330 trilyonluk dev yarış

Güncelleme Tarihi:

330 trilyonluk dev yarış
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 1999 00:00

Haberin Devamı

Geçen yılki Formula 1 yarışlarının TV aracılığıyla rekor düzeyde seyirciye ulaşması üzerine dev şirketler önümüzdeki sezon için yarış takımlarına milyonlarca dolar yağdırmaya başladı. Sadece sigara şirketleri 250 milyon dolarlık reklam veriyor. Formula 1'de bu yılki reklam pastasının 1 milyar doları (330 trilyon TL) aşarak rekor kırması bekleniyor.

Başka hiçbir spor dalı, özellikle sigara şirketleri için bu kadar geniş açılı bir reklam potansiyeli oluşturmuyor. ABD'deki reklam kısıtlamaları nedeniyle büyük darbe yiyen Philip Morris (Marlboro), BAT ve Reemtsma gibi büyük sigara şirketlerinin de katkılarıyla Formula 1'de bu yıl 1 milyar doları (330 trilyon TL) aşan bir reklam pastası oluşması bekleniyor. Alman Focus dergisinin haberine göre bu meblağ bütün zamanların en büyük rekorunu oluşturuyor.

Formula 1'de yarışan 11 takımın sponsor ve reklam ortaklarının sayısı 40'ı buluyor. Bu sayının 1999 sezonunda daha da artacağı tahmin ediliyor. Sigara şirketleriyle bira ve meşrubat firmalarının yanı sıra Siemens'ten Bosch'a, Mannesmann ve Deutsche Bank'tan Teleglobe ve Nortel Networks'a kadar bir dizi şirket bu yıl Grand Prix'lerde boy göstermeye hazırlanıyor.

Geçtiğimiz 98 sezonunda tüm Grand Prix yarışlarını TV aracılığıyla 40 milyar kişinin izlediğini gözönünde bulunduran büyük sigara şirketleri 99 sezonu için yarış takımlarına milyonlarca dolar akıtıyorlar. Önümüzdeki 7 Mart'ta Avustralya Grand Prix'siyle start alacak olan Formula 1 yarışlarında McLaren-Mercedes takımının en büyük reklam pastasına sahip olması bekleniyor. Bu takım için tahmin edilen 230 milyon dolarlık meblağı 220 milyon dolarla Ferrai izliyor. Ralf Schumacher'i transfer eden Williams ekibinin kasasına ise yaklaşık 200 milyon dolar gireceği belirtiliyor.

REKOR SCHUMI'DE

Geçen sezonda McLaren-Mercedes pilotu Finlandiyalı Mika Hakkinen'in ardından ikinci olan Ferrari'nin Alman pilotu Michael Schumacher, bugüne kadar en fazla reklam toplayan yarışçı olarak gösteriliyor.

Schumi'nin Marlboro'yla 60 milyon dolar; Shell'le 20 milyon dolar, Asprey'le de 20 milyon dolarlık sözleşmesi var. Formula 1'deki son şampiyonluğunu bundan 20 yıl kazanmış olmasına karşın Ferrari, Schumi'nin imajı sayesinde büyük prim topluyor. Schumi'nin öyle bir süksesi var ki, Amerikan oyuncak firması Mattel bile ünlü yarışçıyla 25 milyon dolarlık sözleşme imzaladı.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!