24 saat durmadan yarıştılar

Güncelleme Tarihi:

24 saat durmadan yarıştılar
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 16, 2004 00:00

FIA GT Åžampiyonası takviminin en zor ve en prestijli yarışı ‘‘24 Hour Le Mans’’, Fransa'nın Le Mans ÅŸehrindeki geleneksel parkurda koÅŸuldu. Bu yarış için Le Mans'daki yarış pisti ve pistin etrafındaki geniÅŸ caddelerin bir kısmı kullanıldı.TrafiÄŸe kapatılan caddeler, piste baÄŸlandı ve parkur oluÅŸturuldu. 24 saatlik Le Mans yarışı, dünyanın en prestijli otomobil yarışlarından biri. takımların 24 saat boyunca hiç durmadan yarıştıkları organizasyonda, 24 saat içinde en çok turu atmayı baÅŸaran ekip birinci oluyor. Tabii bu 24 saat içinde mümkün olduÄŸu kadar çok tur atmanın sırrı, dayanıklı ve hızlı bir otomobile sahip olmak. Çünkü her pit-stop'ta zaman aleyhte iÅŸliyor. Yarışta her otomobili üç pilot dönüşümlü olarak kullanıyor. 4 kategoride yapılan geleneksel Le Mans 24 saat yarışına bu yıl toplam 50 takım start aldı. GeçtiÄŸimiz yılların iddialı takımı Audi'nin üç aracı genel klasmanı kazanmayı umuyordu, fakat araçlardan ikisi birbirlerine dokununca uzun bir süre pit alanında tamir görmek zorunda kaldılar ve podyum ÅŸanslarını kaybettiler. DiÄŸer Audi R8 ise uzun süre liderliÄŸini devam ettirmesine raÄŸmen sabaha karşı bir mekanik problem yaÅŸayarak pite girdi ve zaman kaybetti. Yarışın galibi 379 tur atan Team GOH, eski tip bir Audi ile birinci olurken, Audi fabrika takımı ikincilikle yetinmek zorunda kaldı. Yarışta birçok Formula 1 pilotunun yanısıra 1995 Dünya Ralli Åžampiyonu olan ünlü pilot Colin McRae de start aldı. McRae, ilk kez bu tarz bir yarışta yer aldığını ve beklediÄŸinden çok daha zor geçtiÄŸini söyledi. Yarışı kazanan GOH takımı pilotlarından Tom Kristensen, bu yarışı 6'ncı kez birinci bitirerek, ünlü pilot Jacky Ickx'in rekoruna ortak oldu. Kristensen yarıştan sonra yaptığı açıklamada, henüz çocukken Jacky Ickx'in yarışlarını seyrettiÄŸini, ÅŸimdi onun rekorunu egale ettiÄŸine hala inanamadığını söyledi.En uzun maraton rallisi Türkiye’den geçiÅŸ yaptıİlki 1968 yılında düzenlenen ve dünyanın en uzun ve zorlu rallilerinden Londra-Sydney Rallisi, geçtiÄŸimiz günlerde güzergahındaki Türkiye etaplarını geçti. 5 Haziran günü Londra'dan start alan ve 4 Temmuz'da Avustralya'nın Sydney kentinde finish görecek olan ekipler, 14 Haziran günü Ä°psala'dan Türkiye'ye giriÅŸ yapıp, aynı gün KeÅŸan civarındaki Melange ve Eceabat etaplarını geçtiler. Gün sonunda Bursa'ya ulaÅŸan ekipler, ertesi gün Bursa'nın Mürseller ilçesi civarındaki Olympus ve Güle güle etaplarını geçtikten sonra, bu sabah Hindistan'a doÄŸru yola çıktılar. Tırmanma'da Prista Oil zaferiTürkiye Tırmanma Åžampiyonası, geçtiÄŸimiz haftasonu Åžile yakınındaki Darlık parkurunda yapıldı. 3 kategoride 30'a yakın aracın start aldığı yarışta, özellikle kategori 1'de büyük çekiÅŸme yaÅŸandı. Ford Puma Super 1600'lerle yarışan Prista Oil Takımı pilotları Celal Özben ve Güven Bostancı ile Mitsubishi Evo 6 ile mücadele eden Vedat Diker arasındaki zevkli mücadele sonunda ipi önde göğüsleyen Celal Özben olurken, Güven Bostancı ikinci, Vedat Diker ise üçüncü oldu. Kategori 2'de ise sürpriz vardı. Uzun zamandır bu kategoriyi hakimiyetleri altına alan Opel Astra GSI pilotlarını, TOK Sport tarafından hazırlanan güçlü Honda Civic Type-R'ı ile geride bırakan Mustafa Söylemez, yarışı önde bitirdi. Kategori 3'de ise nostalji rüzgarı esti. Ford Escort MK 1 ile yarışan Yalçın Arsan, güçlü rakiplerine fark atarak sezonun en rahat yarışlarından birini çıkardı. BMW ve Toyota atıldı Ferrari duble yaptıFormula 1 Kanada Grand Prix'si sezonun en sansasyonel yarışlarından biri olarak geride kaldı. Ferrari pilotu Michael Schumacher bir kez taktisyen yönünü gösterdi ve sadece 2 pit-stop yaparak, 3'er pit-stop yapan rakiplerini geride bırakıp damalı bayrağı ilk gören pilot oldu. Alman pilotun Ferrari'si hiçbir problem çıkarmazken, pole pozisyonunun sahibi Ralf Schumacher ikinci ve Ferrari pilotu Rubens Barrichello üçüncü oldular. Bir baÅŸka Williams-BMW pilotu Juan Pablo Montoya ise yarışı dördüncü bitirdi. Ancak yarış sonrası yapılan ve otomobillerin kurallara uygunluklarının incelendiÄŸi teknik kontrolde Toyota ve Williams-BMW takımlarının otomobillerinin fren sistemlerinin kurallara aykırı olduÄŸu tespit edildi. Ä°kinci sırayı alan Ralf Schumacher, dördüncü sırayı alan Juan Pablo Montoya ve Toyota pilotları yarıştan diskalifiye edildiler. Böylece Rubens Barrichello ikinciliÄŸe, BAR-Honda pilotu Jenson Button ise üçüncü olarak podyuma yükseldi. Michael Schumacher, bu pistte yedinci zaferini, bu sezonun da yedinci yarışını kazanmış oldu.Tek marka kupaları tam gazRenkli mücadelelere sahne olan tek marka kupaları, geçtiÄŸimiz haftasonu da pistlere çıktılar. Performans Organizasyonun düzenlediÄŸi Clio Cup, bir kez daha Yunanistan'ın Serres Pisti'ne giderken, Safari Motorsporları'nın organize ettiÄŸi Honda-Alpet Cup ve Toreador Cup serileri, Ä°zmir Pınarbaşı Pisti'nde start aldılar. Clio Cup yine kıran kırana bir mücadeleye sahne oldu. Yarış sonunda Ahmet Cemil Çıpa, tecrübeli rakiplerini geride bırakarak, finiÅŸ çizgisini ilk geçen pilot oldu. Selim Özgörkey ikinci, Kenan DoÄŸulu ise üçüncü oldu. 15 pilotun start aldığı Honda Alpet Cup'da ise Ozan Åžer ilk sırayı alırken, Haluk Sevgen ikinci, Mete Konuralp üçüncü oldu. Bu yarışın ardından, Fiat Siena ile yapılan Toreador Cup start aldı. Yine 15 pilotun yarıştığı Toreador Cup'da Özen Özer birinci oldu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!