‘Son reklamımızla büyük risk aldık siyah Leon satışlarını patlattık’

Güncelleme Tarihi:

‘Son reklamımızla büyük risk aldık siyah Leon satışlarını patlattık’
Oluşturulma Tarihi: Aralık 07, 2005 00:00

Seat Türkiye Genel Müdürü Bahadır Gören, riski seven biri olduğunu ve yeni Seat Leon’un reklamıyla risk aldıklarını belirterek, ‘Biz Türkiye’de fiyat ağırlıklı reklamların yapıldığı bir dönemde duygulara hitap eden sinema filmi gibi bir reklam yaptık. Riskliyde ama bugün herkes siyah renkli Leon sipariş veriyor. Yeni Leon satışları üç kat arttı’ dedi.

Seat’ın Türkiye distribütörü Katalonya Oto’nun Genel Müdürü Bahadır Gören göreve geldiği günden itibaren hızla çalışmalara başladığını belirterek, ‘İşe ilk olarak Seat markasını bilinirliğini artırmakla başladım’ açıklamasını yapıyor. Türkiye’de Seat kullanıcılarının en büyük sıkıntısının neden bu otomobili aldığını çevresine anlatamaması olduğunu söyleyen Gören, ancak yeni marka stratejisi ile birlikte çok daha net ifadeleri yapabildiğini kaydediyor.

MARKA KİMLİĞİNİ YARATIYORUZ

Gören, ‘Biz kullanıcılara aracıyla çok daha fazla gurur duyabileceği bir imkan sunmaya çalıştık. En büyük eksiklik tüketicinin algılayışında net bir kimlik olmayışıydı. Bu kimliği yavaş yavaş yaratmaya başladığımızı düşünüyorum’ dedi.

Bahadır Gören, yeni Leon’un reklam filmiyle Türkiye’de risk aldıklarını ifade ederek şöyle konuşuyor: ‘Aslında oldukça riskli bir reklamdı. İngilizce kullanmamız riskliydi, bir film havasında olması riskliydi. Bu dönemlerde fiyat ağırlıklı çalışmalar yapılırken bunun dışında duygulara hitap eden bir reklam olması riskliydi. Farklılık bazen işe yarıyor. İspanyolların bu konu hakkında söylediği ‘Farklı ol ya da öl’ sözü çok hoşuma gidiyor. Bundan daha radikal reklamlarımız da var. Bunları yayınlamayı tartışıyoruz. Fazlasıyla riski seven biriyim. Radikal şeyleri imkanlar dahilinde seviyorum. Ayrıca bu yeni modelimizin reklam kampanyasından sonra herkes bize siyah renkli otomobil siparişi vermeye başladı.’

1.2 MİLYAR EURO EK BÜTÇEMİZ VAR

2006 yılının Seat markası için yeni bir başlangıç olacağına da değinen Gören, ‘Çünkü Seat’a Volkswagen Grubu çok inanıyor. Seat farklı kitlelere hitap eden bir ürün yaratarak daha geniş kitlelere yayılacak’ dedi. VW tarafından Seat’a 2010 yılına kadar 1.2 milyar Euro’luk ek bir bütçe sunulduğunu da hatırlatan Gören şunları söyledi: ‘Bir örnek vermek gerekirse yeni Leon’un radikal tasarımı için 500 milyon Euro’luk bir değişim ve yatırım söz konusu oldu. 2006 yılında tamamlayıcı ürünler gelecek. Ama sonrasında değişen ürünler görülecek. Croosover araçlar gelecek, 2008 yılında lüks sınıfta yer alan bir sedan gelecek. Bunların ardından A4’ün platformunda üretilecek yeni ürünler ortaya çıkacak.’

2006 yılında Türkiye’de 10 bin hedefini aşmayı planladıklarını da söyleyen Gören, 10 bin adedi geçecek olmalarının kendileri için psikolojik sınır olduğunu vurguladı.

