Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2005 00:09
İstanbul Park Pisti, Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın ardından ikinci önemli organizasyonuna 17-18 Eylül tarihleri arasında ev sahipliği yaptı. FIA GT ve WTCC yarışlarının düzenlendiği günde tribünler adeta bomboş kaldı. Formula 1’de seyircilerden dolayı trafik kilitlenirken, biletleri oldukça ucuz olan bu iki yarışa seyirci gelmemesi dikkat çekti.
Pazar gününün en önemli startlarından FIA GT Şampiyonası yarışında 19 araç GT1 ve GT2 olmak üzere iki ayrı kategoride mücadele etti. İki saat süren ve 59 turun atıldığı GT’de Maserati MC12 GT1 ile yarışan Bartels/Scheider pilotajındaki araç birinciliğini elde etti. Genel klasmanda ilk üçü aynı takım ve aynı marka aracın elde ettiği yarışta ikincilik podyumundaki pilotlar Babini/Biagi, üçüncülükteki isim ise Bertolini/Wendlinger oldu. GT2 kategorisinde ise Porsche 996 GT3 RSR start alan 88 numaralı aracın pilotları Collard/Sugden birinciliği elde ederken ikili genel klasmanda da sekizinci sırada yer aldı. Yarışmadaki tek Türk sürücü olan Can Artam ise Maserati MC 12 GT1’i ile genel klasmanda dokuzuncu sıraya yerleşti.
WTCC ALFA ROMEO’NUN
Dünya Turing Otomobil Şampiyonası (WTCC) ise 25 araçla birlikte start aldı. Yarışın ilk ayağında İtalyan Takımı Alfa Romeo 156 ile Fabrizio Giovanardi birinciliği, ikinciliği İngiliz Alfa Romeo takımı adına yarışan James Thopson, üçüncülüğü ise BMW 320i ile mücadele eden Andy Priaulx elde etti. Yarışın 10 tur koşulan ikinci ayağı sonunda ise genel klasmanda ise yine bir İtalyan takımı Alfa Romeo 156 pilotu Gabriele Tarquini yer aldı. İkincilik Augusto Farfus JR.’nin üçüncülük ise BMW 320i ile start alan Alessandro Zanardi’nin oldu. Son ayakta dört yarışmacı yarış dışı kalırken finişe ulaşan araç sayısı ise 18’di.
Park hayatını kaybetti
Ralli camiasının ünlü co-pilotlarından Michael Park, İngiltere Rallisi’nde hayatını kaybetti. Peugeot 307 WRC pilotu Markko Martin’in co-pilotluğunu yapan Michael Park, 1966 doğumluydu. Bugüne kadar birçok otomobilin sağ koltuğunda oturan Park, İngiltere Rallisi’nde 307 WRC ile kendi bulunduğu bölgeden Markko Martin büyük bir hızla ağaca çarpınca hayata gözlerini yumdu. Bu olay sonrasında Markko Martin’in ise herhangi bir sağlık problemi bulunmuyor.
Yaşanan üzücü olayın ardından geriye kalan etaplar iptal edildi. Yarışı lider olarak sürdüren ve birinci olması durumunda 2005 şampiyonluğunu ilan edecek Sebastien Loeb ise bilerek zaman cezası alarak ‘Böyle bir birinciliği ve bundan kazanılacak şampiyonluğu istemediğini’ dile getirdi. 2 dakika 10 saniye zaman cezası alan Loeb, lider götürdüğü yarışı üçüncü sırada tamamlarken, Petter Solberg yaşanan bu olayların ardından genel klasmanda ilk sıraya yükselmiş oldu.
Seat Cup Aytuğ’un
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu tarafından 17-18 Eylül tarihinde İstanbul Park Pisti’nde organize edilen iki ayrı şampiyonanın yarışları büyük bir başarıyla tamamlandı. FIA GT ve WTCC’nin ısınma turlarının arkasından başlayan Seat Cup yarışı Mert Aytuğ’un birinciliği ile sonuçlanırken, Veysel Kadayıfçıoğlu ikinci, Hakan Güven ise üçüncülüğü elde etti.