Ralli sezonu Ege’de açıldı, en büyük ilgi köylülerden geldi

Güncelleme Tarihi:

Ralli sezonu Ege’de açıldı, en büyük ilgi köylülerden geldi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 12, 2006 00:00

Türkiye Ralli Şampiyonası sezonu Kuşadası’nda düzenlenen Ege Rallisi ile start aldı. Subaru Türkiye Ralli Takımı (STRT) adına ilk startını alan Ercan Kazaz, sezonun açılış yarışını ilk sırada tamamladı. STRT ile ilk startında birinciliğe uzanan Ercan Kazaz, böylelikle sezona çok iyi bir başlangıç yaparken Ege’nin yeni efesi olmayı başardı.

Sezonun ilk rallisinde güçlü rakipleri olmasına rağmen Fiat Punto Super 1600 ile yarışan Volkan Işık ise genel klasmanda ikinci sırada finiş gördü. Hakan Dinç’in üçüncü olduğu yarışa Kuşadası ve Söke bölgelerinden gelen köylülerin gösterdiği ilgi ise görülmeye değerdi. Bu durum yarışta oldukça ilginç görüntüler oluşmasına neden oldu.

Türkiye Ralli Şampiyonası sezonu bu yıl Kuşadası’nda düzenlenen Ege Rallisi ile başladı. 1-2 Nisan tarihleri arasında Ege Otomobil Sporları Kulübü tarafından düzenlenen yarışta ekipler 4 farklı etabı üçer kez geçti. Asfalt parkurda düzenlenen yarışta 50 ekip start alırken bu yıl ilk kez Super Rally kuralı uygulanmaya başladı. Bu yıl İpragaz’ın sponsor olmasıyla birlikte İpragaz Ege Rallisi adı altında düzenlenen yarışta ralli tutkunları baharın gelmesiyle birlikte oldukça keyifli bir hafta sonu geçirmiş oldu.

KÖYLÜLER RALLİNİN EFENDİSİ OLDU
/images/100/0x0/55eb04abf018fbb8f8a5a517


Yarışın ikinci etabı olan Çavdar’ın ortasında belirlenen seyirci noktasında ise oldukça keyifli anlar yaşandı. Kuşadası ve Söke civarındaki köylerden gelenlerin yarışa olan ilgili görülmeye değerdi. Sayıları bine yaklaşan köylüler etabın bu bölgesinde hem piknik yaparken hem de ralli seyretmenin keyfini yaşadı. Bu durum yarışın diğer etaplarında da aynı görüntülerin yaşanmasına neden oldu.

Sezonun açılış yarışına geçtiğimiz yılın Türkiye Şampiyonu Mehmet Besler oldukça iyi bir başlangıç yaptı. Ford Focus WRC ile yarışan Mehmet Besler, dört etabın geride bırakıldığı yarışın ilk gününü lider olarak tamamladı. Ancak Besler’i yarışın ikinci gününde kötü bir sürpriz bekliyordu. Şampiyon pilot ikinci günün beşinci yarışın dokuzuncu etabı olan Avcılar etabında yol dışına çıkarak yarışa veda etti. Mehmet Besler’in yarışa veda etmesinin ardından Ford Rallye Sport Turkey Takımı adına en iyi sonucu beşinci sırada finiş gören Nejat Avcı elde etmiş oldu.

KAZAZ’DAN MUTLU SON

Mehmet Besler’in yaşadığı bu olayın ardından tanıtımı bu yarıştan birkaç gün önce yapılan Subaru Türkiye Ralli Takımı adına Subaru Impreza WRC ile yarışan Ercan Kazaz liderliğe yükseldi. Geçtiğimiz yılı Renault Clio Super 1600 ile Super 1600 Şampiyonu olarak tamamlayan Ercan Kazaz böylelikle yeni takımı ile ilk startında zafere uzanmanın keyfini yaşadı. Kazaz böylelikle açılış yarışı olan Ege Rallisi’nde harmandalını da yapmış oldu. Subaru Türkiye Ralli Takımı adına yarışan bir diğer pilot olan Hakan Dinç de yarışı üçüncü sırada tamamlayınca takım açılış yarışından çok iyi sonuçlarla ayrılmış olmanın keyfini yaşadı.

VOLKAN IŞIK KLASINI GÖSTERDİ

WRC otomobillerin start aldığı sezonun açılış yarışında ikinci sırada finiş gören isimse Fiat Punto Super 1600 ile yarışan Volkan Işık oldu. Oldukça iyi bir yarış çıkaran Fiat Motorsporları Takımı pilotu Volkan Işık yarışı ikinci sırada tamamlamasının yanı sıra Super 1600’de de ilk sırayı elde etti. Fiat Motorsporları Takımı adına yarışan bir diğer pilot olan Hamdi Ünal ise dördüncü sırada finiş gördü. Fiat Palio Super 1600 ile yarışan Hamdi Ünal Super 1600’de de ikinci sırada finiş görünce Fiat Motorsporları Takımı sezonun açılış yarışında duble keyfi yaşadı. Bu sezon düzenlenmeye başlayan Castrol Fiesta Rallye Cup’taysa Dağhan Ünlüdoğan sezonun ilk yarışının galibi oldu.

