Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2008 00:00
Dünya Ralli Şampiyonası’nda ikinci yarış olan İsveç Rallisi de geride kaldı. Fakat bu yarış geride kalırken tarihin yapraklarına unutulmaz anları da yazdırdı.
Dünyanın en zorlu yarışlarından biri olan İsveç Rallisi bu sezon eriyen buzların da büyük etkisiyle her zamankinden biraz daha zorlu bir parkura sahipti. Çamur üzerinde ilerlemek zorunda kalan ekipler finiş görmekte oldukça zorlanırken daha çocuk yaşta denecek bir pilot ise adını bu zorlu parkur üzerinde tarihe yazdırmak için yola çıkmıştı.
KURT YÖNETİCİ BULDU
Ford Takımı’nın patronu Malcolm Wilson’un geçtiğimiz sezon sonunda takımdan emekli olarak ayrılan Fin pilot Marcus Gronholm’ün yerine takıma aldığı isim ilk başta biraz şaşkınlık uyandırmıştı. Tecrübeleri ile tanınan ve yarattığı yıldızlarla bilinen Wilson’un yaptığı bu tercih ralli kulislerinde oldukça tartışıldı. Çünkü takımdan ayrılan tecrübeli Gronholm’ün yerine Dünya Ralli Şampiyonası kariyeri sadece birkaç yarışla sınırlı olan 22 yaşındaki Jari Matti Latvala takıma alınmıştı. 1985 doğumlu olan bir diğer Finlandiyalı pilotun nasıl bir
seçim olduğu ise daha sezonun ikinci yarışında ortaya çıktı ve kurt yönetici Wilson’un haklı olduğu bir kez daha gözler önüne serildi.
DAHA 22 YAŞINDA
Aslında Latvala’nın kariyeri içinde kötü demek imkansız. Henüz 22 yaşında olsa bile ralli parkurlarının parlayan yıldızlarından biri olan Latvala kariyerinin altın sayfalarını ise bu yıl yazmaya başladı. Ford Takımı ile ilk startını Monte Carlo Rallisi’nde alan fakat bu yarışı tamamlayamayan Latvala, İsveç Rallisi’nde ise tecrübeli rakiplerinin arasından sıyrılarak birinciliği elde etti. Böylelikle Dünya Ralli Şampiyonası tarihini en genç yarış kazanan ismi de olmayı başaran Latvala, Pilotlar Şampiyonası’nda da 10 puanla Loeb ile birlikte ikincilik koltuğuna oturdu. Anlaşılan bundan böyle ralli parkurlarında genç yaşına rağmen peşine milyonları takan bir efsane doğacak. Bu pilotu artık çok daha iyi takip etmek gerektiği de bu yarışla birlikte ortaya çıkmış oldu.
PODYUM FORD PİLOTLARININ
Ford Takımı zorlu yarıştan en karlı ayrılan ekip olmayı da başardı. İsveç Rallisi’nde genç pilotları ile birinciliği elde eden Ford Takımı bir diğer ama daha tecrübeli isim Mikko Hirvonen ile ikinci sırada finiş gördü. Böylelikle Ford pilotları bu yarışta ilk iki sırayı elde ederek takımlarına duble keyfi yaşatmış oldu. Yarışta bir diğer Ford Focus WRC ile start alan Gigi Galli ise üçüncü sırada finiş gördü. Böylelikle İsveç Rallisi’nin podyumu Ford pilotları tarafından kuşatılmış oldu.