10 bin oto ve motosiklet aşığı festivalde buluşuyor

Güncelleme Tarihi:

10 bin oto ve motosiklet aşığı festivalde buluşuyor
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 08, 2004 00:00

Ä°lk kez düzenlenecek olan otomobil ve motosiklet festivali, renkli ve motorize bir hafta sonu vaad ediyor. 19 Eylül Pazar günü Ä°stanbul/Parkorman'da saat 11.00 ile 21.00 arasında düzenlenecek olan M'OTOFEST'e giriÅŸ ücreti 5 milyon lira.Åžimdi ÅŸenlik zamanı. 19 Eylül Pazar günü Parkorman'da ilk kez tüm otomobil, motosiklet ve dolayısıyla motorsporları tutkunlarını ilgilendiren bir festival düzenleniyor. Durup dururken böyle bir aktiviteye ne gerek vardı sorusunun cevabını, etkinliÄŸin fikir lideri olan Ahmet Åžefik Öngün'den aldım. Çünkü Ahmet Bey'in bu iÅŸi gerçekleÅŸtirmek için ne kadar uÄŸraÅŸtığını iyi biliyorum. O da kim diye sorabilirsiniz. Kendisi iÅŸadamı kimliÄŸinin yanı sıra, 10 yıl önce Klasik Otomobil Kulübü'nü kuran, aktif olarak yönetim kurulu üyeliÄŸini yürüten kısaca otomobil sevgisini hobileÅŸtiren bir isim. Yakın bir zaman önce kurduÄŸu Porsche Club Ä°stanbul ile de dernekleÅŸmenin ne denli önemli olduÄŸunun altını çiziyor. M'otofest de iÅŸte onun eseri. Size düşen de bu aktiviteye katılıp o günün tadını çıkarmak.M'otofest 04'te ziyaretçileri neler bekliyor olacak?Bu yıl ilk kez düzenlenecek olan M'otofest 04'te her yaÅŸtan otomobil ve motosiklet aşıklarını tüm gün boyunca sürecek olan çeÅŸitli animasyonlar, yarışmalar, demolar, araçların sergilenmesi, birçok amatör ya da profesyonel kulübün gösterileri ve konserle dolu bir pazar günü bekliyor olacak. Bu festivalin bir sosyal sorumluluk misyonu da bulunuyor mu? Yani esas yapılış amacı nedir?Evet tabii ki var. ‘Farım da hep açık, yolum da’ sloganıyla konuklarını karşılayacak M'otofest 04'te amaç kamuoyunu trafik konusunda bilinçlendirirken, otomobil kullanmanın bir kültür olduÄŸunu da anlatmak olacak. Yaklaşık 10 bin kiÅŸinin katılması beklenen festivalde katılımcılar eÄŸlence ve müziÄŸe de doyacak.Siz hep dernekleÅŸmenin çok önemli olduÄŸunu söylersiniz. Åžimdi de bu etkinlikle olabildiÄŸince kulüp ve derneÄŸi biraraya topluyorsunuz. Bu ÅŸenliÄŸin fikir babası olarak M'otofest'i bir hayal olmaktan çıkıp gerçeÄŸe nasıl dönüştürdüğünüzün öyküsünü anlatır mısınız?Türkiye'de çeÅŸitli sektör ve platformlarda iletiÅŸim zayıflığı her zaman üzülerek izlediÄŸimiz bir eksikliÄŸimiz. DiÄŸer tüm alanlarda olduÄŸu gibi otomobil, motosiklet ve motorsporları kulüp ve dernekleri arasındaki diyalog da malesef istenen noktada deÄŸil diye düşündük. M'otofest'i gerçekleÅŸtirerek baÅŸta bütün bu oluÅŸumlar arasındaki baÄŸları güçlendirmeyi hedefliyoruz. Kulüpler arasındaki iletiÅŸime katkımız olabileceÄŸi ve bir sinerji yaratabileceÄŸimiz düşüncesi bizleri ÅŸimdiden heyecanlandırıyor. Bu iÅŸbirliÄŸi