Paylaş
Özellikle gündüz uçuşlarında, hele de hava açıksa, mükemmel bir manzarayı seyretmeye doyum olmaz. Sis-pus, uçak yükseldikçe altınızda kalır. Kışın bile güneş size merhaba der. Kendimden örnek vermek gerekirse, ben her İstanbul-İzmir uçuşumda, kabinde sağ tarafta otururum. Uçağın sağı solu, sizin dışarıdan bakışınıza değil, pilotun oturuşuna göre adlandırılır. Sağ taraf, Ege kıyıları manzaralıdır. Kimi zaman fotoğraf makinem ile kimi zaman da uçuş moduna aldığım cep telefonuyla bu keyifli anları ölümsüzleştiririm.
Bazen de uzun menzilli uçuşlarda gündüz olmasına rağmen kabin memurları, yemek servisinin ardından perdeleri kapatır. Amaç içeri sürekli ışık sızmasının önüne geçmek, yolcuların daha rahat uyumasını sağlamaktır. Okyanusu aşarken merakla aşağıya bakmak isterim. Ama yolcuların rahatsız olabileceği düşüncesiyle bundan hemen vazgeçerim.
İYİ FOTOĞRAF İÇİN
ROTANIZI ÖĞRENİN: Yolcu uçakları düz bir çizgi üzerinde ilerlemiyorlar. Özel yollardan uçuşlarını yapıyorlar. Rotayı görmek için www.skyvector.com gibi internet sitelerinden yararlanabilirsiniz. Ancak bu siteyi kullanabilmek için biraz havacılık bilgisi lazım.
UÇAĞIN SAĞI MI, SOLU MU: Rotadan sonra bunu Google Earth üzerinden bakıp havadan neler görebileceğinizi tahmin edebilirsiniz. İkinci adım, uçağın sağına mı, soluna mı oturacağınız. Bu tercihinizde güneşin hangi pozisyonda olacağını da öğrenmekte fayda var. Ters ışığa kalmayın.
ÖN TARAF: Geniş bir açı için motorun önündeki koltukları tercih edin. Motor gerisinde ise egzozdan çıkan gaz nedeniyle aşağıya bakışta net bir görüntü alamayacağınızı unutmayın.
ONLINE CHECK-IN: Genellikle havayollarının sistemleri uçuşa 24 saat kala açılıyor. Koltuğunuzu belirleyin ve internet üzerinden check-in yapın.
BİR PARÇA KAGIT MENDİL: Camınızı silin. Net bir görüş fotoğraf kalitesini artıracaktır.
EN GÜZEL MANZALAR
KARADENİZ KIYILARI: İstanbul’dan Sinop veya Doğu Karadeniz’de Trabzon, Batum gibi uçuşlarda bazen rota Karadeniz sahillerinden gidebiliyor. Kıyılar, dağlar mükemmel bir manzarayı sizlere sunuyor.
ANADOLU KARLAR ALTINDA: Gündüz uçuşunda Türkiye’yi boydan boya kat etmek, inanılmaz keyifli. İstanbul’dan başlayan uçuş neredeyse 1 saat 40 dakika sonra Van’da son bulur. Hele bir de kışın uçuyorsanız ve bulutlar az ise beyaz kıyafetini giymiş Anadolu’yu seyredersiniz. Ankara’dan sonra Keban Barajı’nı, Van Gölü’nü görebilirsiniz. Doğu Anadolu’da sarp dağlar, 10 bin metreden bakınca bile inanılmaz heybetiyle karşınızda durur.
ALPLER ÜZERİNDE UÇMAK: Özellikle kış döneminde Avrupa’nın ihtişamlı dağları Alpler üzerinde uçmak, fotoğraf çekmek, muhteşem.
DALMAÇYA SAHİLLERİ: Adriyatik kıyılarında dantel gibi işlenmiş Dalmaçya sahillerini havadan izlemek bir başka keyif.
İNİŞ ANLARI: Uçak alçalmaya başladıktan sonra perdeler açılır. Yolcular pür dikkat alçalmayı takip etmeye başlar. Londra’da şehir üzerinde kısa bir bekleme turunda etrafınızda iniş için sıraya girmiş yolcu uçaklarını görürsünüz. Veya gece güzel bir havada İstanbul Atatürk Havalimanı’na boğazdan yapılan yaklaşmada etrafı seyredebilmek ayrı güzeldir.
Paylaş