Alonso en hızlı kanguru oldu

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2006 sezonu birçok kural değişikliği ile start aldı. Bu kural değişiklikleri içinde en önemli olanı ise geçtiğimiz yıla kadar kullanılmakta olan V10 motorların yerini V8 motorlara bırakmasıydı. Tüm
/images/100/0x0/55eb04abf018fbb8f8a5a519
takımlar bu önemli kural değişikliği için adeta seferber olurken nasıl bir performans sergileneceği ise merak konusuydu. Sezonun ilk iki yarışı tamamlandığında bu motorlarla ilgili sorunlar yaşanmaya başladı. Ancak sezonun üçüncü ayağı olan Avustralya GP’si geldiğinde arka arkaya yaşanan motor iflasları durumun hiçte iç açıcı olmadığını ortaya koydu. Bu yarışta bundan en çok etkilenen isimse şüphesiz Honda pilotu Jenson Button oldu. Sıralama turlarında en iyi zamanı yapan Button yarışın sona ermesine 100 metre kala motordan gelen dumanlarla büyük bir şok yaşadı. Finişe 100 metre kala beşinci sırada bulunan Button motordan yükselen alevler nedeniyle yarışı bitiremedi.

BOL KAZA VARDI

Yarışta bununla birlikte bol bolda kaza vardı. Yarışın henüz ilk turlarında yaşanan kazaların ardından Klien, Rosberg, Massa ve Trulli yarışa veda etti. Bunun sonrasında da Webber aracında yaşadığı sorun nedeniyle Avustralya GP’sine veda ederken, yaşayan efsane olarak adlandırılan Michael Schumacher de kaza yaparak yarışa noktayı koydu. Böylelikle iki Ferrari pilotu yarışa veda etmiş oldu.

Yaşanan bu olaylar nedeniyle güvenlik otomobiline fazlaca görev düşerken finişe 20 tur kala Vitantonio Liuzzi de yarışa veda etti. Bol olaylı geçen yarışta şimdi sıra Montoya’ya gelmişti. Montoya aracında yaşadığı sorun nedeniyle otomobilini pist dışına çekerek sezonun üçüncü yarışını puansız kapadı. Yarışın son turlarına gelindiğinde ise Fisichella ile beşincilik mücadelesi veren Button motorunda yaşadığı problem nedeniyle yarışa veda etmek zorunda kaldı. Button’ın otomobilinin arka tarafından bir anda yükselen alevler heyecanlı anlar yaşanmasına neden oldu.

İkinci birincilik

Geçtiğimiz yılı şampiyon olarak tamamlamasının ardından Formula 1 tarihinin en genç şampiyonu unvanını ele geçiren Renault pilotu Fernando Alonso ise kariyerine önemli bir birincilik daha eklemenin keyfini yaşadı. Alonso yarışı kazanırken, böylelikle bu sezonun ikinci birinciliğini de elde etmiş oldu. McLaren Mercedes pilotu Kimi Raikkonen yarışı ikinci sırada tamamlarken, sezona kötü bir başlangıç yapan Toyota Takımı Ralf Schumacher ile üçüncü sırada finiş görüp rahat bir nefes aldı.

Paul Belmondo Le Mans’daydı

Ünlü aktör Jean Paul Belmondo’nun oğlu Paul Belmondo, İstanbul Park’ta gerçekleştirilen Le Mans yarışları için Türkiye’ye geldi. Le Mans’da Gulf Oil ve Delta Petrol adına yarışan Paul Belmondo Racing Team’in kurucu ortağı olan Paul Belmondo, aynı zamanda Le Mans’da 37 no’lu araçla yarıştı. Türkiye ilk kez geçen yıl kasım ayında gerçekleştirilen Le Mans 1000 kilometre yarışları bu yıl ikinci kez gerçekleştirildi. 24 saatlik efsanevi Le Mans yarışlarından esinlenerek hazırlanan ve tamamen dayanıklılık üzerine kurulu yarışlarda 1000 kilometre yaklaşık 6 saatte tamamlanıyor.

Petrol Ofisi şimdi de Çıpa ile Formula 3’te

Petrol Ofisi, Uluslararası Motorsporlarında bir ilke daha imza atıyor. Genç Pilot Cemil Çıpa Petrol Ofisi sponsorluğunda F3 Avrupa Şampiyonası’nda yarışacak. Akaryakıt ve madeni yağ sektörünün lideri Petrol Ofisi, Formula 1 ve GP2 sponsorluklarından sonra Formula 3 Avrupa Şampiyonası’nda yarışacak genç pilot Cemil Çıpa’ya da sponsor olarak uluslararası motorsporlarına yaptığı yatırımı devam ettiriyor. Dünyanın en önemli F1 pilot okulu sayılan F3 Euro Series’de (F3 Avrupa Şampiyonası) gençler kategorisinde yarışacak 18 yaşındaki genç ve başarılı pilot Cemil Çıpa Petrol Ofisi adını uluslararası arenada tanıtacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!