ve sinerjinin ülkemizde trafik ve araç kullanma bilincini geliÅŸtireceÄŸine inanıyoruz. Bu nedenle M'otofest 2004 e ‘‘Farım da hep açık, yolum da’ diyerek baÅŸladık. Bridgestone'un son yıllarda önemle üstünde durduÄŸu açık farla yolculuk kavramı ülkemizde de hızla yerleÅŸmesi gereken bir konu diye düşünüyoruz. Gündüz far kullanma oranının yüzde 5'lerden yüzde 13'lere çekmeyi baÅŸaran ‘‘Farım da hep açık, yolumda’’ sloganının desteklenmesi gerektiÄŸini vurgulamak istiyoruz. Zira Avrupa ve ABD'de gerçekleÅŸtirilen araÅŸtırmalar, farla yapılan yolculuklarda kaza risklerinin ciddi anlamda azaldığını gösteriyor. Birçok Avrupa BirliÄŸi üyesi ülke açık farla seyahati bir zorunluluk haline getirmeye hazırlanıyor. Evet, biz de de olmalı. Ãœlkemizde trafik kazalarının neden olduÄŸu maddi ve manevi zararları düşünürsek mümkün olduÄŸunca fazla önlem almamız gerektiÄŸini görüyoruz. DileÄŸimiz biraraya getirebildiÄŸimiz tüm kulüplerle sesimizi ortaklaÅŸa duyurarak far kullanımını ülkemizde de teÅŸvik edebilmek ve hatta yasalaÅŸtırabilmek. BaÅŸka hedefleriniz de var mı?Otomobil, motosiklet ve motorsporları kulüp ve derneklerini halka tanıtarak bu oluÅŸumların parçası haline gelebilmelerini saÄŸlamak. Otomobil kullanmak, sadece araç kullanmak deÄŸildir. YaÅŸamın önemli bir rengi ve eÄŸlencesi de aynı zamanda. Bu tür aktiviteler, güvenli ve eÄŸlenceli yolculuk bilincinin geliÅŸtirilmesine de katkı saÄŸlıyor. Tüm kulüpler biraraya geliyorKatılımcılar arasında kimler ve hangi kulüpler var?Bir çok motosiklet, otomobil, off-road ve yarış kulüpleri üyelerinin araçları ile katılacak. Bridgestone ve Shell de, sosyal sorumluluk projesi kapsamında ana sponsor olarak yer alıyorlar. EtkinliÄŸe ev sahipliÄŸi yapacak olan Parkorman aynı zamanda etkinliÄŸin mekan sponsoru. Ä°letiÅŸim sponsorluÄŸunu ise Hürriyet Gazetesi üstlenmiÅŸ durumda. Katılımcılar arasında Alfa Romeo Owners Club, Anadol Otomobil Kulübü, Anatolia Vosvos DerneÄŸi, Autodrom Renault Performans Team, Burago, Delta Sport, DoÄŸuÅŸ Motorsports, Fiat Abarth Motorsports, Enduro Motosiklet Kulübü, Ford Rallye Sport Turkey, Harley Owners Group, Hondam.com, Hyundai Assan Motorsports, Ä°MOSK, Ä°SOFF, Ä°stanbul Motorsporları Kulübü, Klasik Otomobil Kulübü, Lotus Club, MCD Racing, Mobil ST Racing, Opel Motor Sport, Porsche Club Ä°stanbul, Rahmi M. Koç Müzesi, RPM Otomotiv, Suzuki Offroad Team, TEMSA ve TOMSFED bulunuyor.