Ralli fanatikleri yasta, Burns hayatını kaybetti
/images/100/0x0/55ea9817f018fbb8f88a2a21

17 Ocak 1971 yılında doğan ve 2001 yılında Dünya Ralli Şampiyonu olarak ralli fanatiklerinin unutulmazları arasına adını altın harflerle yazdıran Richard Burns hayata gözlerini yumdu. 2003 sezonunun sonlarında beyninde tümör tespit edilen Richard Burns gerçekleştirilen ameliyat sonunda 2004 sezonunun sonlarına doğru parkurlara döneceği yönünde iyi sinyaller vermişti. Burns, 2004’ün yaz aylarında gerçekten iyileşmeye başlamıştı. Ancak bu iyileşme haberleri bir süre sonra yerini kötü haberlere bırakırken Burns’ün beynindeki tümörün yüzünü yine gösterdiği ortaya çıkmıştı. Daha sonrasında yine ameliyat olan Burns, 25 Kasım günü Londra’da hayata gözlerini yumdu. 17 Ocak 1971’de İngiltere’de doğan Richard Burns, 1988 yılından itibaren ralli parkurlarında yer almaya başlamış ve 1993 yılında İngiltere Ralli Şampiyonu olmuştu. 1998 yılında Dünya Ralli Şampiyonası’ndaki ilk başarısını Safari Rallisi’ni kazanarak elde eden Burns, 2001 yılında ise Subaru Takımı ile Dünya Ralli Şampiyonu oldu.

Toyota yeni silahını sürpriz bir şekilde ortaya çıkardı

2006 yılında Formula 1’de şampiyonluk elde etme parolası ile yola çıkan Toyota Takımı bu yoldaki en önemli silahı olan yeni otomobilinin tanıtımını sürpriz bir şekilde gerçekleştirdi. Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2005 sezonunun dikkat çeken ekiplerinden biri olmayı başaran Toyota Takımı yeni otomobili TF106’nın tanıtımını yaptı. Barselona’da başlayan kış testlerinin ilk gününde Toyota Takımı sürpriz bir şekilde otomobilini ortaya çıkarınca bu yılın ne kadar ciddiye alındığı da açıkça ortaya çıkmış oldu.

Formula 1 takvimi değiştirildi

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın 2006 takviminde değişiklik yapıldı. İlk açıklanan takvimde 8 Ekim’de yapılması planlanan Çin Grand Prix’si, 1 Ekim’de yapılacağı açıklanan Japonya Grand Prix’si ile yer değiştirdi. 2006 yılında ikinci kez start alacak olan Türkiye Grand Prix’si ise yine sezonun 14’üncü yarışı olarak üç haftalık bir tatilin ardından 27 Ağustos tarihinde koşulacak.

F1 2006 takvimi

1- Bahreyn 12 Mart

2- Malezya 19 Mart

3- Avustralya 02 Nisan

4- San Marino 23 Nisan

5- Avrupa 07 Mayıs

6- İspanya 14 Mayıs

7- Monaco 28 Mayıs

8- İngiltere 11 Haziran

9- Kanada 25 Haziran

10- Amerika 02 Temmuz

11- Fransa 16 Temmuz

12- Almanya 30 Temmuz

13- Macaristan 06 Ağustos

14- Türkiye 27 Ağustos

15- İtalya 10 Eylül

16- Belçika 17 Eylül

17- Çin 01 Ekim

18- Japonya 08 Ekim

19- Brezilya 22 Ekim

‘Dünya Ralli Şampiyonası 2’ doğdu ilk Türk takımı Atöyle Kazaz oldu
/images/100/0x0/55ea9817f018fbb8f88a2a23


Ercan Kazaz tarafından kurulan ve yolunda emin adımlarla ilerleyen Atölye Kazaz gözünü daha da büyük hedeflere çevirdi. Atölye Kazaz, Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında yeni düzenlenmeye başlayacak olan ‘Dünya Markalar Şampiyonası 2’de boy gösterecek ilk Türk takımı oluyor. Takımın en önemli hedeflerinden birisi ise burada bir Türk pilotla yarışabilmek.

