ŞUBE HALİNDE ÖZÜR...
Delikanlının adı M. olsun. İstanbul’un zengin ailelerinden birinin varisi ve grup şirketlerinden birinde üst düzey yönetici. Bir de banka, onun adı da G.Bankası olsun. Bir gün, bürosunun penceresinden bakan M., inanılmaz bir manzarayla karşılaşıyor: G.Bankası’nın bütün bir şubesi, müdüründen hademesine kadar, küçük bir otobüse doluşmuşlar ve kendisini görmeye gelmişler. İşte bu tuhaf halkla ilişkiler operasyonunun (moda deyimle) perde arkası…
Oyuncuları bir kere daha hatırlatalım:
M. İstanbul’un büyük ve zengin ailelerinden birinin oğlu. Aile şirketlerinden birinde üst düzey yönetici.
G.Bankası, Türkiye’nin önde gelen finans kuruluşlarından biri.
M. birgün G. Bankası’na kredi kartı müracaatı yapıyor. Daha ziyade şahsi harcamaları için kullanmayı planladığından, şirketi devreye sokmuyor, başvuru formunu doldurup banka şubesine gönderiyor.
Cevap: Şubemiz tarafından yapılan araştırma neticesinde, tarafınıza kredi kartı tevcih edilmesi uygun görülmemiştir. Saygılarımızla…
Bir iki arkadaşına ‘Krediye layık görülmedim, maaşım çok düşükmüş’ diye gülerek anlatıyor genç işadamı.
Çok değil iki gün sonra telefonu çalıyor. Sekreteri:
- G. Bankası Genel Müdürü sizinle konuşmak istiyor efendim!
Tahmin ediyor sebebini…
Genel Müdür defalarca özür diliyor, ‘Sizi tanıyamamışlar, siz de kim olduğunuzu söylememişsiniz…’
Delikanlı uzatmayıp, telefonu kapatmak istiyor. Ama G. Bankası’nın Genel Müdürü ısrarlı:
- Şubemiz çok büyük bir hata yapmış efendim, sizden kendileri, bizzat özür dilemek isterler.
- Gerek yok, tamam, konu kapandı…
- Yok efendim, bu anda şirketin önündeler, lütfeder kabul buyurursanız…
Genel Müdür’ün ne demek istediğini anlamıyor delikanlı, ama yine de pencereden dışarıya çeviriyor gözlerini. Ve gördüklerine inanamıyor:
Şirketin kapısında bir küçük otobüs, müdüründen müstahdemine kadar bütün şube personeli, topluca kapısına özür dilemeye gelmişler!
Meğer, G.Bankası senelerdir delikanlının hissedarı ve yöneticisi olduğu şirketler grubunun hesaplarını almak için yırtınırmış…
Böyle bir durumda, söz konusu şube, şirketin sahibi ve yöneticisi M.ye kredi kartı vermeyi reddetmiş.
*
Yakın geçmişte yaşanan bir olay bu anlattığım.
Ben o Genel Müdür’ün yerinde olsam, şubeyi topluca özür dilemeye göndereceğime, istihbaratı bu kadar zayıf olan şube müdürünü o’saat şutlardım!