Güncelleme Tarihi:
Polestar firması, geçen hafta S90 ve V90'daki D5 dizel motoru geliştirmişti. Şimdi beygir gücünde artış sırası XC90'a geldi. Seçilen T8 Twin motor, standart versiyonda hem turboşarjla hem de süperşarjla donatılmış 2.0 litrelik dört silindirli motorla birlikte çalışan elektrik motoru sayesinde 400 beygir güç ve 640 Nm tork üretiyor.
Deneyimini bu motora uygulayan Polestar, çıkış gücünü 421 beygire, torku ise 680 Nm'ye çıkarmayı başardı. İçten yanmalı motor tek başına 334 beygir ve 440 Nm üretirken elektrik motor 87 beygirlik ve 240 Nm'lik destek sağlıyor. Bu güç artışıyla Polestar'ın modifiye ettiği XC90 T8 Twin motor, sıfırdan 100 km/s hıza 5.5 saniyede çıkabiliyor. Bunu yaparken 2.1 l/100 km yakıt tüketimini koruyor ve sadece elektrik motoru ile 43 kilometrelik bir menzile sahip olmayı başarıyor.
T8 Twin motora daha çok hibrit gücü eklemenin dışında, Polestar gaz tepkisini arttırdı ve viteste kalma fonksiyonunu iyileştirdi. Bu iyileştirme sayesinde araç yüksek yanal kuvvetlerin olduğu virajlarda seçili viteste kalmaya devam edecek. Yani hibrit SUV viraj alırken istenmeyen vites değişimleri yapmayacak ve bu da daha sportif bir sürüş deneyimi sağlayacak.
Polestar'ın XC90 T8 için yaptığı iyileştirme paketi şu anda Avrupa'da mevcut. Ayrıca Volvo, Ekim'de Birleşik Devletler'de de yeni versiyonu piyasaya sürmeyi planladığını söylüyor. Altı veya daha fazla silindirli bir araç beklemeyin çünkü Volvo, motor boyutlarını küçültme yolunu izlediğini açıklığa kavuşturdu; yani Volvo'nun en güçlü araçları 4 silindirli içten yanmalı motorlara sahip olacak.