2004'ün en hırçın çocuÄŸu; yeni Yamaha R1

Güncelleme Tarihi:

2004ün en hırçın çocuğu; yeni Yamaha R1
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 02, 2004 00:00

Ben süperspor yani sokak aÄŸzıyla; cadde motorlarına hep içim geçe geçe bakarım. Yurdumun yol ve trafik durumunu ve saÄŸ elimin altındaki güce irademin yenileceÄŸini bildiÄŸimden kendimi hep frenliyorum. Ama arada bir dellenip ‘‘Bir cadde motoru yapıcam artık kendime, anasını satiim!' dediÄŸimde de her motorcunun başına gelen ÅŸey geliyor başıma; yakın çevrem kıyametleri koparıyor. Ben de böyle dellendiÄŸim zamanlarda eÅŸin dostunkilerle yetindim bu güne kadar... Bakmayın endurocu olduÄŸuma, içimde gizli bir racingci yatmakta...:)Bu haftadan itibaren istedik ki tek tek motorlardan bahsedeyim size. Hangisi ne menem bir aletdir, okuyup öğrenelim beraberce... Ä°ÅŸte bu hafta hızlı bir giriÅŸ yapıyoruz ve karşınızda; Yamaha YZF R1 efsanesinin son hali...Yamaha 2004'te, geliÅŸtirdiÄŸi ve deÄŸiÅŸtirdiÄŸi pek çok özelliÄŸiyle yeni, üçüncü nesil R1'le çıktı karşımıza... Üçüncü nesil R1'de, Moto GP'de geliÅŸtirilen, tamamen yeni bir ÅŸase kullanan Yamaha, caddelerin hızlı çocuÄŸunun ruhundaki hırçınlığı iyiden iyiye ortaya çıkarmış. Tamamen yenilenen ÅŸasesi, yeniden tasarlanmış hafif 5 parmaklı jantları, oldukça ince tutulan yakıt deposu, geliÅŸtirilen frenleri ve gözden geçirilen biniÅŸ pozisyonuyla yeni R1 süperspor makinaseverlerin ‘‘yine yeniden’’ fanatiÄŸi olabilecekleri bir motosiklet..Yamaha'nın R1'i ilk çıktığında, süperspor sınıfının düşüşe geçtiÄŸi bir dönemdi ve bu sınıf R1 sayesinde tekrar ÅŸahlanışa geçmiÅŸti. GeliÅŸtirilen motoru, ÅŸase teknolojisi ve daha önce görülmemiÅŸ özellikleriyle R1 süper bir çıkış yapıp kendi fanatiklerini yaratırken, teknik özellikleri ve deÄŸerleriyle superspor kategorisini performans açısından yeni bir yere taşımıştı. Mesela R1'in ilk çıktığı zamanlarda 150 beygir ve 177 KG sayıları akıllara ziyan rakamlardı. Pekiiii yeni, üçüncü kuÅŸak R1'in ağırlık, güç deÄŸerlerini duymak ister misiniz? Emin misiniz? Bak söylerim aklınız ÅŸaÅŸar? (benim ÅŸaÅŸtı çünkü) Tamam söylüyorum; 172 beygir ve 172 kilogram. Bu rakamlarla, ağırlık güç oranlarında ilk kez yakalanan 1:1'le üçüncü kuÅŸak R1 yeni bir çığır açıyor.ATV DÖRT TEKERLEKLÄ° MOTOSÄ°KLET MÄ°Uzaktan görüntüsüne baktığınızda bu soruya evet diyebilirsiniz. Ben ısrarla hayır diyorum. Ä°nanın deÄŸil... Bir kere ATV'ye binmek isterseniz motosikletle ilgili bildiÄŸiniz pek çok ÅŸeyi unutmanız gerekiyor. ÖrneÄŸin gaz yine saÄŸda ama baÅŸ parmağınızla ittirerek kullanılan bir butonda... Sonra motosikletin aksine virajlarda ters tarafa yatmanız gerekiyor ama benim gibi motor kullanmaya alışmış biriyseniz farkında olmadan virajda aletle aynı yöne yatıyorsunuz ve yan iki tekerin nasıl havalandığını hayret ve ‘‘yusufla’’ izliyorsunuz...Son derece eÄŸlenceli bir koca çocuk oyuncağı ATV! Bir kere kullanırsanız sanırım bundun sonra sık sık  ‘‘ATV Kul-lana-cak- sınız!!!’’Özellikle genç sürücüler için tasarlanmış Polaris'in YOUTH serisinden Predator 90. Yeni Predator 90 özellikleri:90 cc elektrikli marÅŸ ve gerektiÄŸnde ayakla çalıştırma. GeliÅŸtirilmiÅŸ soÄŸukken çalışma, akselerasyon ve performans için yeni silindir kafası dizaynı. Daha rahat sürüş için daha uzun aks açıklığı ve daha geniÅŸ A kollu geliÅŸtirilmiÅŸ süspansiyon geometrisi. Yeni geliÅŸtirilmiÅŸ daha büyük akü. Yeni geliÅŸtirilmiÅŸ sürüş ve çalışma. Yeni daha rahat ve kolay gaz pedalı mekanizması Kolay çalışma ve daha iyi performans için manuel jikle. Yeni daha yumuÅŸak daha konforlu tutacaklar.BEŞİKTAÅž SOFUOÄžLUYLA MOTOSÄ°KLETE ADIM ATTIBeÅŸiktaÅŸ Spor Kulübü, Türkiye'nin dünya motosiklet pistlerinde boy gösteren genç yeteneÄŸi Kenan SofuoÄŸlu'yla motosiklet sporuna da el attı. Vallaha ne diyeyim helal olsun... Ben bu habere çok sevindim çünkü uzun zamandır Kenan için; ‘‘Yahu niye kimse bu çocuÄŸa sahip çıkmıyor?’’ diye kara kara düşünürdüm. BeÅŸiktaÅŸ'ın Kenan'a sahip çıkmasında, TMF (Türkiye Motosiklet Federasyonu) BaÅŸkanı Yunus B. Uçar'ın, büyük etkisi olduÄŸunu da bilmenizi isterim. BeÅŸiktaÅŸ yönetimi böylece, üç büyükler içinde motorsporlarına giren ilk kulüp oldu. Darısı diÄŸer klüplerimizin başına...BeÅŸiktaÅŸ'ın ilk motosiklet yıldızı olmaya hazırlanan SofuoÄŸlu, 2004 sezonunda Avrupa SuperStok kategorisinde BeÅŸiktaÅŸ lisansıyla yarışacak.. Yamaha da yeni sezonda Kenan'a yepyeni bir R1 hazırlamaya koyulmuÅŸ bile..Kenan SofuoÄŸlu küçük yaÅŸlarda, motosiklet tamircisi olan babası sayesinde bu motosikletlerle tanışmış. Türkiye'de aldığı baÅŸarılara raÄŸmen kimsenin sahip çıkmadığı Kenan, soluÄŸu Almanya'da almış. Ama artık o BeÅŸiktaÅŸ sayesinde Türk Lisanslı bir sporcu... Kenan'ı en kısa zamanda Ä°stiklal Marşımız eÅŸliÄŸinde podyumda görmek istiyoruz.Kenan, uÄŸuruna inandığı memleketi; Sakarya'nın plakası olan 54 numaralı motosikletiyle, 2002'de Yamaha R6 Shell Cup'ı kazanmış, bu sezon da Almanya Uluslararası Süper Sport Åžampiyonası'nda ikincilik kürsüsüne çıkmıştı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!