Güncelleme Tarihi:
2017 sezonu F1 araç lansman tarihlerine göz atacak olursak, Force India 22 Şubat için programda yer alıyor. Force India’yı 23 Şubat tarihinde Mercedes ve 24 Şubat’ta ise Ferrari takip ediyor.
İspanya basınından gelen habere göre McLaren, rakiplerinin önüne geçerek diğer takımlardan iki gün önce gerçekleştireceği yeni aracının lansman tarihini belirledi.
AS spor gazetesinin verdiği bilgiye göre bu haber, takım tarafından henüz doğrulanmamış durumda.
McLaren ise bu haberi açıkça reddederek verilen tarihin doğru olmadığını açıkladı.
Takım yaptığı açıklamada “Lansman için açıklanan 19 Şubat ve 21 Şubat tarihleri, doğru değildir.” cümlesini kullandı."
McLaren’in Direktörü Zak Brown’ın bu konudaki açıklaması ise şu şekilde: “Lansman tarihimizi, İspanya testinden hemen önce açıklayacağız, tarih henüz netlik kazanmış değil. Yeni aracımızı, mağaza katımızda sergiledik ve geleceğimiz hakkında çok heyecanlıyız.”
“Yeni aracın görüntüsüne (giydirme) onay verdim. Hem görsel hem de teknik anlamda aracın görünüşünün taraftarları heyecanlandıracağını düşünüyorum.”
Bu sene Formula 1 dizaynlarına olan ilgi, önemli derecede artmış durumda. Geçen senenin lansmanları “sıradan bir iş” gibiyken, bu senenin yeni teknik düzenlemeleri, takımları, araçlarında büyük değişiklikler yapmaya zorladı.
2014 senesindeki hibrid turbo güç ünitelerinin tanıtımından beri 2017 senesi, yeniden oluşturulmuş en büyük düzenlemelerin görüleceği senelerden birisi olacak.
Lastikler, 2016 senesine oranla yüzde 25 civarında genişledi. Arka lastik en olarak 325mm’den 405mm’ye çıkarıldı. Ön lastik ise 245mm’den 305mm’ye çıkarılmış durumda. Tekerlek jant ölçüsü 13 inç olarak aynı kalmasına rağmen lastik çapı da kısmen arttırıldı.
Daha önce 950mm olan arka kanat yüksekliği maksimum 800mm olarak azaltılırken, ön kanat açıklığı ise 1650mm’den 1800mm’ye arttırılacak. 1400mm’den 1600mm çıkartılarak araçların kasası daha da genişleyecek. Difüzörün yüksekliği 125mm’den 175mm’ye, genişliği ise 1000mm’den 1050mm’ye arttırılacak. Arka tekerlek aks çizgisinin önü uzatılacak ve ek olarak difüzör daha uzun olacak.
Genel anlamda, lastikler de dahil maksimum ağırlık 702 kilodan 722 kiloya çıkarıldı.
Yapılan tüm yeni düzenlemelerin bütün amacı, yere basma gücünü ve yol tutuşu arttırmak, tur başına araçları üç ile beş saniye gibi sürelerde hızlandırmak ve fiziksel olarak sürücülere daha zorlu bir mücadele yaratmak.