İstanbul İspanyol kaynıyor
Paskalya tatilinde İspanyollar İstanbul'u seçti. Şehirde bu hafta 5 bin İspanyol turist var.
19 Nisan'da Paskalya tatiline giren İspanyollar, tatilden fırsat bilip, en gizemli kentlerden biri olarak gördükleri istanbul'a gelmeyi tercih ettiler.
Sadece 19-20 Nisan 2000 tarihlerinde İstanbul'a İspanya'nın farklı kentelerinden toplam 20 charter indi. İspanya'dan İstanbul'a gelen tarifeli uçuşların hepsi doldu.
İstanbul'da tatil yapmayı tercih eden İspanyollar en çok Barcelona, Madrid, Bilbao ve Palma de Mayorca'dan geliyor.
Onlara en çok Sultanahmet Meydanı, Kapalıçarşı, Kariye, Ayasofya, Topkapı, İstiklal Caddesi, Ortaköy ve Laleli'de rastlıyoruz.
The President, İntercontinental, Nippon Otel, Merit Antik, The Marmara, divan, Kent Otel, Yiğitalp, Halı, Color, Senatör otelleri bu hafta onlarla dolu. Bu otellerde İspanyolca yayın yapan televizyon kanallarını seyrederek ülkelerinde ne olup bittiğini takip edebiliyorlar.
Üstelik İspanya'nnı en büyük gazetelerinden biri olan El Pais, artık her akşam saat 21.00'de Taksim'deki gazete bayilerinde bulunabiliyor.
Gece hayatını seviyorlar
İspanyol turistler her gece dışarı çıkmayı ve eğlenmeyi çok seviyor ve sabaha karşı otellerine dönüyorlar. Ortaköy ve İstiklal Caddesi'ndeki cafe ve barlara dağılıyorlar.
Balık yemeyi tercih ettikleri için Kumkapı'daki balık lokantaları, Topkapı Sarayı'ndaki Konyalı, Citadelle, Gülistan, Darüzziyafe ve Kervansaray'da şimdiden yerler ayırtıldı.
İstanbul'da en sevdikleri şey; Kapalıçarşı ve Mısır Çarşısı'ndan alışveriş yapmak, Boğaz turlarına katılmak.
En sevmedikleri: İstanbul trafiği, Sultanahmet civarında kendilerine zorla bir şeyler satmaya çalışan seyyar satıcılar, yankesiciler ve dilenciler.
İstanbul deyince akıllarına; gizemli bir kent geliyor. Hem Asyalı, hem Avrupalı, hem çağdaş, hem doğulu, neşeli, eğlenmeyi seven insanlar.
İspanyol turistlerin İstanbul'dan sonraki durakları Kapadokya.
Tanıtımda İstanbul unutuluyor
İspanyollarla çalışan seyahat acentası Retur'un ortaklarından İskender Çayla, geçtiğimiz yıldan bu yana ilk kez İstanbul'un gerçek anlamda turist gördüğünü söylüyor.
‘‘Turizm sadece güneş, deniz ve kum değildir. bunun yanında her zaman öne çıkarmak istediğimiz tarihi, kültürel ve doğal zenginliklerimiz var. İstanbul bu zenginlikleri başında geliyor. Uzun zamandır İstanbul'a gelen turist sayısında düşüş yaşanıyordu. Bizce bunun nedeni, İstanbul'un tanıtımdan yeterli payı alamaması. Oysa İstanbul'a gelen turistlerin br çoğu ekonomik düzeyi yüksek, tüketim yapan üst gelir düzeyindeki kişiler. Onların ülkeye bırakacağı döviz, bir hafta boyunca deniz kenarında, tam pansiyon konaklayan turistten çok daha fazla. Tanıtımda İstanbul'a da oynayalım!’’