Spor giyim pazarı, genç nüfusla büyüyor

Güncelleme Tarihi:

Spor giyim pazarı, genç nüfusla büyüyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2007 10:51

Genç nüfusun ağırlıklı olduğu Türkiye'de, spor giyim pazarı hızla büyürken, 700 milyon avro olduğu tahmin edilen pazara önümüzdeki dönemde yeni spor perakende zincirlerinin girmesi bekleniyor.

Adidas Türkiye Genel Müdürü Haluk Özmutlu,  Türkiye'de son 4-5 yılda spor giyim pazarında ciddi bir büyüme yaşandığını, hatta pazardaki büyümenin Türkiye büyüme hızının üzerinde seyrettiğini ifade ederek, spor giyim ürünlerinin gündelik hayatın her alanında daha rahat kullanılmaya başlandığını ve moda kavramında önemli değişiklikler meydana geldiğini anlattı.

Özmutlu, Türkiye'de genç nüfus oranının yüksek olması ile spor yapan veya spora ilgi duyan insan sayısının giderek artmasının pazarın gelişmesindeki diğer önemli etkenler arasında yer aldığını belirterek, Türkiye'nin, spor perakendeciliği açısından oldukça cazip bir pazar konumunda bulunduğunu söyledi.

Spor giyim sektörünün hemen hemen bütün önemli markalarının Türkiye pazarında faaliyet gösterdiğini kaydeden Özmutlu, “Bu markaların yanı sıra önümüzdeki dönemde büyük ve önemli spor perakende zincirlerinin daha yoğun bir şekilde Türkiye pazarına gireceğini, böylelikle de spor giyim pazarının yeniden şekilleneceğini düşünüyoruz. Bu gelişmelerin pazarı büyüteceğine inanıyoruz” diye konuştu.

Türkiye'de pazarın büyüklüğünün yaklaşık 700 milyon avro olduğunu düşündüklerini, Almanya, Fransa ve İngiltere gibi gelişmiş ülkelerin de yüzde 20-25'i gibi bir pazarın olduğunu belirten Özmutlu, spor ayakkabısı ve tekstil ürünlerini Türkiye'de ağırlıklı 14-28 yaş arası genç olmak üzere, her yaşta spor giyimden hoşlanan kişilerin tükettiğini bildirdi.
Eskiye kıyasla çalışanların işe daha rahat ve sportif kıyafetlerle geldiğini ifade eden Özmutlu, bu değişimde spor giyim markalarının günlük giyimde rahatlıkla kullanılabilen şık ürünler sunmasının yanı sıra, bilinen ünlü giyim markalarının da spor giyimin öneminin farkına varmalarının ve koleksiyonlarında sportif tasarımlara yer vermelerinin etkisinin büyük olduğunu kaydetti.

Özmutlu, spor giyim ile klasik kıyafetleri kombine etmeye başlayan çalışanların, özellikle spor ayakkabıları her çeşit kıyafetin altına kullandığını söyledi.

“ADIDAS'IN TÜRKİYE YATIRIMLARI ARTACAK”

Haluk Özmutlu, Adidas'ın Türkiye genelinde kendisine ait 21 mağaza, 12 Outlet ve franchise olarak da 95 mağazaya sahip olduğunu, yıl sonuna kadar franchise sayısının 106'ya ulaşmasının hedeflendiğini, ayrıca 380 corner mağazası ile sporseverlere ulaştıklarını kaydetti.

Adidas'ın Türkiye pazarına yatırımlarının önümüzdeki dönemde de artarak devam edeceğini belirten Özmutlu, Türkiye'de 24 yıldır faaliyet gösteren Adidas'ın, yüzde 100 yabancı sermayeli bir şirket olarak Türkiye pazarını oldukça önemsediğini ve bu pazardaki gelişmelerden memnun olduğunu ifade etti.

Gelişmekte olan pazarlar içinde yer alan Zone Middle ülkelerinin (Türkiye, Bulgaristan, Romanya, Kıbrıs ve İsrail) Türkiye'deki merkezden yönetildiğini bildiren Özmutlu, tüketicinin markaya güven duyduğu noktada Uzak Doğu'da üretimi yadırgamadığını da söyledi.

“INTERSPORTLARIN İÇİNDE EN HIZLI BÜYÜYENLERDEN BİRİYİZ”

Intersport Türkiye Pazarlama Müdürü Hilal Cura da, genç nüfusu dolayısıyla Türkiye'deki spor giyimin avantajlı bir pazar olduğunu vurgulayarak, “Türk insanının spora yatkınlığının olması gerektiğinin çok altında olduğunu göz önünde bulundurursak, pazarlama faaliyetlerinin daha planlı ve düzenli gerçekleştirilmesi ve özellikle genç nüfusun spora yönlendirilmesi gibi konuların üzerinde durmamız gerekir” dedi.

Cura, Türkiye'deki perakendecilik pazarının 50 milyar doları bulduğunu belirterek, “Spor perakendeciliğinin bu pazarda payı henüz doyma noktasına gelmedi. AB ülkelerine göre biraz gerideyiz, ama Intersport adına bunu bir fırsat olarak görüyoruz” diye konuştu.

Dünyada iş ortamlarında ve çalışma koşullarında görülen değişimin, Türkiye'de de çok uluslu firmaların öncülüğünde gözlemlenmeye başladığını ifade eden Cura, şirketlerin genelde artık çalışanlarına resmi kıyafet ya da takım elbise şartı koşmadığını söyledi.

Türkiye'de 2 yıldır bulunan Intersport'un, 9 mağazası olduğunu ve 2010 yılında 35 mağazaya ulaşma hedefi bulunduğunu kaydeden Cura, “2 yılda performansımız gayet iyi. Diğer Intersportların içinde en hızlı büyüyenlerden biriyiz” dedi.

Cura, Intersport'un anlaşmalı markalarının sektöründe lider büyük markalar olduğunu ve aralarında Çin'de üretim yaptıranlar da bulunduğunu, bunun fiyatları ve karlılığı olumlu yönde etkilediğini belirterek, müşterinin alım tercihinde de Çin mallarına antipatinin eskisi kadar fazla olmadığını söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!