 2003’ten 2005’e kadar Düsseldorf’ta ve geçen yıl Hollanda’nın Zwolle kentinde yaşadı.
İLK KEZ PARA KAZANIYOR
Geçen sezon Winston sponsorluğuyla yarışırken maddi açıdan bir parça rahatladı. Bu sezon ise Hanspree’nin sponsorluğunda ilk kez para kazanıyor. Bu durumdan çok memnun: "Kazancım Türkiye’deki ünlü futbolcularla kıyaslanamaz bile. Ama ilk kez ailemin desteği olmadan yarışıyorum." Son altı ayda küçük bir dünya turu yaptı sayılır: 2006’nın sonunda İtalya ve Fransa’daki yarışlardan sonra İspanya’da deneme sürüşlerine katıldı. ABD’de deneme sürüşü yaptı. Bu sezonun ilk yarışları ise Katar, Yeni Zelanda ve İngiltere’deydi. Kenan, artık iyi derecede İngilizce ve biraz Almanca bilen uluslararası bir sporcu.
2007’DE EN BÜYÜK FAVORİ
Sezon başlamadan Dünya Superstock Şampiyonası’nda bu sezonun favorilerinden biriydi. İlk üç yarışta da beklentileri boşa çıkarmadı. Katar’daki sezonun ilk yarışını (solda) kazandıktan sonra Avustralya’da, Phillip Island’da, Fransız Foret’nin arkasından ikinci sırayı aldı. Son olarak 1 Nisan’da Donnigton pistindeki İngiltere yarışında da kürsünün en üst basamağındaydı. Bugün, Valencia’daki sezonun dördüncü yarışı öncesi genel klasmanda, 70 puanla, en yakın rakibi Japon Kaçuaki Fucivara’nın 27 puan önünde yer alıyor.
BEŞ YILDA NELER YAPTI?
2002: Amatör statüde Almanya Şampiyonası’nda ve Avrupa Supersport şampiyonasında yarıştı. Almanya Şampiyonası’nda art arda beş yarış kazanıp şampiyonluğa ulaştı.
2003: Yamaha takımıyla yine Avrupa Supersport Şampiyonası’na katıldı ve sezonu 10 puan farkla ikinci sırada bitirdi.
2004: Yamaha takımı Avrupa Superstock Şampiyonası için Kenan Sofuoğlu’nu seçti. Sezonun ilk yarısında 1000cc’lik yeni motosiklete intibakta zorlandı. Ama son altı yarışta kürsüye çıkıp Avrupa üçüncüsü oldu.
2005: Dünya Superstock Şampiyonası’nda sakatlık nedeniyle iki yarış kaçırmasına karşın son üç yarışa genel klasman lideri olarak girdi. Fransa’daki son yarışın son virajında taktik hata yapıp takım arkadaşı Didier Van Keymeulen’e geçildi ve dünya ikinciliğiyle yetindi.
2006: Winston Türkiye’nin sponsorluğu sayesinde ünlü Hollanda takımı TenKate’yle anlaştı. Teknik konulardaki uyum sorun nedeniyle sezon kötü başladı. Ama son altı yarışta iki birincilik alıp sezonu 157 puanla üçüncü bitirdi.