DÜNYA Ralli Şampiyonası parkurları her zaman için markalar adına büyük önem taşıyan alanlardan biri olmuştur. Bu önemli şampiyona da mücadele eden markalar en önemli silahlarını bu yarışlarda büyük bir sınava sokarlar. Dünyanın en zorlu rotalarında gerçekleştirilen bu yarışlarda, hatta varolma savaşlarında çok önemli mücadeleler gerçekleştirilir. Dünyanın en zorlu organizasyonları arasında gösterilen Ralli Şampiyonası’nda geçtiğimiz dönemlerde ‘Team Cup’ adında bir organizasyon yapılmış ve Türk pilotlar burada yarışmıştı. Hatta Volkan Işık bu yarışlarda oldukça başarılı sonuçlara imza atmış ve Çin Rallisi’nde elde ettiği altıncılıkla bu şampiyona tarihinde puan almayı başaran tek Türk pilot olmuştu. Ancak daha sonra bu şampiyonanın kaldırılması ve Türk markalarının Dünya Ralli Şampiyonası organizasyonundan uzak kalması burada bir Türk pilotunun başarılı olmasını engelledi.

10 YARIŞTAN OLUŞACAK

Türk pilotlarını Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında yeniden kendisini gösterebilmesi için şimdi önlerinde yine bulunmaz bir fırsat var. Ercan Kazaz tarafından kurulan ve oldukça başarılı bir dönem geçiren Atölye Kazaz gelecek yıl koşulmaya başlayacak olan ‘Dünya Ralli Markalar Şampiyonası 2’de boy göstermenin hesaplarını yapıyor. Atölye Kazaz, Dünya Ralli Şampiyonası’nda koşulacak olan ve 10 yarıştan oluşan yeni şampiyona da Subaru Impreza WRC kullanacak. Bununla birlikte takım adına henüz kesinleşmemiş olsa da Kristian Sohlberg ve Aris Vovos’un start alacak en önemli pilot adayları arasında olduğu belirtiliyor.

SPONSOR DESTEĞİ GEREKLİ

Önümüzdeki yıldan itibaren uygulanmaya başlayacak olan 10 yarışlık Dünya Markalar Şampiyonası 2’de yarışmayı hedefleyen Atölye Kazaz’dan yapılan açıklamaya göre Dünya Ralli Şampiyonası’nın kayıtlarının kapanacağı 15 Aralık tarihine kadar hazırlıklar tamamlanmaya çalışıyor. Atölye Kazaz bu organizasyonda takım adına önümüzdeki sezon sürpriz Türk pilotlarda yarışmanın hesaplarını yapıyor. Ancak bu kısa tarihe kadar oldukça önemli sponsor desteğine ihtiyaç olduğu için Atölye Kazaz cephesinde de bu konu hakkında çalışmalar devam ediyor. Ekibin en büyük arzusunun Türk pilot yarıştırmak olduğu da söyleniyor. Atölye Kazaz tarafından yapılan açıklamaya göre 10 yarışın tamamında olmasa bile en azından birkaç yarışta Türk pilotların burada boy göstermesi planlar dahilinde. Bizce bu önemli fırsatı değerlendirmek hiçte zor değil. Hele hele dünyanın en önemli motorsporları organizasyonlarını düzenleyen Türkiye için.

Şampiyonlar Şampiyonu Loeb oldu

Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında yıldızı her geçen gün biraz daha parlayan Fransız pilot Sebastien Loeb 2005 yılının Şampiyonlar Şampiyonu olmayı başardı. Fransızların ünlü futbol mabedi olan Stade De France’da gerçekleştirilen ve motorsporlarında dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olan Şampiyonlar Şampiyonası’nda rakiplerini geride bırakmayı başaran Sebastien Loeb böylelikle 2005 yılının en iyi pilotu olmayı başardı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!