Ãœye olmak için Porsche sahibi olmak gerekmiyorKısa bir süre önce bir Porsche kulübü kurdunuz. Adı da Porsche Club Ä°stanbul. Bu ihtiyaç nereden kaynaklandı?Herhangi bir konunun sevenleri, takipçileri, kendi yapabildikleri kadarıyla, kendi çaplarında bir hayli yol kat ediyorlar, ama önemli olan kendi birikimleri, bilgileri, her türlü aktivitede kullandıkları temaslarını ortak platforma koydukları zaman, iÅŸin boyutu ve verimliliÄŸi çok daha deÄŸiÅŸiyor. Mesela bir otomobil kulübünde, yedek parça için benim bildiÄŸim bir sürü insan olabilir, ama baÅŸkasının bildiÄŸi aynı otomobilin yedek parçası için yurtiçi, yurtdışındaki bir kaynağı bilemediÄŸim müddetçe istediÄŸim parçayı istediÄŸim fiyata bulamıyor oluyorum. Bunun yanında kulüp kurduÄŸunuz zaman, bunun çeÅŸitli hedefleri oluyor. Bizim Porsche Club'ı kurmaktaki hedefimiz hem sosyal, hem teknik etkinlikler. Sosyal etkinlik deyince, genelde Porsche markasına baktığımızda, daha çok profesyonelleri çeken bir marka. Yani, yaptığı iÅŸi iyi yapan, bulunduÄŸu toplumda saygın kiÅŸilerin seçtiÄŸi bir araç, çünkü bence Porsche insan vücudunun etrafında dizayn edilmiÅŸ yegane otomobildir. Ve hakikaten bağımlılık yaratan otomobil. Yani Porsche kullandığınız zaman, aynen bir eldiveni takmış gibi bir hissi yaÅŸarsınız. Tamamen kiÅŸisel bir düşünce; ben kırmızı kazak severim de siz yeÅŸil sevebilirsiniz. Porsche'nin özelliÄŸi benim açımdan bu. Buna inanan insanlar genelde Porsche otomobilleri, yaÅŸ bile tanımaksızın kullanıyorlar. Marka deÄŸil, bir tutku Porsche. Kaç üyesiniz var?Bugün itibariyle 70 üye var, fakat sene sonu itibariyle minimum 250 üye olacak gibi görüyoruz. Ãœye olmak için de ÅŸartlarımız son derece rahat. Ehliyet olması gerekmiyor, Porsche sahibi olmak gerekmiyor. Fakat Türkiye'deki kanunlara göre, 17 yaşın üzerinde olmak gerekiyor. Dolayısıyla Porsche markasına sıcaklık duyması yeterli. Memnuniyetle başımızın üzerinde yeri var. Porsche Club Ä°stanbul ile neler yapmayı planlıyorsunuz?Bu kulübün yapacağı iÅŸlerin başında sosyal etkinlikler yer alıyor. Bunlar, mesela klasik müzik eÅŸliÄŸinde akÅŸam yemekleri, cazlı akÅŸam yemekleri, sergiler gibi Ä°stanbul'da sosyal aktivitelere katılmak, fakat bunun yanında her ne kadar ismimiz Porsche Club Ä°stanbul'sa da biz Ä°stanbul'da bulunuyorsak da bunu Türkiye çapında yaymak gibi bir misyonumuz ve hedefimiz var. O konuda da benim getirdiÄŸim bir proje yönetim kurulunda kabul gördü. Türkiye çapında, otoyla yaÅŸam gibi bir baÅŸlık altında, yani otomobil ve toplum, otomobil ve insan temasını iÅŸlemek. Türkiye'de, yanımıza bir basın sponsoru ve iyi bir fotoÄŸraf firmasını da alarak, fotoÄŸraf sergisi veya yarışması yapalım, ilk 10'u, 20'yi de sergileyelim. Dolayısıyla otomobil konusunu daha çok iÅŸleyelim, insanlara daha çok yaklaÅŸalım. Zaten hayatımızın bir parçası. Bunun yanında Türkiye'de çeÅŸitli vakıflar var. Biz bu vakıflarla da yakın çalışmak istiyoruz. Misyonu bize yakın olan kuruluÅŸ ve vakıflarla projeler gerçekleÅŸtirmek istiyoruz. Mesela eÄŸitimle alakalı projeler geliÅŸtirmemiz lazım. Dolayısıyla sosyal sorumluluÄŸumuzu da uygulamamız lazım. Türkiye'de yapılacak çok iÅŸler var.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!